Cuntenutu
- U mumentu giustu per u primu bagnu
- Cumu bagnà un cucciolu per a prima volta
- Bagni antiparasitari o di emergenza
- Cosa da fà se u cucciolu hà pulci o altri parassiti?
- Cosa da fà se u cucciolu s'hè imbruttatu?
- Frequenza di bagnu di cucciolo
U bagnu di un cucciolu per a prima volta hè una di e sperienze più dolci chì ogni amante di l'animali pò avè. Tuttavia, ci sò alcuni fattori chì devenu esse presi in considerazione prima di piglià u primu bagnu chì sò direttamente legati à a vostra salute. Soprattuttu se u vostru cucciolu hà trà 1 è 2 mesi, serà di primura teneli tutti in contu.
Se u vostru cucciolu hè bruttu, hà pulci o altri parassiti o vole solu cunnosce l'acqua cum'è parte di u so prucessu di socializazione, serà di primura ch'ellu pigliessi nota di i cunsiglii chì li andemu à offre quì sottu è li seguitessi.
Continue a leghje stu articulu PeritoAnimal è scopre quandu bagnà un cucciolu per a prima volta.
U mumentu giustu per u primu bagnu
I cuccioli sò cose vive assai fragile, suscettibile à soffre di qualsiasi malatie chì risiede in l'ambiente, chì u so sistema immunitariu ùn hè ancu cumpletamente sviluppatu. Per questa ragione, u calostru (o latte maternu) chì a vostra mamma vi dà hè pienu di nutrienti è anticorpi chì vi aiuteranu à superà ogni malattia.
Finu à un mese è mezu di vita è ancu finu à dui mesi di vita, un cucciolu ùn deve esse separatu da a so mamma in alcuna circustanza. Assicura a vostra sopravivenza è in questu tempu duvemu furnisce vi tranquillità è cunfortu in un "nidu" isolatu. Hè assai impurtante nùn bagnate micca u cucciolu prima di svezzà, altrimente ci puderebbe esse un rigettu in a mamma chì ùn identificaria micca u prufume di u cucciolu cum'è familiare.
D'altra parte, duvete ancu piglià in contu u calendariu di vaccinazione di u cucciolu prima di u primu bagnu. A volte, u cane soffre di una situazione stressante quandu faci u primu bagnu, chì pò generà una cattiva risposta immune à u vaccinu.
Per questa ragione, i veterinari raccomandanu aspittà 1 o 2 settimane dopu à ogni vaccinazione. U calendariu di vaccinazione di un cucciolu hè u seguente:
- 6 settimane - Prima vaccinazione
- 8 settimane - Multiusu
- 12 settimane - Multiusu
- 16 settimane - rabbia
- Ogni annu - Rinforzi
Cumu bagnà un cucciolu per a prima volta
Quandu site chjaru quandu bagnate un cucciolu per a prima volta, duvete avè i seguenti materiali di bagnu è e cundizioni:
- temperatura ambiente calda
- Ambiente pusitivu è rilassatu
- Shampoo specificu per cuccioli
- Spugna
- Pettine di cani in gomma (morbido)
- un bucket d'acqua calda
- asciugamani è asciugatrice
Hè cunsigliatu di preparà tuttu ciò chì hè necessariu prima di inizià u bagnu di u cane. Duvemu favurizà un ambiente caldu chì ùn cause micca un scossa termica nantu à u cane. S'ellu hè invernu, hè una bona idea di accende un riscaldatore prima di inizià a doccia.
Hè impurtante di precisà chì u bagnu hè probabilmente unu di i mumenti più impurtanti di u cane postu chì hè direttamente ligatu à a socializazione, u prucessu in u quale presentemu ogni tipu di stimuli è sperienze à u cane. Per questa ragione, è cusì chì in a so fase adulta hè un cane chì accetta u bagnu senza prublemi, duvemu circà di fà ne un sperienza piacevule è pusitiva per ellu.
Cumincià riempendu u seccu o a vasca cù acqua calda. Hè impurtante chì l'altezza di l'acqua ùn vi copri micca troppu per ùn sentite micca u stress o una sensazione di annegamentu. Allora bagna u cucciolu cumpletamente, evitendu a testa. Ùn bagnate mai l'ochji è l'arechje. Durante questu tempu hè raccomandatu di ghjucà cù l'acqua è ancu di aghjunghje un ghjocu per rende l'esperienza migliore è più divertente.
Una volta chì u cane hè bagnatu, pudete applicà u shampoo per cuccioli. Hè assai impurtante chì u shampoo sia specificu per i cuccioli, chì sò più dolci cù a so pelle, l'idratanu è a pruteggenu currettamente. I shampoo per i cani adulti ùn sò micca cunsigliatu per i cuccioli.
Durante u bagnu, aduprate una spugna è un pettine di gomma per ghjunghje in tutti i cantoni, affinchì u shampoo sia applicatu currettamente. Quandu hà finitu, risciacquate bè è sguassate tutti i resti di shampoo.
Infine, aduprate unu o dui asciugamani per avvolge cumpletamente u cucciolu. Stu puntu hè assai impurtante perchè u cucciolu ùn deve micca esse fretu. Una volta chì i tovaglioli assorbenu l'acqua bè, asciugate u to pelu cù l'asciugacapelli à bassa putenza è à calore bassu per chì u cucciolu ùn abbia paura o scumudu. Tuttu deve cuntinuà à esse assai piacevule per ellu.
Bagni antiparasitari o di emergenza
In u primu puntu spiegemu quandu bagnà un cucciolu per a prima volta tenendu in contu una situazione ideale per u so sviluppu. Tuttavia, certi cuccioli perdenu e so mamme, sò accoltu in rifugi o anu un accidente chì i lascia brutti. S'ellu hè u casu per voi, ùn v'inchietate perchè vi aiuteremu cun qualchi cunsiglii nantu à questu.
L'insistenza principale per rispettà i tempi hè di evità un fretu pussibule, u rigettu da a mamma o l'efficacità di i vaccini. Tuttavia, se prumove un bagnu senza stress ùn avemu micca da soffre di una reazione cattiva. Questi prublemi si trovanu di solitu in cuccioli chì soffrenu di malnutrizione, situazioni igieniche deplorevoli, temperature estreme, ecc.
Cosa da fà se u cucciolu hà pulci o altri parassiti?
Se u vostru cucciolu hà patitu una infestazione di pulci, zecche o crede ch'ellu pò soffre di parassiti interni, serà assai impurtante. cunsultate u veterinariu u più prestu pussibule.
I cuccioli sò suscettibili à ammalassi assai prestu è i parassiti ponu esse purtatori di varie malatie, per questa ragione hè altamente raccomandata una valutazione da parte di un prufessiunale.
Hè impurtante di capisce chì ùn ci sò trattamenti antiparasitichi per i cuccioli. I cumposti chimichi ponu avè una reazione assai avversa per elli cum'è vomitu, allergii, diarrea è prublemi respiratorii severi. Ùn aduprate mai un antiparasite cù u to cucciolu.
Se ùn pudete micca cunsultà u vostru veterinariu subitu, serà di primura agisce è dà un bagnu à u vostru cucciolu, cum'è l'avemu spiegatu in u puntu precedente. Tuttavia, in questu casu duvete aduprà un pettine anti-pidochji per i zitelli è cuntinuvate finu à chì u vostru cucciolu hè liberu di parassiti. Verificate bè l'asci, l'inguine, l'arechje di u cucciolu è tutte quelle zone calde è micca esposte. Ùn vi scurdate micca chì duverete tumbà tutti i parassiti micca per infettà torna u cucciolu. Spendite quantu tempu avete bisognu à stu prucessu.
D'altra parte, i parassiti interni sò curabili. Cunsultate u veterinariu per ch'ellu vi possi offre una pillula per cuccioli di vermi, specifica per questi animali assai delicati.
Cosa da fà se u cucciolu s'hè imbruttatu?
In questu casu, vi cunsigliemu di valutà s'ellu hè veramente necessariu di bagnallu cumpletamente. Per esempiu, se u cane hè sporcu in una zona di cimentu, pò aduprà salviette bagnate è strufinate in a zona brutta. Ci sò ancu shampoo secchi specifici per cuccioli.
Tuttavia, se u vostru cucciolu hè veramente bruttu è puzza male, serà essenziale bagnallu. Pruvate à fà u prucessu u più bonu pussibule è osservate u vostru cumpurtamentu dopu a doccia per assicurassi chì tuttu sia bè è sanu.
Frequenza di bagnu di cucciolo
Dopu avè bagnatu u vostru cucciolu per a prima volta, pudete cumincià à bagnallu regolarmente ogni volta ch'ellu hè bruttu o puzza male. Tuttavia, u mumentu ideale per bagnassi hè tondu. trà 20 è 60 ghjorni. Questu hè chì i cuccioli anu un stratu di grassu chì prutegge a so pelle. Se abusate di u bagnu distrughjerete u vostru stratu protettivu.
Per impedisce chì questu accade, vi raccomandemu di aduprà un cuccioli idratanti shampoo, chì prutege bè a vostra pelle da u cuntattu regulare cù l'acqua, evitendu cusì chì si secchi.
Ùn vi scurdate chì a spazzolatura regulare aiuta à eliminà a morte è a terra è deve esse una di e rutine igieniche principali di u vostru cane.