Perchè u mo misgiu hà tante merda?

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 12 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 23 Ghjugnu 2024
Anonim
Perchè u mo misgiu hà tante merda? - Animali
Perchè u mo misgiu hà tante merda? - Animali

Cuntenutu

Tutti l'amatori di i misgi chì ùn ponu resistere à a tentazione di pruvà à aiutà quelli cuccioli chì tenenu u meuliu sottu à una vittura, si sò digià dumandati perchè u gattinu hà tanti bug o perchè ci hè un mezu ochju chjosu.

Esse luntanu da a littera hè un fattore stressante per u ghjattu, è s'ellu ùn pò micca vede, imaginate solu u so sintimu di insicurezza. Ci ponu esse parechji culpevuli in risposta à a dumanda di perchè u mo misgiu hè cusì casgiu. Dunque, in questu articulu PeritoAnimal, presenteremu quelli più cumuni!

Herpesvirus felinu tipu 1

L'herpesvirus felinu di tipu 1 (FHV-1) hè unu di i rispunsevuli di u chjamatu "influenza"in i misgi. Hà un tropisimu particulare per a regione oculare è u sistema respiratoriu, vale à dì, provoca una situazione chì pudemu simplificà chjamendula cunghjuntivite è prublemi di e vie respiratorie superiori: sinusite, starnuti, rinorrea (secrezione nasale) ecc.


Quasi nimu di i gattini in una lettiera induve a mamma hè purtatrice ùn serà liberatu di cuntrae u virus, postu chì l'infezzione hè riattivata cù u stress di u parturimentu, ancu s'ellu ferma in dorme per un bellu pezzu. Stu virus pò influenzà i gattini ancu quand'elli sò sempre in u ventre di a mamma è, di cunsiguenza, sò nati cù un globu oculare affettivu. Di solitu provoca infezioni acute in cuccioli di menu di 3 mesi è moderate o latenti in adulti chì anu sappiutu cuntrullà l'infezzione iniziale grazia à un sistema immune cumpetente.

I sintomi

À u nivellu oculare, pò dà origine à diversi segni clinichi chì anu un denominatore cumunu: ci sò assai bug in u ghjattu, di viscosità è culore sfarenti. In breve, ciò chì accade in questi prucessi oculari hè una pruduzzione insufficiente di lacrime, predominendu cusì a parte mucosa è lipidica nantu à a stessa parte acquosa è, per questa ragione, i remelas apparisce. Inoltre, hà i seguenti segni clinichi:


  • Blefarite: Inflammazione di e palpebre chì ponu appiccicassi inseme per via di a purtata di l'ochji.
  • Uveite: infiammazione di a camera anteriore di l'ochju
  • Cheratite: infiammazione di a córnea.
  • Ulceru corneale.
  • Secuestru corneale: una parte di a cornea morta hè "rapita" in l'ochju, dendu origine à una tacca scura.

Trattamentu

L'infezzione da l'herpesvirus pò esse una porta d'ingressu per parechje batterie chì complicanu u quadru. U trattamentu implica l'usu di droghe applicate lucalmente cum'è gocce antivirali, cum'è famciclovir o aciclovir è u cuntrollu di batteri opportunisti cù antibiotici, lubrificazione è pulizia di secrezioni di modu regulare. Di solitu sò trattamenti longhi è richiedenu assai dedica da parte di u tutore.


Di fronte à a presenza di bug in u misgiu, i veterinari di solitu eseguiscenu u chjamatu Test Schirmer, chì misura a produzzione lacrimale è inizià u trattamentu cù colliri.

L'infezzione FHV-1 dura per sempre?

Se un gattu attraversa l'infezzione acuta senza danni collaterali, ancu se pò sempre avè una sequenza di a córnea, diventerà un traspurtadore crònicu. L'infezzione serà riattivata di tantu in tantu, cù cundizioni più leggere chì ponu ancu passà inosservate. Qualchì volta ci avvistu chì u nostru misgiu chjude un pocu un ochju o chì u l'ochju di u ghjattu strappa assai.

Calicivirus Felinu

Calicivirus hè un altru rispunsevule per a "gripe" in i misgi. Pò influenzà esclusivamente l'ochji o causà a cundizione respiratorie è purtata di l'ochji. Pò ancu causà ulceri in a mucosa orale senza altri segni clinichi associati.

Ancu se u vaccinu trivalente in i misgi, chì include FHV-1, calicivirus è panleucopenia, li prutegge da l'infezioni, ci sò dui prublemi:

  • Ci hè parechje razze sfarente di calicivirus chì hè impussibile d'incluse tutte in u listessu vaccinu. Inoltre, sti ceppi sò in constant cambiamentu, mentre chì FHV-1 hè furtunamente solu unu.
  • I vaccini sò generalmente dati à l'età di 2 mesi, da quandu u gattinu pò esse dighjà statu infettatu.

Dopu l'infezzione, u virus hè sempre eliminatu è dunque ci sò frequenti recidive sia isolate da cungiuntivite sia cù segni respiratori associati cum'è tosse, sinusite, starnutimenti ...

Trattamentu

Cum'è i segni respiratorii sò i più frequenti, hè più probabile chì a antibioticu orale chì hè ancu escretu da e lacrime, chì permette u cuntrollu di l'infezzione secondaria da batteri opportunisti. Se u vostru veterinariu u pensa apprupriatu, pò ricumandà gocce d'ochji antibiotici è / o antiinflamatori (se a cunghjuntiva hè assai affettata). U fattu chì ci sia una diminuzione di a produzzione lacrimale face sta opzione largamente aduprata. L'antivirali ùn sò micca efficaci cum'è FHV-1.

Per ghjunghje à un diagnosticu sò fatti testi serologichi, cum'è in u casu di l'herpesvirus, ancu se suspetti clinichi è risposta à u trattamentu ponu esse abbastanza.

clamidiosi felina

i batteri Chlamydophila felis ùn participeghja micca à l'influenza felina, ma pò cumparisce in l'ochju per via di una infezzione virale, apprufittendu di e difese basse.

Di solitu provoca a infezzione aguda, cù una secrezione intensa di l'ochji, mucopurulente è una inflammazione maiò di a cunghjuntiva.

U trattamentu per a clamidiosi felina, una volta identificata da prove di travagliu (un campione di a cunghjuntiva hè presu cun un tampone è inviatu per a cultura in laboratorio) si basa nantu à unguenti o gocce d'occhi da un gruppu cuncretu di antibiotici (tetracicline) per parechje settimane.

Se l'infezzione è a produzzione di macchie in l'ochji di u nostru ghjattu ùn migliuranu micca cù e solite gocce d'ochji, u nostru veterinariu suspetterà di sta batteria in e visite di revisione è sicuramente dumanderà testi specifici per rilevallu è procedere cù u trattamentu adeguatu.

Bastoni in gatti à faccia piatta

In e razze brachicefaliche (cum'è u misgiu persianu) hè assai cumunu d'avè secrezioni in u fluidu lacrime in permanenza è, per questa ragione, stu tipu di misgiu avè una tendenza à campà in permanenza cù bug.

A causa di a fisionomia di u capu di ste razze, i so canali nasolacrimali ponu diventà ostaculati, cù e lacrime chì si sparghjenu fora è a zona mediale di l'ochju diventa secca è incollata. L'aspettu finale hè cum'è una spezia di crosta brunastra o rossu viscosu è un aspettu bruttu in quella zona, è ci pò esse rossu in a zona di a cunghjuntiva. Inoltre, l'ochji protuberanti (ochji sburlati) ponu diventà secchi.

U pulizia cutidiana di secrezioni per impedisce chì si secchinu è formanu ferite, sia cù soluzione salina sia cù prudutti specifichi, hè di primura in sti misgi. Se u nostru veterinariu u pensa apprupriatu, pò ricumandà l'applicazione di una lacrima artificiale per prevene prublemi di cornea. Ùn mancate micca u nostru articulu per amparà à pulisce l'ochji di u vostru gattu passu à passu.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.