Cuntenutu
Avete probabilmente intesu parlà di u cinque grandi da l'Africa o "i cinque grandi", animali di a fauna di a savana africana. Si tratta di animali grandi, putenti è forti chì sò diventati pupulari dapoi i primi safari.
In questu articulu Peritoanimal, descriveremu questi cinque animali, spieghendu un pocu nantu à ognunu di elli è ciò chì duvete sapè se state pianificendu un viaghju per incontralli in persona.
Continuate à leghje per cunnosce è gode cun noi i cinque grandi di l'Africa è lasciatevi stupisce da a bellezza chì ispira u mondu animale.
1. L'elefante
O Elefante africanu o Loxodonta africana meriteghja senza dubbitu di figurà cum'è unu di i cinque grandi in Africa per via di e so grande dimensioni. Pò misurà finu à 7 metri di lunghezza è pesà finu à 6 tonne, un ottimu record.
Vive in a savana africana è sfurtunatamente a vostra sopravivenza hè minacciata per via di u cummerciu di e so prede. Attualmente, ancu se ci sò tentativi di creà misure contr'à u braccunaghju, ciò chì hè sicuru hè chì ci sò sempre uccisioni d'elefanti in Africa.
Ancu se hè assai cunnisciuta a so intelligenza è e so capacità emotive chì ne rendenu un animale assai sensibile è bellu, a verità hè chì l'elefante salvaticu hè un animale assai periculosu, perchè quandu si sentenu minacciati ponu reagisce cù movimenti assai bruschi è attacchi fatali à un umanu.
2. u bufali
In a savana africana truvemu u bufalu o syncerus caffer, unu di l'animali i più temuti sia da altri animali salvatichi sia da e persone. Hè urganizatu in bande di parechje persone è sò gregari, sempre in muvimentu custante.
Si tratta di animali assai curagiosi chì si difendenu senza alcuna paura, sò capace di causà grandi disturbi di fronte à una minaccia.
Per questa ragione, a bufala hè sempre stata un animale assai rispettatu da e pupulazioni native. Abitanti è guide nantu à e rotte africane portanu spessu collane chì emettenu soni chì i bufali identificanu cum'è qualcosa per pruvà à minimizà a sensazione di risicu per elli.
3. U leopardo
O leopardo africanu o panthera pardus pardus hè unu di i più belli animali di a terra è purtroppu si trova in periculu di estinzione critica.
Pò ghjunghje à 190 centimetri è 90 chilogrammi di pesu, ciò chì li dà una forza incredibile è pò ancu caccighjà ghjovani esemplari di giraffa o d'antilope.
Questu membru di i cinque grandi in Africa hè un animale chì duvemu dimustrà rispettu postu chì hè attivu 24 ore à u ghjornu è ùn ci hè manera di scappallu: hè capace di scalà, correre è natà.
4. U rinoceronte
Truvemu dui tippi di rinoceronti in a savana africana, u Rinoceronte biancu (keratotherium simum) hè u rinoceronte neru (Diceros bicorni) cù l'ultimi in periculu criticu di estinzione. Attualmente, a caccia è u cummerciu di e corne di rinoceronte sò pruibite, ma cum'è sempre, i bracconieri sò sempre à a ricerca di st'incredibile è grande animale.
Sò animali assai grandi, misurendu finu à dui metri di altezza è pesanu 1.500 chilogrammi. Benchì questu membru di i Grandi Cinque d'Africa sia un erbivore, deve esse assai rispettatu cum'è ellu un assaltu pò esse fatale per qualchissia.
5. u lione
O Lion o panthera leo hè l'animale cù quale chjudemu i cinque grandi in Africa. Senza dubbitu cunniscimu tutti stu mammiferu maiò è putente chì ci stupisce cù a so bellezza è e lunghe ore ch'ellu dedica à dorme ogni ghjornu.
Sò e femine chì sò dedicate à a caccia di e prede, ch'elli sianu zebre, gnu o cinghiale, sia valevule per stu grande predatore. Hè ancu minacciatu cum'è animale vulnerabile.
Un dettagliu chì poca ghjente cunnosce hè chì u lione è l'iene sò rivali chì si battenu per caccia, è ancu se in generale si pò pensà chì l'iena hè un animale scavenger è opportunistu, a verità hè chì hè u lione chì agisce spessu piace opportunistu di rubà cibu da iene.