Cuntenutu
- Allergia in Cani - Cause Più Cumune
- u fattore geneticu
- Sintomi di Allergia in Cani
- Diagnosticu di l'allergia in i cani
- Allergia in i cani: cumu trattallu?
L'allergia hè una reazione inadeguata è esagerata di u sistema immunitariu à una sustanza chì nurmalmente ùn seria micca dannosa. Sta sustanza hè cunnisciuta cum'è allergenu. U polline, ingredienti alimentari, erbe, semi, saliva di tick, saliva da pulci, detergenti, chimichi di pulizia, fibre tessili, acari è pollu sò allergeni cumuni per i cani.
L'effetti di l'allergii pò varià da una irritazione leve di a pelle à a morte subita. L'allergii i più frequenti in i cani sò causati da l'alimentariu, da a saliva d'insetti (da pichjate), da inalazione è da u cuntattu cù diversi allergeni.
In PeritoAnimal dettaglieremu tuttu ciò chì avete bisognu di sapè allergie in i cani, i so sintomi è trattamentu. Continuate à leghje!
Allergia in Cani - Cause Più Cumune
Ci sò parechje ragioni per chì un cane pò esse allergicu, di solitu spressu attraversu a pelle. Questu dipenderà da a via di cuntattu, chì pò esse cunsiderata atopica (se vene in cuntattu cù u sistema respiratoriu), cutanea (se e conseguenze appaiono dopu u cuntattu fisicu) o l'alimentazione causanu:
- manghjà: Accade quandu unu o più ingredienti in l'alimentu di u cane causanu a reazione di ipersensibilità di u sistema immunitariu. L'allergeni cumuni sò: granu, granu, pullastru, ova, vitellu, soia è prudutti casgili.
- Atopic: In questu casu, u cane hè allergicu à una sostanza ch'ellu respira o puzza. Dui allergeni cumuni sò fumu di sigaretta è polline. Stu tipu d'allergia hè u sicondu più cumuni in i cani.
- Dermali: Queste allergie si sviluppanu quandu l'allergeni entranu in cuntattu direttu cù a pelle di u cane. L'allergeni cumuni sò: colli di pulce, colli cù altre sostanze antiparassite, shampoo, fertilizzanti, medicazione, fibre tessili per vestiti di cane, fibre di moquette, insetticidi è cumposti chimichi per i prudutti di pulizia.
- Altri: Quessi sò causati da morsi di insetti è sò l'allergie canine più cumuni. I più cumuni sò l'allergia à a saliva da pulce è l'allergia à a saliva à tick.
u fattore geneticu
Ùn ci scurdemu di u fattore geneticu, chì face prisentà parechje razze certa predisposizione à soffre di allergie. Frà elle, mettimu in risaltu i varii prublemi cutanei di sharpei, ma l'osservemu ancu in altre razze cum'è u Maltese, West Highland White Terrier, Bulldog Inglese, Bulldog Francese, Schnauzer Miniatura, frà altri.
Sintomi di Allergia in Cani
I sintomi ponu prisentà à livellu lucale o sistemicu. Di solitu diventanu evidenti nantu à a pelle o per disturbi digestivi, ma affettanu ancu altri organi è sistemi, cum'è u sistema respiratoriu. I sintomi esterni spessu vistu in l'allergia di i cani includenu:
- irritazione di a pelle
- prurite constante
- Rossu
- Eruzioni cutanee
- granuli
- Pustule nantu à a pelle
- starnuti frequenti
- Letargia
- malessere generale
- frequenti scossi di a testa
- prurite frequente in l'arechje
- Accumulazione di cera in u canali di l'arechja
I cani chì soffrenu allergia alimentaria anu generalmente i sintomi seguenti:
- Nausea
- vomitu
- burping frequenti
- Diarrea
- Flatulenza
- perdita di l'appitittu
- Perda di pesu
- letargia è debbulezza
Immagine: dogsagholic.com
Diagnosticu di l'allergia in i cani
U diagnosticu di allergie hè basatu annantu à nantu à i sintomi, a storia di u cane è l'esame fisica. In a maiò parte di i casi, questu hè abbastanza per ricunnosce a presenza di sta malattia, ma micca per identificà l'allergenu causante.
Per identificà l'allergenu causativu, u veterinariu cerca e cause più frequenti in relazione à l'abitudini di u cane ch'ellu diagnostica. In certi casi hè faciule truvà a sustanza chì provoca allergie, soprattuttu s'elle sò allergie di stagione. Cusì, hè relativamente faciule di ricunnosce u polline cum'è allergenu in alcune allergie staggionali. Hè ancu relativamente faciule identificà a saliva da pulci o zecche cume a causa di l'allergia se u cane hè infestatu di parassiti esterni.
Tuttavia, in parechji altri casi hè assai difficiule di truvà l'agente causativu di l'allergia. Per questi casi, u test di allergie pò esse raccomandatu.
Fortunatamente, ci hè un modu menu invasivu è caru per identificà l'allergeni rispunsevuli di a reazione. Consiste à caccià tutte e sostanze suspettose da l'ambiente di u cane è à reintroducelu gradualmente, finu à chì a reazione allergica ritorna. In questu modu pudete sapè ciò chì hè l'allergenu è cunsiglià u trattamentu adattatu.
Per l'allergii alimentari, qualcosa simile hè fattu. Una dieta di eliminazione, chì principia dendu à u cane solu pochi ingredienti (per esempiu, solu pollu è risu), hè generalmente raccomandata. Pocu à pocu, altri ingredienti sò aghjunti à a dieta finu à truvà ciò chì causa l'allergia.
Allergia in i cani: cumu trattallu?
U trattamentu allergicu pò varià. sicondu l'allergenu chì u provoca. Hè abituale evità l'alimenti chì causanu allergie, eliminanu a presenza di parassiti o pruvate à evità u fattore ambientale chì li provoca.
U veterinariu pò aiutà cù una guida, in a quale testeremu i diversi effetti di certe sostanze nantu à u cane. Tuttavia, questu hè un compitu ardu chì tocca à i pruprietari di cani, chì devenu uttene infurmazioni da u specialistu è amparà à trattà stu prublema recurrente in u cane.
Per riduce l'effetti di l'allergii staggionali, antihistaminichi orali pò esse adupratu. Questu ùn diminuisce micca l'allergia, ma aiuta à riduce i sintomi è l'incomodità finu à a fine di a stagione in cui l'allergenu hè cumunu. Inoltre, u veterinariu pò raccomandà creme, lozioni, shampoo è medicazione chì aiutanu à riduce l'infiammazione è eliminanu l'irritazione è u pruritu di i cani.
U pronosticu hè di solitu assai bonu quandu si scopre a sustanza chì causa l'allergia.
Se u vostru cane hè russante, capite e cause possibili in questu articulu di PeritoAnimal.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.