Cuntenutu
- Pastore-Galizianu: origine
- Pastore-Galizianu: caratteristiche
- Pastore-Galizianu: persunalità
- Pastore-Galizianu: cura
- Pastore-Galizianu: educazione
- Pastore-Galizianu: salute
O Pastore-Galizianu hè a sola razza canina spagnola chì si hè sviluppata in a regione di Galizia, una cumunità autonoma situata in u nordueste di a penisula iberica. Ancu s'ellu ùn hè statu ricunnisciutu da alcuna di e più impurtante federazioni canine, cum'è a FCI (Fédération Cynologique Internationale) o da a RSCE (Real Sociedad Canina de España), u Cunsigliu di a Galizia è u Club Pastor-Galego Breed anu unitu e so forze à dà visibilità à sta razza eccezziunale di cane d'origine galiziana, chì si distingue principalmente per e so capacità cum'è cane pastore è cane di guardia.
In questu articulu nantu à e razze di cani di PeritoAnimal, parleremu in dettu di u Pastore Galizianu, spieghendu e so origini, e caratteristiche fisiche più prominenti, a personalità abituale di a razza, l'assistenza, l'educazione di basa è i prublemi di salute più frequenti. Continuate à leghje, vi maravigliarete!
Surghjente
- Europa
- Spagna
- Bilanciatu
- Timida
- assai fidu
- Intelligente
- Attivu
- Tenera
- Case
- escursioni
- Pastore
- Surveglianza
- Sport
- imbrancà
- Cortu
- Liscia
- Sottile
Pastore-Galizianu: origine
A razza Pastore-Galizia di cane sviluppata in Galizia, principalmente cum'è cane di guardianu di e prupietà rurali è pastore di bande. U so nome puderia esse traduttu cum'è "cane di pagliaghju", perchè era in i pagliacci induve st'animali si rifuggiavanu per ripusassi da i lunghi viaghji esterni, pascendu è guardendu l'animali, di solitu pecure è capre.
A storia di sta razza pare esse veramente vechja, chì vene da i cani autoctoni chì dighjà in u Paleoliticu anu aiutatu i Galiziani in i so compiti quotidiani. Più tardi a razza si hè sparta in altre parte di a Spagna è ancu in u restu di l'Europa. I Pastori Galiziani partenu a so urighjina cù altre razze più pupulari cum'è i Pastori Belgi, u Pastore Tedescu, u Pastore Olandese è u U cane di Castro Laboreiro, d'urigine portughese.
Dimenticati dapoi seculi, i Pastori Galiziani eranu ancu cunsiderati cani incruciati, finu à chì in u 2001 sò stati ufficialmente ricunnisciuti da vari organi ufficiali, cum'è u Cunsigliu di a Galizia è u Ministeru di l'Ambiente spagnolu.
Pastore-Galizianu: caratteristiche
In quantu à a morfulugia, u Pastore-Galego si distingue per esse un cane maiò. Pesa di solitu trà 30 è 38 chilò, righjunghjendu una altezza trà 59 à 65 centimetri trà masci è 57 à 63 centimetri trà e femine.
Questi cani anu un corpu lupoidu, vale à dì, simile à un lupu. Questu si mostra in a so testa triangulare, u musu largu è u prufilu drittu, cù poca differenza d'angulu trà l'ossu frontale è nasale. Cum'è i lupi, u Pastore Galizianu hà l'arechje erette, triangulare, un collu spesu è musculatu, in perfettu equilibriu cù e proporzioni di u restu di u so corpu. E zampe sò ferme è forti, cù articulazioni flessibili è marcati. Hè cumunu di truvà esempi di Pastore-Galego cù un quintu toe nantu à e zampe di daretu.
A pelliccia hè densa è frondosa, cambiendu d'inguernu à una ancu più spessa chì prutegge i Pastori Galiziani da l'adversità climatiche. u pelu hè di solitu culore uniforme, cù una larga gamma di possibilità in termini di culore, cannella, marrone, marrone, sabbia ecc. Sò di solitu di culore chjare, ancu s'ellu ci pò esse esempi di Pastore-Galizianu in culori più scuri, cum'è a cicculata o u neru. Ci hè ancu alcuni cani di sta razza chì anu a pelute simile à quella di un lupu, cù radiche più chjare è punte nere o più scure.
Dentru i standard di a razza, ùn ci sò micca Pastori Galiziani à macchie bianche o quelli chì anu grandi macchie bianche nantu à u so mantellu. A pelle di u Pastore-Galego hè spessa, liscia è senza pieghje chì pende da ogni parte di u corpu.
Pastore-Galizianu: persunalità
Cum'è un bon cane di guardia, u Pastore Galizianu hà una personalità indiferente è ancu suspettu di stranieri. Ellu vi avverterà debitamente quandu altri si avvicinanu di a nostra casa, ma attenti à questu ùn significa micca chì duvete sempre lasciallu fora di casa. Quandu valutate se u cane deve stà in casa o fora, duvete tene contu chì questu pò causà prublemi di comportamentu. In ogni casu, ùn duverebbe micca cunfondà a vostra postura di guardia cù aggressività. U Pastore Galizianu, cum'è qualsiasi altru cane, deve esse currettamente socializatu da u principiu.
U pastore-galizianu hè soprattuttu socievule cù quelli chì campanu in a stessa casa cum'è ellu. Ci hà da surprende cù un intelligenza è sensibilità rimarchevuli per tuttu ciò chì accade in casa, ancu cù i membri, essendu ancu più prutettore è dolce cù i zitelli. Una volta di più, cù una socializazione curretta, stu cane serà in gradu di sucializà cù tutti i generi d'animali è di persone.
Pastore-Galizianu: cura
A cura di u pelu di u Pastore Galizianu deve cuntene trà una o duie spazzole settimanale, chì aiuterà à rimuovere i peli morti, a sporcizia accumulata è ancu rilevà rapidamente a presenza di parassiti è altri prublemi di salute. In quantu à u bagnu, pò esse datu ogni unu o trè mesi, secondu u livellu di terra. Duvemu aduprà prudutti specifici per u bagnu di cani, venduti in cliniche veterinarie o in butteghe d'animali. Hè una razza chì ùn deve esse curata in nisuna circustanza, ancu in i mesi più caldi.
U manghjà ghjoca un rolu impurtante in a qualità è a salute di i capelli. Pudete scumette nantu à alimenti pronti à manghjà o diete casanu, ma sempre basatu nantu à prudutti di qualità. A dieta BARF, per esempiu, basata annantu à cibu crudu, diventa assai pupulare trà i tutori è di solitu hè assai bè accettatu da i cani.
Infine, hè impurtante nutà chì sta razza richiede attività fisica ogni ghjornu per mantene u tonu musculu. Duvemu fà trà duie è quattru spassighjate à u ghjornu, chì includeranu eserciziu fisicu è mumenti di rilassamentu, in chì permetteremu à u cane d'odurà l'ambiente è urinare senza stress. Averete ancu bisognu di passà tempu stimulendu mentalmente eseguendu esercizi di base di ubbidienza, abilità canine, sporti canini, o esercizii d'olfattu.
Pastore-Galizianu: educazione
L'educazione di u cucciolu duveria principià à u mumentu di l'adopzione, socializendulu mentre ch'ellu hè sempre un cucciolu, cum'è avemu digià citatu. Ci permetterà di fà vede un cumpurtamentu stabile davant'à tutti i generi di persone, animali è lochi. A separazione brusca di u Pastore Galizianu da a mamma o u mantenimentu chjosu in casa pò causà parechji prublemi di cumpurtamentu.
Un elementu chjave serà di insegnàvi i cumandamenti di basa per i cani, sempre attraversu rinfurzamentu pusitivu, chì assicurerà un bonu ligame è un amparamentu veloce. Cominciate praticendu cun premi è ritirendu li progressivamente. Più tardi pudete principià cumandamenti più avanzati è altri esercizii cumplessi. Precisamente per a so intelligenza è a so capacità, sarete surpresu d'osservà chì u Pastore-Galego hè un cane chì amparà è corre à grande velocità l'esercizii pruposti. Prima di truvà i prublemi, hè megliu cunsultà un educatore o un curatore di cani.
Pastore-Galizianu: salute
sta razza hè fermu è resistente, chì ùn presentanu malatie ereditarie specifiche à a razza. In ogni casu, questu ùn significa micca chì ùn duvete micca seguità i stessi comportamenti cum'è qualsiasi altru cane in termini di vaccinazione, deparaugurazione periodica, identificazione di microchip, pulizia di bocca è arechja. Dunque, hè necessariu seguità u calendariu di vaccinazione, andendu regolarmente à u veterinariu per avè cuntrolli è cusì esse capace di rilevà infezioni pussibuli u più prestu pussibule. U speranza di vita di u Pastore Galizianu varieghja da dodici à quindici anni.