Cuntenutu
Se parlemu di pesci, tutti pensanu à l'animali cù branchie è chì campanu in molta acqua, ma sapete chì ci sò alcune spezie chì ponu respirà fora di l'acqua? Sia per ore, ghjorni o indefinitamente, ci sò pesci chì anu organi chì li permettenu di campà in ambienti micca acquatichi.
A natura hè affascinante è uttene qualchì pesce à mudificà u so corpu per pudè spustassi è respirà nantu à a terra. Continuate à leghje è scopre cun PeritoAnimal alcuni pesci chì respiranu fora di l'acqua.
Periophthalmus
O periophthalmus hè unu di i pesci chì respiranu fora di l'acqua. Vive in regioni tropicali è subtropicali, cumprese tutta a regione Indo-Pacificu è Africana Atlantica. Puderanu respirà fora di l'acqua solu s'ellu fermanu in cundizioni di troppu umidità, allora sò sempre in zone fangose.
Oltre à avè branchie per respirà in acqua, hà un sistema di respirazione attraversu a pelle, e mucose è a faringe chì li permette di respirà ancu fora. Anu ancu camere di branche chì accumulanu ossigenu è vi aiutanu à respirà in spazii non acquatichi.
miss climber
Hè un pesciu d'acqua dolce d'Asia chì pò misurà finu à 25 cm di lunghezza, ma ciò chì u rende cusì particulare hè chì pò sopravvive fora di l'acqua finu à sei ghjorni ogni volta chì hè bagnatu. Durante i periodi più secchi di l'annu, scavanu in i letti secchi di u flussu per circà umidità per pudè sopravvivere. Questi pesci ponu respirà fora di l'acqua grazia à a chjamata urganu labirintu chì anu in u cranu.
Quandu i flussi in i quali campanu si asciuganu, devenu circà un novu locu per campà è per quessa si movenu ancu in terra secca. U so ventre hè un pocu piattu, cusì ponu sustene si in terra quand'elli lascianu i stagni induve campanu è "camminanu" per a terra, spingendusi cù e so alette per circà un altru locu duv'elli ponu campà.
pesci di serpente
Questu pesciu chì u so nome scientificu hè Chana Argus, vene da Cina, Russia è Corea. hà un urganu suprabranchiale è una aorta ventrale bifurcata chì permette di respirà sia aria sia acqua. Grazie à questu pò sopravvive parechji ghjorni fora di l'acqua in i lochi umidi. Hè chjamata testa di sarpu per via di a forma di a so testa, chì hè un pocu piatta.
bug senegal
O polypterus senegalus, U bichir senegalese o pez drago africanu hè un altru pesciu chì pò respira fora di l'acqua. Ponu misurà sin'à 35 cm è ponu spustà fora grazia à e so alette pettorali. Sti pesci spiranu fora di l'acqua grazia à alcuni pulmoni primitivi à u locu di una vescica di natazione, chì significa chì, se fermanu umidi, ponu campà in ambienti micca acquatichi. indefinitu.