Cuntenutu
- morsu di sarpu: sintomi
- Cosa da fà in casu di morsu di serpu
- Primu Soccorsu di Serpente: Chjamate Emergenza
- Primu Aiutu per Serpente: Pulizia di a Ferita
- Snakebite First Aid: Confirm Signs Vital
- Primu aiutu per i morsi di serpente: assistenza medica
- Mordu di serpu: chì ùn fà
Un morsu di sarpu pò esse più o menu periculosu, secondu e spezie. Ciò chì hè chjaru hè chì ùn hè mai qualcosa chì merita poca impurtanza è hè per quessa chì hè necessariu evitàllu sempre chì sia pussibule.
Se soffre di un morsu di serpente, hè di primura sapè cosa fà per evità gravi prublemi di salute. Continuate à leghje st'articulu PeritoAnimal è vedi di più perprimi aiuti per a serpente: chì fà è chì ùn fà in ogni casu.
morsu di sarpu: sintomi
I morsi di serpenti mettenu in periculu a salute di a persona colpita, indipendentemente da s'ellu hè un serpu velenosu o micca. S'ellu hè un serpu velenosu è ti attacca, l'effetti di u velenu sò rapidi è ponu paralizà una persona è ancu cunduce à a morte. In i casi induve l'attacu vene da un esemplariu micca velenoso, averete una ferita chì deve esse trattata currettamente, postu chì sò facilmente infettate è l'infezione avanza rapidamente.
Duvete sapè chì a maiò parte i serpi sò più attivi in i mesi caldi, perchè in u fretu ibernanu perchè rallentanu è si piattanu. Ma d'estate duvete esse più attenti perchè, facilmente è senza rendeci contu, li pudete disturbà invadendu u so spaziu, per esempiu se site in camminata.
Eccu alcuni di i sintomi più cumuni chì parenu prestu dopu à un morsu di sarpu:
- Dolore è gonfiore in a regione di u morsu;
- Sanguinamentu chì richiede assai tempu di piantà;
- Difficultà di respirazione;
- Sete;
- Visione sfocata,
- Nausea è vomitu;
- Debbulezza in generale;
- Indurimentu di a regione induve hè stata morsa è pocu à pocu in e zone vicine à u morsu.
Cosa da fà in casu di morsu di serpu
U primu passu di morsu di serpu di primu aiutu hè di caccià a persona ferita da u locu induv'ellu hà ricevutu l'attacu per impedisce ch'ella ripeta. Dopu, calmatevi è lasciate chì a persona si riposi, hè assai impurtante ch'ellu ùn faci sforzi o muvimenti chì accelerinu a circulazione di u velenu in u corpu.
Hè necessariu cercà a regione affettata da a stizza è mantene bè sottu u livellu in u core per riduce u flussu di velenu. Cacciate ogni ogettu cum'è braccialetti, anelli, scarpi, calzini, frà altri, chì puderà sprime a regione infettata, postu chì prestu si gonfierà assai.
Primu Soccorsu di Serpente: Chjamate Emergenza
Se ci sò più persone in u locu, hè di primura chì questu sia u primu passu per guadagnà più tempu. Se ùn ci hè nimu chì vi pò aiutà, dopu avè lasciatu a persona attaccata stabilizzata, duvete chjamà u servizii medichi d'urgenza infurmendu di a situazione.
Hè di primura pruvà à identificà chì tippu di serpente hà muzzicatu a persona, postu chì ciò renderà più faciule per i duttori a determinazione s'ella hè o una spezia velenosa o micca è, se sì, sapè quale antidotu da amministrà à a vittima.
Primu Aiutu per Serpente: Pulizia di a Ferita
Cù un pannu umitu duverebbe pulisce delicatamente a ferita per eliminà i residui pussibuli è impedisce ch'ellu sia infettatu. Dopu copre cù un pannu pulitu è cun cura senza sprime a ferita. Hè assai impurtante chì stu pannu ùn mette micca pressione nantu à a ferita, hè solu per prutegelu da pussibuli contaminanti chì puderanu causà una infezzione.
Snakebite First Aid: Confirm Signs Vital
Duvete esse cuscenti di qualsiasi sintomi novi è segni vitali di a persona cù u morsu di u serpu. Avete bisognu di cuntrullà a respirazione, u pulse, a cuscenza è a temperatura. Duvete avè queste informazioni allora quandu avete assistenza medica pudete ottene. spiegà tuttu ciò chì hè accadutu è cumu l'evoluzione di l'infetti.
Se a persona si mette in shock è diventa pallida rapidamente, duvete appughjassi daretu è alzà a gamba un pocu sopra u nivellu di u core per recuperà gradualmente finu à chì l'aiutu medicale vene. Inoltre, mantene a vittima di l'attacu idratata dendu acqua pianu.
Primu aiutu per i morsi di serpente: assistenza medica
Una volta chì l'aiutu medicale ghjunghje, lascia li fà u so travagliu è spieca tuttu ciò chì hè accadutu è ciò chì avete osservatu. Hè assai impurtante chì a persona morsa seguita a cura di u riposu è u trattamentu chì sò stati dati per finisce di guarì a ferita è stà fora di u male dopu avè arrivatu à l'uspidale.
Mordu di serpu: chì ùn fà
In più di cunnosce i primi aiuti per i morsi di serpente, hè ancu di primura sapè chì ùn fà micca in questi tempi:
- Ùn circate micca di catturà u serpu o di cacciallu per avè un sguardu megliu, postu chì vi site sentutu minacciatu prima, hè assai probabile chì attacciate di novu per difende vi.
- ùn fate micca un tornichettu. Se avete bisognu di rallentà l'azzione di u velenu per acquistà più tempu aspettendu aiutu, pudete mette una fascia di 4 pollici sopra e ferite, chì vi permette di mette un ditu trà a zona induve l'avete fasciata è a ferita. In questu modu, serete sicuru chì ancu se u flussu di sangue hè ridottu, continuerà à circulà. Duvete cuntrollà u polsu in questa regione, à pocu à pocu, è osservà s'ellu si riduce assai o, se sparisce, duverebbe allentà a fascia.
- Ùn duverete micca applicà cumpresse d'acqua fredda chì questu renderebbe a situazione peghju.
- ùn deve micca beie alcolu per aiutà à passà u dulore di a vittima di morsu di serpente. Questu solu renderà u sanguinamentu di più, cume l'alcol aumenta u flussu di sangue è rende ancu più difficiule di piantà u sanguinamentu.
- Ùn amministrate alcunu tipu di medicazione, eccettu quelli prescritti da u vostru duttore.
- Ùn aspirate micca a ferita per pruvà à suchjà u velenu. Ùn hè micca efficace quantu pare è risicate di esse infettatu.
- Ùn tagliate micca a zona di a ferita per falla sanguinà di più è lasciate sorte u velenu, questu pò causà un'infezzione più facilmente.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.