Cuntenutu
A sindrome di Down hè una alterazione genetica chì si verifica in l'omu per diverse cause è hè una cundizione congenita frequente. A maiò parte di e malatie chì toccanu l'omu ùn sò micca uniche à e spezie umane, in fatti, in parechje occasioni hè pussibule di scuntrà animali cù patulugie chì toccanu ancu e persone. Alcune patulugie chì sò assuciate à u prucessu di invecchiamento o à una diminuzione di a capacità di u sistema immunitariu in l'omu anu e listesse cause è associazioni in l'animali.
Questu vi porta à a seguente domanda, ci sò animali cù sindrome di Down? Se vulete sapè sì l'animali ponu avè u sindrome di Down o micca, cuntinuate à leghje st'articulu PeritoAnimal per chjarificà stu dubbitu.
Chì hè a Sindrome di Down?
Per chjarificà adeguatamente sta questione, hè prima impurtante di sapè ciò chì hè sta patologia è chì meccanismi a facenu apparì in l'omu.
L'infurmazione genetica umana hè cuntenuta in i cromusomi, i cromusomi sò strutture furmate da DNA è proteine cun un altu livellu d'organizazione, chì cuntenenu a sequenza genetica è dunque determinanu in larga misura a natura di l'organismu è in parechje occasioni e patologie chì questu rigali.
L'essere umanu hà 23 coppie di cromusomi è a Sindrome di Down hè una patologia chì hà una causa genetica, postu chì e persone affette da sta patologia avè una copia in più di u cromusomu 21, chì invece di esse una coppia, sò trè. Sta situazione chì dà nascita à a Sindrome di Down hè cunnisciuta medicamente cum'è trisomia 21.
Hè alterazione genetica hè rispunsevule per i tratti fisichi chì osservemu in e persone affette da a sindrome di Down è chì sò accumpagnate da a qualchì gradu di indebulimentu cugnitivu è cambiamenti di crescita è di tessuti musculari, in più, a Sindrome di Down hè ancu associata à un risicu più altu di soffre d'altre malatie.
Animali cù a Sindrome di Down: hè pussibule?
In u casu di a sindrome di Down, hè un malatia umana unica, postu chì l'organizazione cromusomica di l'esseri umani hè diversa da quella di l'animali.
Tuttavia, hè evidente chì l'animali anu ancu certe informazioni genetiche cun una sequenza specifica, in realtà, i gorilla anu DNA chì hè uguale à u DNA umanu in una percentuale di 97-98%.
Postu chì l'animali anu sequenze genetiche urdinate ancu in i cromusomi (e coppie di cromusomi dipendenu da ogni spezia), ponu soffre di trisomie di qualchì cromusomu è queste si traducenu in difficultà cognitive è fisiologiche, è ancu in cambiamenti anatomichi chì li danu una caratteristica di statu.
Questu accade, per esempiu, in u topi di laburatoriu chì anu una trisomia nantu à u cromusomu 16. Per cunclude sta dumanda, duvemu attaccà à a dichjarazione seguente: l'animali ponu soffre alterazioni genetiche è trisomie in certi cromusomi, ma Ùn hè pussibile avè animali cù u sindrome di Down, cume hè una malattia esclusivamente umana è causata da una trisomia nantu à u cromusoma 21.
Se site interessatu à cuntinuà à amparà di più nantu à u mondu animale, verificate puru u nostru articulu chì risponde à a quistione: L'animali ridenu?