Cuntenutu
- Perchè ùn duvemu micca separà un gattinu prematuremente?
- L'allattamentu, indispensabile per un sviluppu propiu
- L'impurtanza di a socializazione di i gattini
- Cunsiglii per separà u gattinu da a so mamma
- A separazione di u gattinu è a so mamma
Prima di separà un gattinu da a so mamma, duvemu cunsiderà alcuni dettagli chì sò di primura per u correttu sviluppu fisicu è psiculugicu di u felinu. A separazione prematura pò purtà à prublemi di cumpurtamentu è ancu gravi carenze nutrizionali.
Ancu s'ellu ùn hè micca una data esatta, generalmente separemu un gattinu da a so mamma. circa 8 o 12 settimane di età, un'età chì pò varià sicondu ogni casu.
In questu articulu di u Spertu Animale spieguimu perchè hè cusì impurtante di rispettà sta volta, è vi aiutemu à identificà u tempu adattu, spieghendu cumu si deve fà. Continua à leghje è scopre quandu pudete separà i gattini da a so mamma.
Perchè ùn duvemu micca separà un gattinu prematuremente?
Per capisce veramente perchè ùn hè micca bè di separà un gattinu da a so mamma prematuramente, hè di primura di rivede alcuni aspetti di basa di a crescita felina:
L'allattamentu, indispensabile per un sviluppu propiu
Subitu dopu à a nascita di a littera, per i primi dui o trè ghjorni, a mamma hà da nutrisce i gattini cù u primu latte ch'ella produce, u calostru. Hè di primura chì qualsiasi cucciolu a riceva postu chì, in più di nutrì li in abbondanza, u calostru furnisce immunoglobuline, difese immunitarie chì li pruteggeranu da ogni infezzione.
Dopu stu tempu, u misgiu alimenterà i gattini cù u latte infirmieru, una ricca fonte di nutrienti è chì li offrirà ancu qualchì immunità per minimizà u risicu d'infezioni. Inoltre, li darà ancu cù ormoni, enzimi è altre sostanze essenziale per a vostra crescita.
Tutti i gattini devenu esse alimentati cù u latte maternu, eccettu in casi assai specifici, cum'è u rigettu, a morte o una malattia di a mamma chì li impedisce di curalli, solu in questi casi duvemu alimentà un gattinu novu. cunsultendu sempre u veterinariu.
L'impurtanza di a socializazione di i gattini
Dapoi a seconda settimana di vita è finu à circa dui mesi, u gattinu hè abbastanza maturu per cumincià à esplorà u so circondu è inizià e so prime relazioni suciale. U ghjattinu hè à mezu à u "periodu sensibile di socializazione".
Durante stu passu, u ghjattu ampara à si raportanu à i membri di e so spezie, cani, esseri umani, cù u so circondu è, in fine, cù qualsiasi stimuli esterni chì ponu esse frequenti in a so vita adulta. Un ghjattu ben sucializatu serà socievule, simpaticu è si senterà sicuru in u so ambiente futuru, serà capace di raportà à tutti i tipi di esseri viventi è ùn svilupperà micca prublemi di cumpurtamentu futuri cum'è aggressività, timidità eccessiva è altri.
Cunsiglii per separà u gattinu da a so mamma
Da 4 settimane in poi, è progressivamente, duvemu motivà u nostru misgiu à cumincià à svezzà. Per questu duvete offre li piccule porzioni di cibu dolce è dolce, cume l'alimentu umitu chì vene preparatu in picculi pezzi di carne o di pesce è ancu patè. I cani per cuccioli si ponu truvà in supermercati.
Durante stu passu sempre dipende assai di a to mamma, è solu dopu à 8 settimane di vita anu da cumincià à manghjà di modu regulare cù stu tippu di cibu.
Quandu u ghjattu hà dui mesi, duverebbe cumincià à offre parechje porzioni di cibu ogni ghjornu, cumbinendu l'alimentu umitu è u cibu seccu. Per assicurassi chì ponu inferisce lu, pudete imbullà l'alimentazione in un brodu di pesci senza sale, chì li darà sapore, nutrizione in più è li renderà più faciule manghjà.
Infine, versu 12 settimane, a mamma pò cuntinuà à allattà i so gattini ma hè u mumentu adattu per elli di cumincià à manghjà da soli, essendu svezzata cumpletamente.
À questu stadiu, è per assicurà una bona adattazione à a so casa futura, sarebbe raccomandatu di insegnà à i gattini à aduprà a lettiera, è ancu di insegnalli à aduprà u scratcher. Tuttu ciò ch'elli ponu amparà, cumpresi ghjochi è attività diverse, serà pusitivu per a so stimulazione mentale.
A separazione di u gattinu è a so mamma
Ancu se sò svezzati, ùn pudemu micca separà radicalmente i gattini da a so mamma perchè pò soffre di mastite, un'infezzione in i seni per via di l'accumulazione di latte. Avemu duverà effettuà u siparazzioni prugressiva, vale à dì, siparendu i gattini unu ad unu.
In principiu, se avemu aspittatu finu à 12 settimane di vita, a mamma saperà istintivamente chì i so discendenti sò indipendenti è ch'elli ponu sopravvivere, allora serà raru per ella di soffre un episodiu di tristezza. In ogni casu, se i gattini sò siparati da a mamma troppu prestu, u ghjattu pò avè una depressione severa, chì cercarà disperatamente a casa per i gattini. In questi casi, hè assai raccomandatu di lavà u "nidu" di u misgiu, è ancu tutti l'utensili, coperte è cuscini chì ponu avè u so prufumu.