Acellu feritu - chì fà?

Autore: Laura McKinney
Data Di Creazione: 10 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 17 Nuvembre 2024
Anonim
Beta HCG Test During Pregnancy: Purpose & False Results, Positive or Negative [Hindi]
Video: Beta HCG Test During Pregnancy: Purpose & False Results, Positive or Negative [Hindi]

Cuntenutu

Quandu a primavera cummencia à avvicinassi è l'estate principia, e alte temperature facenu chì l'acelli saltanu fora di i so nidi, ancu s'elli ùn sò ancu pronti à vulà. Ci sò altre ragioni per chì un acellu puderia salta davanti à u nidu, cum'è l'attaccu di un predatore.

A maiò parte di noi avemu scontru un acellu quandu andavamu per a strada, è l'avemu purtatu in casa è pruvatu à nutrisce pane è acqua, o ancu latte è biscotti. Ma dopu qualchì ghjornu hè mortu. Sta situazione trista vi hè mai accaduta?

Ancu s'ellu ùn hè mai accadutu, ma vulete esse preparatu, fate attenzione à questu articulu PeritoAnimali è truverete cumu alimentà un acellu currettamente, chì fà cù un acellu novu natu feritu o cosa fà se truvate un acellu persu chì ùn pò micca volà, frà altre situazione.


sviluppu di l'acelli

U tempu da a cova à a maturità varieghja trà e diverse spezie d'uccelli. I più chjucchi generalmente maturanu più veloce è vanu da picculi cuccioli nati à ghjuvani avventurosi in qualchì settimana. D’altronde, l’acelli rapaci o e spezie più grande fermanu in u nidu cù i so parenti per parechji mesi.

Per ghjunghje u maturità sessuale, tuttavia, di solitu piglia più tempu. In i picculi acelli pò piglià trà unu è dui anni, mentre chì e spezie di longa vita ùn ponu micca diventà sessualmente mature per parechji anni. U prucessu di maturazione sessuale hè listessu in tutti i casi.

Quandu a cova schietta, pò esse altricial o precoce:

  • Altricial: senza piume, ochji chjusi, dipindenti da i genitori. L'acelli cantori, i colibri, i corbi, ecc. Sò acelli altriciali.
  • precoce: sò nati cù l'ochji aperti, sò capaci di marchjà guasi subitu. Anatre, oie, quaglia, ecc. Sò acelli precoci.

Durante i primi ghjorni di vita dopu à cova, tutti l'acelli anu bisognu di assai. curà i to parenti, cumpresi l'acelli precoci. I genitori furniscenu calore, prutezzione, cibu o li guidanu à l'alimentu è li difendenu da i predatori.


À u primu, i cuccioli manghjanu parechje volte à l'ora. L'altricials sò goffi, debuli è ùn ponu micca muvassi assai, per urdinà manghjà aprenu a bocca. Mentre crescenu è diventanu più forti, sviluppanu e prime piume. I cuccioli precoci sò più indipendenti da u principiu, ponu camminà o natà subitu, ma stancassi faciule è sò assai più vicinu à i so genitori.

Quandu l'aceddi altriciali crescenu, sviluppanu piume, aprenu l'ochji è ingrandanu, ingrassanu è ponu spustassi di più. À a fine, sò cuparti di piume, ma ci ponu esse zone senza piume, cum'è a testa è a faccia. In listessu tempu, l'acelli precoci diventanu più grandi è più forti è sviluppanu piume più mature.

Una volta chì i cuccioli sò ghjunti a taglia adulta, parechje cose ponu accade. In alcune spezie, i ghjuvani stanu cù i so genitori finu à a prossima stagione di riproduzione. In altri casi, e famiglie ponu esse inseme per a vita. In altre spezie, i genitori abbandunanu i so discendenti in u mumentu ch'elli sò autosufficienti.


chì acellu manghja

Quandu truvemu un acellu abbandunatu, a prima cosa chì vulemu fà hè nutrisci, allora circhemu di dalli pane o biscotti imbevuti d'acqua o di latte. Facendu questu, facemu parechji errori chì pruvucarà a morte di l'animali. Sia u pane sia i biscuttini nurmalmente cunsumati da l'omu sò alimenti ultra-trasfurmati, ricchi in zuccheru è olii raffinati, chì sò dannosi per a nostra salute è mortali per l'acelli.

U mischju di l'alimentu cù l'acqua ùn pone nisun risicu, anzi tuttu u cuntrariu, perchè cusì ci assicuremu chì l'animale sia idratatu, ma u latte và contr'à a natura di l'acellu, perchè l'acelli ùn sò micca mammiferi è i soli animali chì devenu è ponu beie latte sò prole di mammiferi. L'acelli ùn anu micca in u so sistema digestivu l'enzimi necessarii per scumpientà u latte, chì provoca una diarrea severa chì tomba l'animali.

Ciò chì manghja l'acellu dipende da a so spezia. Ogni spezia di acellu hà un cibu specificu, certi sò acelli granivori (chì manghjanu u granu), cum'è i cardellini o i turchini, chì anu un beccu cortu. altri sò acelli insectivori, cum'è e rundinelle è i pignoni, chì aprenu a bocca larga durante u volu per catturà e so prede. Altri acelli anu un beccu longu chì li permette catturà pesci, cum'è aironi. L'acelli cù u beccu curvatu è appuntutu sò carnivori, cum'è l'acelli rapaci, è infine, i fenicotteri anu un beccu curvatu chì li permette filtrà l'acqua pè ottene manghjà. Ci sò parechji altri tippi di bocchette in relazione à un tipu particulare di alimentu.

Cù questu sapemu dighjà chì, secondu u beccu chì hà l'acellu chì avemu trovu, a so alimentazione serà diversa. In u mercatu pudemu truvà diversi alimenti formulati specificamente per l'acelli secondu e so caratteristiche d'alimentazione è li pudemu truvà in cliniche veterinarie di animali esotici.

Cumu cura di un acellu feritu?

A cosa più nurmale hè di pensà chì se truvemu un acellu in terra, hè abbandunatu è hà bisognu di a nostra prutezzione è cura, ma questu ùn hè micca sempre u casu, è cacciallu da u locu induve l'avemu trovu puderia significà a morte di l'animali .

A prima cosa chì duvemu fà hè verificate s'elluùn hè micca feritu. S'ellu hè u casu, duvemu purtallu prestu in un centru di recuperu di fauna salvatica, è se ùn ne cunniscimu, pudemu parlà cù a pulizza ambientale u 0800 11 3560.

L'aspettu di l'acellu chì avemu trovu ci dicerà a so età apprussimativa è, secondu quella età, ciò chì pudemu megliu fà. Sì l'acellu l'avemu trovu sempre ùn anu micca piume è anu l'ochji chjusi, hè un neonatu. In questu casu duvemu circà u nidu da induve puderebbe cascà è lasciallu quì. Se ùn truvemu micca u nidu, pudemu custruisce un picculu rifugiu vicinu à induve l'avemu trovu è aspittà chì i genitori veninu. Se dopu un bellu pezzu ùn si presentanu, duvemu chjamà l'agenti specializati.

Sì avete dighjà u ochji aperti è qualchì piuma, i passi da seguità seranu listessi chè per un acellu novu. D’altronde, s’è l’acellu hà tutte e piume, cammina è prova à vulà, in principiu ùn duvemu fà nunda perchè simu di fronte à un ghjovanu acellu. Parechje spezie d'uccelli, una volta surtite da u nidu, praticanu in terra prima di volà, si piattanu in i cespugli è i genitori li insegnanu à circà cibu, allora ùn ci vole mai catturalli.

Se l'animali hè in un locu potenzialmente periculosu, pudemu pruvà à piazzallu in un locu un pocu più sicuru, luntanu, per esempiu, da u trafficu, ma vicinu à induve l'avemu trovu. Ci alluntanaremu da ellu, ma fighjulemu sempre da una distanza considerablee per vede se i genitori tornanu à nutrisce lu.

Se truvate un acellu feritu, per esempiu un acellu feritu da un gattu, duvete sempre pruvà purtalla in un centru di ricuperazione, induve offriranu assistenza veterinaria è pruvanu à salvalla.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.