Cane cù difficultà à respirà, chì fà?

Autore: Laura McKinney
Data Di Creazione: 1 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 20 Nuvembre 2024
Anonim
Dissolution of Partnership Firm | Practical Problems Q.1 | Class 12th | New Syllabus
Video: Dissolution of Partnership Firm | Practical Problems Q.1 | Class 12th | New Syllabus

Cuntenutu

Quandu dicidemu di piglià a cura di un cane, hè impurtante chì amparemu a so cura è chì include sapere cosa fà in casu d'emergenza. Dunque, in questu articulu di PeritoAnimal, parleremu di un cane mancatu di fiatu cagiunatu da a suffocazione.

Una situazione cusì richiederà una intervenzione immediata, chì a mancanza di ossigenu pò avè cunsequenze fatali. Inoltre, elenceremu e cause più cumuni chì causanu a vostra difficoltà di respirazione per pudemu evitàle. Cane cù difficultà à respirà, chì fà? Leghje è scopre.

Perchè u mo cane hà difficultà à respirà?

Se avete un cane cù difficultà à respirà è soffocante, hè perchè ellu ùn riceve micca abbastanza ossigenu. Questa mancanza hè chjamata ipossia, è e cause più cumuni sò annegamentu per immersione, soffocazione in un spaziu chjusu o causatu da l'inhalazione di sostanze tossiche cum'è fumu o monossidu di carbonu, a presenza di un corpu straneru in a gola o ancu un traumu per u pettu.


L'asfissia d'immersione pò accade in cani chì nuanu troppu luntanu da a costa è diventanu stanchi, quelli chì cadenu in acqua glaciale, o quelli chì semplicemente ùn ponu sorte da una piscina. I cani ponu esse avvelenati in un focu, in u bagagliu di una vittura, in un spaziu chjusu senza ventilazione, ecc. Se avemu un cane chì manca di fiatu ma sapemu ch'ellu hè sanu è hè diventatu improvvisamente ansimante è avendu difficultà à respirà, pudemu cunsiderà a presenza di un corpu straneru.

Cumu possu sapè se u mo cane hà assai fiatu

Per sapè sì avete un cane chì hà difficultà à respirà, duvete fà casu à segni cum'è ansietà assai marcata, difficultà di respira chjara è anschendu, spessu cù u collu è a testa tesa. Sti segni ponu indicà suffocazione.


Un cane à fiatu à stu livellu pò perde a cuscenza. Inoltre, presenterà cianosi, chì si pò vede da u culore turchinu di e so mucose, eccettu chì l'ipossia hè duvuta à u monossidu di carbonu, chì questu gas li rende rossi.

Cane cù difficultà à respirà, chì fà?

Se un cane hè suffucatu, a priorità hè di ristabilisce subitu e vie aeree. Per questu, duvete andà urgentemente à u centru veterinariu più vicinu, è quandu ghjunghjite, pudete pruvà à aiutà u vostru cane inizendu u salvata o respirazione artificiale, se u cane hè dighjà incuscente.

S'ellu ùn hà micca un battutu di core, hè cunsigliatu un massaghju cardiacu; a cumminazione di e duie tecniche hè cunnisciuta cum'è rianimazione cardiopulmonare o CPR, Chì pò esse realizatu da una o duie persone.


In casu d'asfissia è ciò chì causa mancanza di fiatu in u cane hè una ferita aperta chì hà causatu un pneumotorace, duvemu pruvà chjude a pelle sopra a ferita è mantene a pressa finu à chì ghjunghjemu à u veterinariu. si u ghjacaru hà inghjuttitu acqua, duvemu mette a testa sottu à u corpu per eliminà u più acqua pussibule. Cù u cane chjinatu à u latu drittu, cù a testa più bassa di u so pettu, pudemu cumincià à respirà in bocca-nasu cù i seguenti passi:

  • apre a bocca è tira a lingua da ellu in avanti u più pussibule, sempre cun primura.
  • Se truvate secrezioni, asciugate cù un pannu pulitu.
  • Fighjate per truvà un corpu straneru, cum'è un ossu. Se sì, duvete eseguisce u manuvra di Heimlich, Chì spiegheremu in un'altra sezione.
  • Chiudite a bocca di u cane.
  • mette a bocca sopra u nasu di u cane è soffia pianu pianu. Duvete rimarcà chì u to pettu si espande. Sì ùn sì, duverete soffià un pocu più forte. In i cuccioli di più di 15 kg, hè necessariu passà a manu intornu à u musu per mantene lu chjosu è impedisce à l'aria di fughje.
  • A raccomandazione hè 20-30 respiri per minutu, vale à dì, circa un respiru ogni 2-3 secondi.
  • Cuntinuate finu à chì u cane ripigli fiatu, u so core batti, o finu à chì ghjunghjite à u veterinariu per cuntinuà a respirazione assistita.

Insistimu chì sta prucedura deve esse eseguita solu in casu di a emergenza di suffocazione cù un cane cù difficultà à respirà.

Respirazione di salvata o massaggio cardiacu?

Quandu vedemu un cane cù mancanza di respiru severu, cù segni evidenti di soffocazione, duvemu determinà chì tecnica di rianimazione da applicà. Per fà questu, duvemu osservà s'ellu respira o micca. S'ellu hè, duvete apre a bocca è tirà a lingua per apre e vie aeree. S'ellu ùn respira, duverebbe circà un pulse palpendu l'internu di a coscia, pruvendu à truvà l'arteria femorale. Se ci hè un pulse, cuminciate a respirazione artificiale. Altrimenti, sceglite CPR.

Cume eseguisce a rianimazione cardiopulmonare in cani?

Se un cane asfissia, ùn respira o hà un battitu di u core, cuminceremu a CPR seguendu a passi sottu:

  1. Pone u cane nantu à una superficia plana è à u latu drittu. Se u ghjacaru hè maiò, pusizziunati daretu.
  2. Pone e mani à ogni latu di u pettu è sopra u core, ghjustu sottu à e punte di i gomiti. In i cani maiò, mettite una manu nantu à u pettu, à a punta di u gomitu, è l'altra sopra.
  3. Cumpressate u pettu circa 25-35 mm mentre cuntendu à unu è liberendu, cuntendu ancu à unu.
  4. u ritmu hè Cumpressioni 80-100 per minutu.
  5. Hè necessariu fà u rescue breath ogni 5 cumpressioni o ogni 2-3 se a manuvra hè realizata da duie persone.
  6. Cuntinuà cù a manuvra finu à chì u cane respira da solu o abbia un polsu stabile.
  7. Infine, CPR pò causà fratture di a costula o pneumotorace. Duvete assicurassi chì sia veramente necessariu, postu chì in un cane sanu pò causà ferite.

Cosa da fà se u vostru cane soffoca un corpu stranieru?

Quandu u vostru cane si strangula per via di a presenza di un corpu stranieru è ùn pudete micca esce facilmente, ùn duvite micca pruvà à catturallu cù e dite, perchè puderia avè l'effettu cuntrariu è intruducelu più in fondu à a gola. Allora se u vostru cane soffoca un ossu, ùn pruvate micca à tirallu fora. In questi casi, hè ideale eseguisce a manuvra Heimlich, tenendu à mente i seguenti passi:

  1. L'esecuzione dipenderà da a dimensione di u cane. S'ellu hè chjucu, u pudete tene in grembiu, faccia in ghjò, cù u spinu appughjatu à u to pettu. In ogni casu, bisogna avvolge a cintura da daretu.
  2. Fate un pugnu è tenite u cane cù l'altru. U vostru polzu deve esse à l'apice di u V chì si forma a cassa toracica.
  3. Cumpressate l'abdomen cù u pugnu in altu è in 4 volte di fila, prestu.
  4. Aprite a bocca per vede l'ughjettu hè in ellu.
  5. Se l'ughjettu ùn hè ancu statu espulsu, procedi cù u respiru bocca-nasu chì avemu digià spiegatu.
  6. Dà à u cane un colpu seccu di u taccu di a manu nantu à a spalle di u cane, trà e scapole, è verificate dinò a so bocca.
  7. Se l'ughjettu ùn hè ancu surtitu, ripeti a manuvra.
  8. Dopu a rimozione, duverete verificà chì u cane respira bè è abbia un battitu di core. Altrimenti, pudete ricorre à salvà respirazione o CPR.
  9. In ogni casu, andate sempre à u veterinariu.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.

Se vulete leghje più articuli simili à Cane cù difficultà à respirà, chì fà?, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezzione di Primu Soccorsu.