Ripruduzzione di e stelle marine: spiegazione è esempi

Autore: Laura McKinney
Data Di Creazione: 1 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 16 Maghju 2024
Anonim
La festa del 25 aprile e la poesia
Video: La festa del 25 aprile e la poesia

Cuntenutu

E stelle marine (Asteroidea) sò unu di l'animali i più misteriosi intornu. Insemi cù ricci, ricci è cucumari di mare, formanu u gruppu di l'equinodermi, un gruppu di invertebrati chì si piattanu nantu à u fondu di l'oceanu. Hè cumunu di vedeli nantu à e costi rocciosi chì si movenu assai pianu. Forse per quessa ci costa tantu à imaginà cumu hè a ripruduzzione di uguinzagli.

Per via di u so modu di vita, st'animali si multiplichenu in modu assai particulare è interessante. Anu ripruduzzione sessuale, cum'è noi, ancu se proliferanu ancu di manera asessuale, vale à dì, facenu copie d'elli stessi. Vulete sapè cumu? Allora ùn mancate micca questu articulu PeritoAnimal nantu à ripruduzzione di stelle marine: spiegazione è esempi.


Ripruduzzione di e stelle marine

A ripruduzzione di e stelle marine principia quandu ci sò e cundizioni ambientali ideali. A maiò parte si riproduce in a stagione più calda di l'annu. Inoltre, parechji scelenu i ghjorni di marea alta. Ma chì ne dici di a ripruduzzione di e stelle di mare? U vostru u tippu principale di ripruduzzione hè sessuale è cumencia cù a ricerca di individui di u sessu oppostu.

issi animali marini avè sessi separati, vale à dì, ci sò masci è femine, cù qualchì eccezzione ermafrodita.[1] Traccia di e tracce di ormoni è altri chimichi[2], e stelle di mare sò piazzate in i lochi i più boni per ripruducesi. Tutti i tippi di stelle marine formanu gruppi chjuchi o più grandi chjamati "spawn aggregations"induve masci è femine s'adduniscenu. À parta da stu mumentu, ogni spezia mostra sfarenti strategie d'abbinamentu.


Cumu sò l'abbinamenti di stelle marine?

A ripruduzzione di e stelle marine principia quandu a maiò parte di l'individui si uniscenu in gruppi assai numerosi per inizià un prucessu di striscia unu sopra l'altru, toccu è intricciate e so bracce. Questi contatti è a secrezione di certe sostanze causanu a liberazione sincronizata di gameti da i dui sessi: e femine liberanu i so ovi è i masci liberanu u so sperma.

I gameti si uniscenu in l'acqua, accadendu u cosiddettu fecundazione esterna. Da questu mumentu inizià u ciclu di vita di e stelle di mare. Ùn ci hè micca gravidenza: l'embrioni si formanu è si sviluppanu in l'acqua o, in poche spezie, nantu à u corpu di i genitori. Stu tipu d'accoppiamentu hè chjamatu pseudocupulazione, postu chì ci hè un cuntattu fisicu ma nisuna penetrazione.


In alcune spezie, cume a stella di sabbia (archaster tipicu), a pseudocupulazione si face in coppie. Unu maschile stà sopra una femina, intrecciendu e so bracce. Viste da sopra, parenu una stella di dece punte. Puderanu stà cusì una ghjurnata sana, à tal puntu chì sò spessu cuperti di rena. Infine, cum'è in u casu precedente, tramindui liberanu i so gameti è a fecundazione esterna si face.[3]

In questu esempiu di e stelle di sabbia, ancu se l'accoppiamentu si face in coppie, pò ancu esse in gruppi. In questu modu, aumentanu e so possibilità di ripruduce, oltre à avè parechji cumpagni durante a stessa stagione riproduttiva. Dunque, e stelle di mare sò animali puligami.

A stella di mare hè ovipara o vivipara?

Avà chì avemu parlatu di stelle marine è di a so ripruduzzione, piglieremu un'altra dumanda assai cumuna nantu à elle. A maiò parte di a stella di mare hè ovipara, vale à dì, ponenu ova.Da l'unione di sperma è ova liberati, una grande quantità d'ove sò furmate. Sò di solitu dipositi nantu à u fondu marinu o, in poche spezie, in strutture di cova chì i so parenti anu nantu à u corpu. Quand'elli nascenu, ùn parenu micca e stelle chì tutti cunniscimu, ma larva planctonica chì natanu à a deriva.

E larve di stelle marine sò bilaterali, vale à dì, i so corpi sò spartuti in duie parti uguali (cum'è noi umani). A so funzione hè di sparghjesi attraversu l'oceanu, culunizendu novi lochi. Mentre facenu questu, si nutriscenu è crescenu finu à u mumentu di diventà adulti. Per questu, si affondanu finu à u fondu di u mare è soffrenu un prucessu di metamorfosi.

Infine, ancu s'ellu hè assai raru, duvemu mintuvà chì alcune spezie trà i tippi di stelle marine sò vivipari. Hè u casu di patiriella vivipara, chì e so prole si sviluppanu in e gonadi di i so genitori.[4] In questu modu, quandu diventanu indipendenti da elli, anu dighjà una simmetria pentamerica (cinque bracci) è campanu in fondu à u mare.

È parlendu di stelle marine è di a so ripruduzzione, forse vi puderete interessà questu altru articulu nantu à i 7 animali marini i più rari di u mondu.

Chì hè a ripruduzzione asessuale di e stelle di mare?

Ci hè una legenda diffusa chì u mare stella ponu fà copie d'elli stessi falendu parte di e so zampe. Hè vera? Cumu funziona a ripruduzzione asessuale di e stelle marine? Prima di scopre ci duverebbe parlà di autotomia.

Automazione di Starfish

E stelle marine anu a capacità di rigenerate l'arme perse. Quandu un bracciu hè dannighjatu in un accidente, ponu esse staccati da ellu. Facenu ancu questu, per esempiu, quandu un predatore li caccia è "lascianu andà" una di e so bracce per intrattene lu mentre scappanu. Dopu, cumincianu à furmà u novu bracciu, un prucessu assai costosu chì pò piglià parechji mesi.

Stu mecanismu si trova ancu in altri membri di u regnu animale, cum'è e lucertole, chì perdenu a coda quandu si sentenu minacciati. Questa azzione hè chjamata autotomia è hè abbastanza cumuna in alcune stelle di mare, cume l'incredibile stella di mare (helianthus heliaster).[5] Inoltre, l'autotomia hè un prucessu fundamentale per capisce cumu e stelle marine si riproducenu in modu asessuale.

Stella di mare è ripruduzzione asessuale

Alcune spezie di stelle marine ponu rigenerà tuttu u corpu da un bracciu staccatu, ancu se almenu un quintu di u discu centrale hè cunservatu. Dunque, in questu casu i bracci ùn sò micca staccati da autotomia, ma per via di a fissione o prucessu di frammentazione di u corpu.

E stelle marine anu u so corpu divisu in cinque parti uguali. Non solu anu cinque zampe, u so discu centrale hè ancu pentameru. Quandu si verificanu e condizioni necessarie, questu discu centrale si rompe o si spende in duie o più parte (finu à cinque), ognuna cù e so zampe currispundenti. In questu modu, ogni parte pò rigenerà e zone mancanti, furmendu una stella intera.

Dunque, l'individui novi furmati sò identicu à u vostru parente, dunque, hè un tipu di ripruduzzione asessuale. Stu tipu di ripruduzzione di e stelle marine ùn si verifica micca in tutte e spezie, ma in parechje cume u Aquilonastra corallicola[6].

Avà chì sapete cumu si riproducenu e stelle marine, pudete ancu truvà interessante cunnosce i tippi di lumache.

Se vulete leghje più articuli simili à Ripruduzzione di e stelle marine: spiegazione è esempi, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.