Cuntenutu
A qualità di rè di l'animali hè stata data à u lione, u più grande felinu chì esiste oghje, cù e tigre. Sti impunenti mammiferi rispettanu u so tittulu, micca solu per u so aspettu maestru per via di a so dimensione è di a so criniera, ma dinò per a so forza è a so putenza à a caccia, ciò chì, senza dubte, li trasforma in ottimi predatori.
I Lioni sò animali terribilmente affettati da u impattu umanu, ùn hà praticamente nisun predatore naturale. Tuttavia, a ghjente hè diventata per elli un male sfortunatu, postu chì e so pupulazioni sò calate guasi finu à u bordu di l'estinzione tutale.
A classificazione di i lioni piglia anni sott'à rivista da parechji gruppi di scentifichi, dunque questu articulu di PeritoAnimal hè basatu annantu à unu recente, chì hè sempre in corsu, ma hè quellu prupostu è adupratu da l'esperti di l'Unione Internaziunale per a Conservazione in Natura, ch'elli ricunnoscenu per e spezie Panthera leo, duie sottuspezie chì sò: Panthera leo èPanthera leo melanochaita. Vulete sapè nantu à a distribuzione è l'habitat di questi animali? Continua à leghje è scopre induve stà u lione.
induve stà u lione
Ancu se in una manera assai chjuca, i lioni anu sempre una presenza è sò nativi di i paesi seguenti:
- Angola
- Beninu
- Botswana
- Burkina Faso
- Camerun
- Republica di Centru Africa
- Chad
- Repubblica Democratica di u Congo
- Essuatini
- Ettiopia
- India
- Kenya
- Mosambiccu
- Namibia
- Niger
- Nigeria
- Senegallu
- Somalia
- Africa di u Sudu
- Sudan di u Sudan
- Sudannu
- Tanzania
- Uganda
- Zambia
- Zimbabwe
Per d 'altra banda, i lioni sò forse sparita in:
- Costa do Marfim
- Ghana
- Guinea
- Guinea-Bissau
- Mali
- Rwanda
U vostru hè statu cunfirmatu estinzione in:
- Afganistanu
- Algeria
- Burundi
- Congo
- Djibuti
- Egittu
- Eritrea
- Gabone
- Gambia
- Vulè
- Iraccu
- Israele
- Ghjurdania
- Kuwait
- Lebanon
- Lesotho
- Libia
- Muritania
- Maroccu
- Pacchistanu
- Arabia Saudita
- Sierra Leone
- Siria
- Tunisia
- Sahara Occidentale
L'infurmazioni sopra riprisentate, senza dubbitu, mostranu un quadru piuttostu deplorevule riguardu à estinzione di i lioni in tante zone di distribuzione, perchè a so uccisione massiccia per cunflitti cù l'omu è a diminuzione considerevole di e so prede naturali anu purtatu à sta situazione.
I studii indicanu chì l'anziane zone di distribuzione di i leoni, da i quali parechji sò spariti, aghjunghjenu circa 1.811.087 km, chì hè pocu più di 50% paragunatu à a parte chì esiste sempre.
In u passatu, i lioni eranu distribuiti da l'Africa di u Nordu è l'Asia suduveste à l'Europa occidentale (da induve, secondu i raporti, sò spariti circa 2000 anni fà) è india orientale. Tuttavia, attualmente, di tutta sta pupulazione di u nordu, solu un gruppu ferma cuncentratu in u Parcu Naziunale di a Foresta Gir, situatu in u statu di Gujarat, in India.
Lion Habitat in Africa
In Africa hè pussibule truvà e duie sottuspezie di lioni, Panthera leo è Panthera leo melanochaita. Questi animali anu a caratteristica di avè un larga tolleranza per l'habitat, è hè indicatu ch'elli eranu assenti solu in u desertu di u Sahara è in e giungle tropicali. I Lioni sò stati identificati in e zone muntagnose di Bale (suduveste di l'Etiopia) induve ci sò e zone cù elevazioni di più di 4000 metri, è si trovanu ecosistemi cum'è e pianure di machja è qualchì furesta.
Quandu i corpi d'acqua sò prisenti, i lioni tendenu à cunsumalla spessu, ma sò abbastanza tolleranti à a so assenza, postu chì ponu copre u bisognu cù l'umidità di e so prede, chì sò abbastanza grandi, ancu se ci sò ancu registri chì ancu cunsumanu certi piante chì immagazzinanu l'acqua.
Tenendu contu sia di e regioni in chì sò estinte sia di quelle attuali induve i leoni sò prisenti, l'abitati di i leoni in Africa sò:
- savane di u desertu
- Savane o pianure di machja
- E fureste
- zoni muntagnosi
- semi-deserti
Sì in più di sapè induve stà u lione, vulete ancu cunnosce altri fatti divertenti nantu à i lioni, assicuratevi di visità ancu u nostru articulu nantu à Quantu pesa un lione.
Lion Habitat in Asia
In Asia, solu a sottuspezia panthera leo leo è u so ecosistema naturale in a regione avia una gamma più larga, chì includia u Mediu Oriente, a penisula araba è l'Asia suduveste, tuttavia, attualmente sò limitati in particulare à l'India.
L'habitat di i leoni asiatichi hè principalmente e fureste secche di latifoglie in India: a pupulazione hè cuncintrata cum'è menzionatu in u Parcu Naziunale di a Foresta Gir, chì si trova in una riserva naturale è hè caratterizatu da un tempu tropicale, cù periodi di pioggia è siccità assai accentuati, u primu essendu assai umidu è u secondu assai caldu.
Parechje zone chì circundanu u parcu sò terreni cultivati, chì sò ancu aduprati per l'allevu di bestiame, unu di l'animali preda principali chì attiranu i lioni. Tuttavia, hè statu dettu chì in Asia ci sò ancu altri prugrammi di cunservazione chì tenenu i lioni in cattività, ma cù assai pochi individui.
Statu di cunservazione di i Lioni
A ferocità di i lioni ùn era micca abbastanza per impedisce a caduta di e so pupulazioni sia in Africa sia in Asia, à livelli allarmanti, ciò chì ci mostra chì l'azzioni di l'omi in relazione à a biodiversità di u pianeta sò luntanu da esse etiche è ghjuste cù l'animali. Ùn ci hè nisuna ragione per ghjustificà u assassinii massivi di elli, nè di uni pochi per supposti divertimenti o per cummercializà i so corpi o parte d'elli, per fà trofei è oggetti.
I Lioni sò stati guerrieri, micca solu per a so forza, ma ancu per a so capacità di campà in abitati diversi, chì puderia avè travagliatu in u so favore contr'à u impattu annantu à l'ecosistemiin ogni modu, a caccia hà trascendutu ogni limitu è mancu cù sti vantaghji puderia alluntanassi da a so pussibile estinzione tutale. Hè disgrazia chì una spezia cù una larga gamma di distribuzione sia stata ridutta drasticamente da l'incuscienza umana.
Se vulete leghje più articuli simili à Induve stà u lione?, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.