Cuntenutu
Certamente, una di e cose chì hè più attraente per i misgi, oltre a so personalità indipendente, hè a bellezza di u pelu è e combinazioni di culori multipli, chì rendenu ogni felinu unicu grazie à ogni macchia o striscia.
Quandu i vedi chjinati à u sole, o in tempu assai caldu, hè nurmale chiedesi cumu si pò suppurtà u clima altu cù tutta quella pelliccia, è ancu di più, pudete ancu vulete sapè induve sudanu?
Hè per quessa chì sta volta in Animal Expert vi spieghemu cumu u meccanisimu funziona in u vostru animale domesticu, perchè sapemu chì più di una volta, di fronte à e alte temperature chì facenu soffre l'omu, vi avete dumandatu, induve sudanu i misgi?
glándulas sudorose feline
Prima, chjarificate chì i misgi sudanu, ancu s'elli a facenu in misura minore di l'omi. Forse site stupitu di sapè què, postu chì ùn avete mai vistu u vostru felinu cupertu di qualcosa cum'è sudore, ancu menu tenendu contu ch'ellu hà una manta di pelliccia.
E ghiandole sudoripare di un ghjattu sò scarse, è sò cuncentrate solu in punti specifici di u so corpu, à u cuntrariu di l'omu, chì li anu nantu à tutta a superficia di a pelle. Cum'è ben cunnisciutu, u corpu genera sudore per liberà u calore chì sente è à u listessu tempu per rinfriscà a pelle.
In u misgiu u meccanisimu funziona di listessa manera, ma sudò solu per alcune zone assai specifiche: i cuscinetti di e to zampe, u mentone, l'anu è e labbre. Eccu a risposta à a dumanda induve sudanu i misgi? Ma leghjite è sia impressiunatu da u maravigliu meccanisimu di questu animale.
A pelusa di u felinu pò suppurtà una temperatura di sin'à 50 gradi Fahrenheit senza soffre di danni, ancu se questu ùn significa micca chì l'animali ùn sente calore. Anu solu altri meccanismi per alleviare a sensazione.
In listessu modu, hè necessariu tene à mente chì u misgiu ùn solu sudate quandu e temperature aumentanu, chì ghjè ancu u so modu di reagisce à certe situazioni chì producenu stress, paura è nervosità. In questi casi, u ghjattu lascia una traccia di sudore da i so cuscini, chì emette un dolce odore chì l'omu hè capace di percepisce.
Cumu rinfriscà u ghjattu?
Malgradu avè e ghiandole sudoripare dighjà menzionate, di solitu ùn bastanu micca per rinfriscà l'animale in tempi assai caldi, soprattuttu se tenemu in contu chì a pelliccia ùn contribuisce micca assai à mantene u frescu.
U misgiu hà sviluppatu altri miccanismi per liberà u calore è mantene una temperatura stabile d'estate, dunque hè assai cumunu chì in i ghjorni eccessivamente secchi li osservi fendu u seguitu:
Prima, a frequenza di l'igiene aumenta. U misgiu lecca tuttu u so corpu è a saliva chì ferma nantu à u so pelu si evapora, aiutendu u corpu à rinfriscassi.
In più, i ghjorni caldi eviterà di fà ogni sforzu inutile, allora serà assai più inattivu chè in altre volte, vale à dì, hè nurmale di truvallu pigliendu una siesta cù u corpu allungatu in un locu ventilatu è ombreggiatu.
Similmente, beverà più acqua è vulerà ghjucà menu stà frescu. Pudete aghjunghje un cubbu di ghjacciu à a vostra funtana per beve in modu chì l'acqua ferma più freta.
Un altru modu chì aduprate per rinfrescà u vostru corpu hè l'aspirazione, ancu se duvete esse cuscenti chì stu meccanisimu hè più cumunu in i cani, postu chì svolgenu più attività fisica.
Cumu funziona l'aspirazione? Quandu u misgiu si pani, u pettu internu, a parte più calda di u corpu, espelle u calore attraversu l'umidità chì si accumula in e mucose di a gola, a lingua è a bocca. In questu modu, u misgiu pò esalà st'aria chì hè espulsu da u so corpu è aduprà u vapore per rinfriscassi.
Tuttavia, u metudu di l'aspirazione ùn hè micca cumunu in i misgi, allora se u fate allora significa chì vi sentite una quantità eccessiva di calore è duvete aiutà cusì:
- Inumidisce u to pelu cun acqua fredda, bagnendu a zona di l'ascelle, u lonzu è u collu.
- Bagnate e labbre cù acqua fresca è lasciate beie acqua da ella sola se vole.
- Purtatelu in un locu più ventilatu, se hè pussibule di piazzallu vicinu à un ventilatore o un climatizatore, ancu megliu.
- Cunsultate subitu u vostru veterinariu
Perchè duvete piglià queste misure? Se dopu avè seguitu e tappe descritte sopra u vostru gattu continua à ansimà, duvete parlà cù u vostru veterinariu, postu chì hè assai probabile chì u gattu soffre di un colpu di calore produttu da e alte temperature, una cundizione chì puderebbe tumbà sè ùn agisce prestu.
Perchè accade u colpu di calore? Di fronte à e alte temperature, u cervellu dice à u corpu di u misgiu chì deve liberà u calore di u corpu, ghjè per quessa chì principia un prucessu di sudore, durante u quale i vasi sanguini in a pelle si dilatanu per permette l'espulsione di u calore.
Tuttavia, quandu stu prucessu fiasca, o se questu o nimu di l'altri meccanismi chì u gattu usa sò sufficienti, allora u corpu si riscalda troppu è pò soffre un colpu di calore, chì e cunsequenze ponu esse letali.