Cuntenutu
- Chì sò i parassiti esterni in i cani
- Pulci
- zecche
- cimici di lettu
- Pidochji
- mange demodettica
- manghja sarcoptica
- acari di l'arechja
- Trattamentu di parassiti esterni in u cane
- Attenti quandu aduttate un cane
Quandu si assume a responsabilità di avè un cane cum'è animale domesticu, una di e primure preoccupazioni chì deve esse presa hè a deworming o applicà misure igieniche per ch'ellu ùn soffre micca di stu prublema. In regula generale, u cane deve esse ispezionatu spessu per i morsi di pulci o qualsiasi altra indicazione chì pò esse infestatu da un parassita. Questa pratica deve esse realizata periodicamente, secondu l'azzioni fatte per evità infestazioni, cume colli o bagni cù prudutti antiparassiti.
I parassiti di i cani sò spartuti in quelli chì agiscenu in l'internu (vermi pulmonari, cori, tondi, ganci o vermi in forma di frusta) è quelli chì usanu a pelle di l'animali per campà (pulci, zecche, rogna demodettica, rogna sarcoptica. ..). Cunnosce i parassiti esterni chì ponu influenzà u vostru cucciolu hè assai impurtante per rilevà rapidamente u so aspettu. In casi più lenti, causanu disconfort è prurito, ma se a situazione s'aggrava, a vita è a salute di u vostru megliu amicu ponu esse gravemente affette.
In questu articulu di PeritoAnimal, parlemu i parassiti esterni di u cane, picculi ospiti chì campanu nantu à a superficia di u corpu, manghjendu direttamente da u vostru animale domesticu. Ùn vi scurdate chì se u cane infettatu hè un cucciolu, duvete cunsultà subitu un veterinariu.
Chì sò i parassiti esterni in i cani
Inclusi in questa classificazione sò tutti i parassiti esterni chì sò dannosi per l'animali quant'è repulsivi è detestati da e persone. Di solitu campanu trà u mantellu è a pelle., postu chì l'habitat naturale di i parassiti si stende per tutta a superficia di l'animale, duv'elli aderiscenu è si nutriscenu di sangue.
E cunsequenze chì i cani soffrenu di sti insetti ponu diventà periculosu, burlatu malatie gravi è ancu a morte. Da quì l'enorme impurtanza di avè una vigilanza costante, una cura permanente, una igiene preventiva è visite periodiche à un veterinariu.
Quì sottu, indicemu i parassiti esterni più cumuni chì ponu attaccà u vostru cane:
Pulci
avete trovu un animali domestici neri nantu à u cane? E pulci sò picculi parassiti marroni scuri chì campanu trà u pelu di i cani è altri animali. Sò cusì chjuchi è veloci chì hè difficiule per avvistalli, ma i so excrementi sò faciuli da vede.
St'insettu senza alette hè assai infettivu, pudendu trasmette malatie à e persone. A so saliva produce allergie nantu à a pelle di u cane, in più di causà malatie cum'è leishmaniasi, heartworm, bartonellosi, dipilidiosi, dermatite allergica da sting, ehrlichiosi è anaplasmosi, borreliosi o malattia di Lyme è babesiosi.
un cane di pulci di cane nidu in ogni zona calda è umida di a casa, saltendu versu u cane mentre passa. Vi infetta in menu di un mesi, abbastanza per mette l'ova in u to pelu. Una sola femina pò mette mille ova in una sola ghjurnata. Quessi permettenu à e larve di sopravvive per più di 10 mesi, aspettendu chì un cane li passi vicinu per saltà annantu è cumincià u so ciclu di vita.
Per eliminà e pulci, stu ciclu di vita deve esse interruttu, vale à dì, tumbali prima di mette l'ove.
U tutore di u cane pò nutà chì u cane hè infettatu quandu si sviluppa dermatite allergica, una reazione à a saliva liberata da u muzzicellu di pulce chì provoca pruriti intensi, prurite compulsivu, perdita di capelli è ancu ispessimentu di a pelle, causendu un grande disagiu à u cane. Se u cane hè un cucciolo, pò soffre di anemia per via di una perdita eccessiva di sangue.
zecche
A zicca si nutrisce ancu di u sangue chì suchjanu da i cani. Se ùn hè micca eliminatu rapidamente, pò cresce finu à dimensioni considerevoli. A so situazione hè centrata daretu à l'arechje, sottu à a bocca, à u collu o à e gambe. Tuttavia, se l'infezzione persiste per qualchì tempu, si pò sparghje in tuttu u corpu.
E zecche sò parassiti di grande taglia, faciule da vede. Pò esse facilmente rimarcati da u toccu quandu accarezzanu u cane. Questu insettu porta malatie di natura più o menu grave chì ponu esse trasmesse à e persone, cum'è a frebba, a malatia di Lyme, l'anaplasmosi, a babesiosi (cum'è in u casu di pulci) è a chjamata Febbra Spuntata di e Muntagne Rucciose. Tende à attaccà è diventà più virulente in i mesi più caldi.
Se rilevate zecche nantu à u vostru cane, ùn li deve mai tirà, Deve aduprà materiale specificu per rimuoverli è andà immediatamente à u veterinariu.
cimici di lettu
U so culore naturale hè marrone, ma elli diventanu rossi quand'elli si nutriscenu di sangue è di gonfiore di l'animale. E Cimice viaghjanu cun qualchì facilità à altri corpi d'ospiti di diversi animali. Ùn sò micca assai seri in quantu ùn sparghjenu micca e malatie, ancu se di solitu sò assai irritanti quandu mordenu. Questi parassiti di cani si riproducenu facilmente è hè assai difficiule per eliminà un parassita una volta chì si sparghje in tutta a casa.
Pidochji
I pidocchi sò parassiti assai esterni. difficiule da truvà in i cani, salvu chì una ispezione approfondita sia effettuata. Sò facilmente trasferiti à u capelli umani, essendu pupulare per causà pruriti intensi. L'aspettu ch'elli anu hè di corpu pianu è culore grisgiu. In più di u solitu disconfort di pruritu, ponu causà dermatite di a pelle.
mange demodettica
L'acari chì sò invisibili à ochju nudu causanu malatie di a pelle in cani di diversi tippi, essendu abbastanza gravi s'ella hè l'acaru. Canili Demodex chì provoca u demodicosi canina. Ancu se di solitu si trova in i cani giovani, pò accade in adulti s'elli anu un'altra malattia chì provoca immunosoppressione. Hè faciule da truvà in animali cù una igiene povera, razze cù capelli corti o propensi à disordini seborreici. U cuntagiu hè direttamente da a mamma à u cane in i primi ghjorni di vita.
L'acari demodettici di manghja sò lunghi è microscopichi. Facenu parte di a microfauna di a pelle di u cane è ùn sò micca assai cuntagiosi. A malattia si verifica quandu a concentrazione di questi acari aumenta, ancu se e cause di questu ùn sò micca cunnisciute cun certezza. Questi parassiti in i cani ponu prisentà in duie varietà: situatu è diffusa.
U mange demodettica lucalizata hè un prublema leve chì di solitu si risolve spontaneamente in a maiò parte di i casi. I so sintomi includenu perdita di capelli localizati, scaling è macchie scure.
A so volta, u mange demodettica generalizata hè una cundizione seria chì pò purtà à a morte di u cane. Inizialmente presenta una perdita di capelli localizata, ma cù u tempu, nascenu cumplicazioni collaterali. A complicazione più cumuna hè l'infezzione batterica di a pelle o pioderma, chì include prurito, infiammazione di i linfonodi, suppurazione è odore pessimu.
manghja sarcoptica
O Sarcoptes scabiei, un altru acaru microscopicu, hè capace di creà una malattia altamente contagiosa è pruriginosa. Benchì campanu in a pelle, ponu intruduce in strati più profondi di pelle per depositu i so ovi. hè cunveniente a rilevanu in i primi stadii di cuntagionealtrimenti, a so guarigione pò richiede un periudu di tempu più longu.
A mansa sarcoptica pò esse trasmessa da u cuntattu direttu cù altri individui dighjà infettati o indirettamente, spartendu i letti cù i cani infettati, per esempiu, è sti parassiti esterni di u cane ponu ancu infettà l'omu.
Questi acari causanu irritazione di a pelle, perdita di capelli è ritornu. Se a malatia ùn hè micca trattata, pò causà altri disordini organichi è u cane pò ghjunghje à more.
acari di l'arechja
L'acari di l'arechja sò identichi à i acari sarcoptici, ma sò leggermente più grandi. Sò infettati da u cuntattu direttu di u cane cù altri animali infettati o cù superfici induve si trovanu sti parassiti. Di solitu si stallanu in u canali di l'audizione è in e zone adiacenti, è causanu a irritazione intensa è prurite in u cane.
Per alleviare l'inconfortu, u cane si gratta costantemente è pò ancu ferisce si strofinendu a testa contr'à i muri è altre superfici ruvide. U cane infettatu di sti acari scuzza dinò u capu assai spessu. Hè ancu cumunu di vede un fluidu scuru chì esce da u canali di l'arechja. Quandu l'infezzione hè assai grave, hè pussibule per u cane di marchjà in circoli.
Trattamentu di parassiti esterni in u cane
Cum'è cù qualsiasi trattamentu medicu, u trattamentu di i parassiti esterni di u cucciolu deve esse effettuatu è / o raccomandatu da u vet.
ùn vi scurdate di u impurtanza di prevene l'apparizione di tutti sti prublemi cù l'usu di medicazione antiparasitaria, pipette o collari, sempre seguitendu u pianu di desparasita per i cani. Altri modi adatti di prevenzione sò u bagnu di u cane è l'igiene di e so orecchie.
Attenti quandu aduttate un cane
L'adopru di l'animali cum'è i cani hè qualcosa chì pò purtà assai gioia à e persone. Per assicurà chì l'animali sia in bona salute, a visita à u veterinariu hè sempre benefica è essenziale. Questu prufessiunale verificerà e misure necessarie se l'animale hà parassiti o altri tippi di infestazioni.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.