Cuntenutu
- I cani sò animali suciali
- in territoriu ostili
- ùn li piace micca esse senza tè
- Cumu aiutà u cane à manghjà in a vostra assenza?
Parechje persone si dumandanu perchè i so animali domestici manghjanu quandu sò cù a famiglia, ma quandu partenu di casa, ùn manghjanu micca. Chì succede in a testa di i cani è perchè alcuni perdenu l'appetitu? Questu ùn hè micca un comportamentu anormale, in realtà hè più cumunu di ciò chì si pò crede. Arricurdatevi chì a nutrizione hè u fundamentu di a salute canina è parte di u riflessu di l'emozioni, allora una volta di più, u vostru cane prova à dì vi qualcosa. Capisce a ragione hè di primura per aiutavvi è cambià stu cumpurtamentu chì hè diventatu un abitudine, perchè puderia peghju è dannà a vostra salute. In questu articulu di PeritoAnimal vi spiegheremu perchè u to cane ùn manghja micca sè ùn site micca cun ellu, chiarendu i vostri dubbiti.
I cani sò animali suciali
Hè assai impurtante di nutà chì i cani sò animali suciali. In natura caccia è manghja in gruppi, un cumpurtamentu naturale chì mostra ancu altri canidi cum'è iene o lupi.
Siccomu sò cuccioli, parechje persone cercanu di creà un ligame forte cù u so animale chì ancu à u mumentu di manghjà u cane hè implicatu. Pò esse u vostru casu? U vostru cucciolu si hè abituatu à manghjà cun voi, sia in l'alimentatore sia in cucina? Per ellu manghjà senza voi ùn hè micca una opzione. Scelterà ogni mumentu per manghjà solu mentre site vicinu. È ancu s'ellu ùn manghja micca in listessu tempu, gode di a vostra presenza mentre ellu.
in territoriu ostili
Parechje cose ponu accadere lascendu u vostru cane in casa: una sveglia, una visita di u fattore, un edifiziu rumurosu è assai di più. Mentre chì certi cani sò cunfortu cù l'idea di passà qualchì ora solu in un spaziu, altri sò più sensibili, li costa di rilassassi in solitudine è passanu a maiò parte di u so tempu allarmatu da ogni rumore, quantunque chjucu.
A so assenza ùn li tocca tantu, ma ùn ti sentite micca in securità in questu ambiente è dunque ùn pò micca prutege currettamente a vostra casa. Arricurdatevi chì i cuccioli sò animali territuriali, dunque questu fastidiu si riflette in a so mancanza d'appetitu. U so ritornu in casa u farà sentì più rilassatu perchè ellu sà chì u pruteggerete.
ùn li piace micca esse senza tè
Unu di i prublemi più cumuni in i cuccioli hè chjamatu ansietà di separazione. Fondamentalmente significa chì u vostru cucciolu ùn li piace micca esse luntanu da u so migliore amicu umanu, allora ùn mangerà micca senza a vostra presenza. In questu casu ùn hè micca l'ambiente, hè u assenza di a persona. Per elli hè un modu fisiulogicu è à tempu un psicologicu di sprime a so frustrazione.
Micca tutti i cani chì soffrenu d'ansietà di separazione ùn manghjanu micca, tuttavia hè un scenariu assai cumunu per a perdita di l'appetitu. Alcuni cuccioli chì passanu per sta fase di separazione ponu saltà i pasti ma continuanu à manghjà, mentre chì altri ùn si avvicinanu mancu à l'alimentu perchè ùn li piace micca.
Tuttavia, questu ùn hè micca l'unicu comportamentu chì un cane s'impegna quandu soffre di ansia di separazione. Pigliate u quadru generale: U vostru cane hà altri cumpurtamenti distruttivi quandu surtite da a casa? Mi piace imbruttendu, rompendu, muzzicendu è abbaghjendu in modu prolungatu? Se a risposta hè iè, u vostru animale domesticu puderia rientre perfettamente in sta categuria.
Dunque, hè megliu cunsultà un etologu, educatore di cani o addestratore, ancu se pudete ancu principià a riabilitazione in casa. Tuttavia, ùn si deve micca scurdà chì, à longu andà, diventerà un prublema seriu, l'ideale hè di cunsultà un prufessiunale.
Cumu aiutà u cane à manghjà in a vostra assenza?
E strategie per risolve u prublema varieranu assai sicondu i mutivi chì a causanu. Tenite à mente chì, secondu a serietà di u casu, puderia passà da ghjorni à anni per chì u vostru cucciolu recuperi u desideriu di manghjà in a vostra assenza. U prucessu serà prugressivu. Cambià stu tipu di cumpurtamentu ùn hè micca faciule, ma ùn hè mancu impussibule. In PeritoAnimal vi invitemu à seguità ste semplici tappe:
- aumentà u livelli di cunfidenza di u vostru cane, inspirendu a sicurezza in ellu ogni volta chì esce di casa, ùn fate micca un dramma fora di a so partenza, ma ùn fate micca una festa ancu. Quandu site in casa è alcuni di i scenarii di visita o rumori strani accadenu, agite nurmalmente, senza dà impurtanza à questi stimuli. Ellu amparerà da voi.
- pruvà educallu à manghjà in a vostra assenza: mette prima una prutezzione di u zitellu annantu à a porta di a stanza chì hà u cibu, stà daretu è incuragelu à manghjà, u vostru cane manghjarà cun voi vicinu. Esercitevi à alluntanassi finu à chì sia fora di a vostra vista per pochi secondi è poi torna. Continuate à cresce e distanze è assenze.
- ghjucà cù u to cane u sparà premii da luntanu è dopu surtite da u panorama, tornate è ripetite. Questu creerà un effettu pusitivu annantu à u vostru animale domesticu perchè sentite chì e cose belle ponu accade ancu quandu ùn site micca quì.
- L'eserciziu per i cani hè criticu in generale, ma per i cuccioli chì soffrenu d'ansietà di separazione hè essenziale. Esercità u vostru cucciolu è offre li tutta a vostra attenzione prima di lascià a casa hè un bonu modu per drenà positivamente a so energia. Inoltre, se site stancu, sarete menu dipendente da i rumori esterni è riposerete.
- Fate u vostru ambiente un locu sicuru per u vostru amatu animale domesticu. Duvete falla sente bè in a vostra assenza. Pudete copre u rumore pussibule cun musica piacevule o cù a televisione accesa. I sperti dicenu chì i canali televisivi per i zitelli travaglianu assai bè annantu à l'animali domestici. Chiudite porte è finestre per isolà u rumore da u mondu esternu, ma fate attenzione à chjude tutte e prese d'aria, soprattuttu in estate. E finestre cù barriere visive ponu ancu travaglià nantu à cani assai nervosi chì anu bisognu di più rassicuranza. È infine, pudete pensà à cumprà un lettu "nidu" da pudè piattassi è rifugiassi. Cum'è cù i cuccioli chì anu paura di i fuochi d'artificiu, quelli chì soffrenu d'ansietà di separazione si sentenu più prutetti quì.
- Se andate fora per un cortu tempu è a situazione diventa dura è avete bisognu di manghjà, pudete lascià una lunga registrazione di a vostra voce in modu da pudè in qualche modu sente a vostra presenza.