U pesciu dorme? spiegazione è esempi

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 13 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 14 Nuvembre 2024
Anonim
DOVE CACCIANO i PESCI SERRA? | SPINNING | I SERRA come gli SQUALI BIANCHI
Video: DOVE CACCIANO i PESCI SERRA? | SPINNING | I SERRA come gli SQUALI BIANCHI

Cuntenutu

Tutti l'animali anu bisognu di dorme o almenu entre in un statu di riposu chì permette di cunsulidà e sperienze vissute durante u periodu di veglia è chì u corpu pò ripusà. Micca tutti l'animali dormenu di listessa manera, nè anu bisognu di dorme u listessu numeru d'ore.

Per esempiu, l'animali preda, cum'è l'animali di zocculi, dormenu per periodi assai brevi di tempu è ponu ancu dorme in piedi. I predatori, però, ponu dorme parechje ore. Ùn dormenu micca sempre assai prufondu, ma sò definitivamente in un statu di sonnu, cum'è u casu di i misgi.

L'animali chì campanu in l'acqua, cum'è i pesci, anu ancu bisognu à entre in stu statu di sonnu, ma cumu pisci dorme? Tenite à mente chì, se un pesciu durmia cum'è i mammiferi terrestri, puderia esse trascinatu da i currenti è finisce per esse manghjatu. Per sapene di più nantu à cumu dormenu i pesci, ùn mancate micca questu articulu PeritoAnimal, cumu spiegheremu chì sistema utilizanu i pesci è cumu dormenu. Inoltre, tratteremu questioni cume se i pesci dormenu di notte o quante ore dorme un pesciu.


U pesciu dorme? Transizione trà sonnu è vigilia

Uni pochi anni fà, hè statu dimustratu chì u passaghju trà u sonnu è a vigilia, vale à dì, trà un statu di sonnu è unu svegliu, hè mediata da neuroni situatu in una regione cerebrale chjamata ipotalamu. Questi neuroni liberanu una sustanza chjamata ipocretina è u so deficit produce narcolessia.

In ricerche successive, hè statu dimustratu chì i pesci anu ancu questu nucleu neuronal, cusì pudemu dì chì i pesci dormenu o chì anu almenu l'utensili per falla.

Pesci addurmintati: segni

Nanzu tuttu, hè difficiule di determinà u sonnu in i pesci. In mammiferi è acelli, tecniche cum'è l'electroencefalogramu sò aduprate, ma queste sò in leia cù a corteccia di u cervellu, una struttura chì hè assente in i pesci. Inoltre, eseguisce un encefalogramma in un ambiente acquaticu ùn hè micca fattibile. Per ricunnosce se i pesci dormenu, hè necessariu fà attenzione à certi comportamenti, cume:


  1. Inattività prolungata. Quandu un pesciu ferma immobile per un bellu pezzu, in fondu à una scogliera, per esempiu, hè perchè dorme.
  2. Usu di u rifugiu. I pesci, quandu si ripusanu, cercanu un rifugiu o un locu piattu per pruteggesi mentre dormenu. Per esempiu, una piccula grotta, una roccia, alcune alghe, frà altri.
  3. Sensibilizazione diminuita. Quandu dormenu, i pesci diminuiscenu a so sensibilità à stimuli, dunque ùn reagiscenu micca à l'eventi chì accadenu intornu à elli, a menu ch'elli sianu assai visibili.

In parechji casi, i pesci abbassanu a so frequenza metabolica, riducendu a frequenza cardiaca è respirendu. Per tuttu què, ancu se ùn pudemu micca vede un pisci addurmintati cumu vedemu altri animali domestici, questu ùn significa micca chì u pesciu ùn dorme.

Quandu dorme u pesciu?

Un'altra dumanda chì pò pone quandu si prova à capisce cumu u sonnu di i pesci hè quand'elli facenu st'attività. U pesciu, cum'è parechji altri esseri viventi, pò esse animali notte, ghjornu o crepuscolo è, sicondu a natura, s'addurmintanu in un certu tempu.


Per esempiu, a tilapia mozambicana (Oreochromis mossambicus) dorme durante a notte, falendu à u fondu, diminuendu u so ritmu di respirazione è immobilizendu l'ochji. À u cuntrariu, u catfish à testa bruna (Ictalurus nebulosus) sò animali di notte è passanu a ghjurnata in un riparu cù tutte e so pinne sciolte, vale à dì rilassate. Ùn rispondenu micca à stimuli sonori o di cuntattu è u so polsu è a respirazione diventanu assai lenti.

A tinta (tinea tinea) hè un altru pesciu di notte. St'animale dorme durante u ghjornu, restendu in fondu durante Periodi di 20 minuti. In generale, i pesci ùn dormenu micca per longu periodi di tempu, i casi chì sò stati studiati duranu sempre pochi minuti.

Scuprite puru cumu si ripruducenu i pesci in questu articulu PeritoAnimal.

Animale chì dorme cù l'ochji aperti: u pesciu

Una credenza pupulare diffusa hè chì i pesci ùn dormenu perchè ùn chjudenu mai l'ochji. Stu pensamentu hè sbagliatu. U pesciu ùn pò mai chjude l'ochji perchè ùn anu micca e palpebre. Per questa ragione, u pesciu dorme sempre cù l'ochji aperti.

Tuttavia, certi tipi di squali anu ciò chì si cunnosce cum'è membrana nictitante o terza palpebra, chì serve per prutege l'ochji, ancu se st'animali ùn li chjudenu micca ancu per dorme. A cuntrariu di l'altri pesci, i squali ùn ponu micca piantà di nuà perchè u tippu di respirazione ch'elli facenu richiede ch'elli sianu in muvimentu costante per chì l'acqua possa passà per e branchie per pudè respirà. Dunque, mentre dormenu, i squali fermanu in muvimentu, benchè estremamente lenti. A so frequenza cardiaca è a so frequenza respiratoria diminuiscenu, cume i so riflessi, ma essendu animali predatori, ùn anu micca bisognu di preoccupassi.

Se vulete sapè di più nantu à l'animali acquatichi, fighjate questu articulu di PeritoAnimal nantu à cumu si cumunicanu i delfini.

Se vulete leghje più articuli simili à U pesciu dorme? spiegazione è esempi, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.