Cuntenutu
- Pruduzione di velenu in ornitorincu
- L'effetti di u velenu annantu à l'omu
- U velenu di l'ornitorincu hè mortale?
L'ornitorgu hè un mammiferu semi-acquaticu endemicu di l'Australia è di a Tasmania, carattarizatu da avè un beccu cum'è anatra, coda di castor è pedi di lontra. Hè unu di i pochi mammiferi velenosi chì esistenu.
U masciu di sta spezia hà un spichju annantu à e zampe di daretu, chì libera un velenu chì pò causà un dulore intensu. In più di l'ornitorincu, avemu e musaricce è u solenodonte ben cunnisciutu, cum'è una spezia chì anu ancu a capacità di pruduce è d'injectà velenu.
In questu articulu di u Spertu in Animali vulemu sparte assai informazioni nantu à i veleni chì producenu l'ornitorincu è risponde principalmente à a domanda: u velenu di ornitorincu hè murtale?
Pruduzione di velenu in ornitorincu
Sia maschile sia femina anu spichjetti in e so cavichje, quantunque solu u masciu produce velenu. Questu hè cumpostu di proteine simili à quelle difensive, induve trè sò unichi per questu animale. E difese sò produtte in u sistema immune di l'animali.
U velenu pò tumbà picculi animali, cumpresi cuccioli, è hè pruduttu in e ghiandole crurali di u masciu, anu a forma di un rene è sò cunnessi à u postu. E femine nascenu cù spicci rudimentarii chì ùn si sviluppanu è cascanu prima di u primu annu di età. Apparentemente l'infurmazioni per sviluppà u velenu si trovanu in u cromusomu, hè per quessa chì solu i masci a ponu pruduce.
U velenu hà una funzione diversa da quella prodotta da e spezie non mammifere, cù effetti micca letali, ma abbastanza forti da indebulisce u nemicu. L'ornitorgu injecta in una dose, trà 2 à 4 ml di u so velenu. Durante a stagione di accoppiamentu, a produzzione di velenu di u maschile aumenta.
In l'immagine pudete vede u calcanu spur, cù u quale l'ornitorinu injectanu u so velenu.
L'effetti di u velenu annantu à l'omu
U velenu pò tumbà picculi animali, tuttavia in l'omu ùn hè micca letale ma produce un dolore intensu. Immediatamente dopu à u morsu, l'edema si sviluppa intornu à a ferita è si stende finu à u membru toccu, u dulore hè cusì forte chì ùn pò micca esse attenuatu cù a morfina. Inoltre, una semplice tosse pò aumentà l'intensità di u dolore.
Dopu una ora pò ancu sparghje in altre zone di u corpu, fora di l'estremità affettata. Dopu u periodu di culore, diventa un iperalgesia chì pò durà uni pochi di ghjorni o ancu mesi. Hè statu ancu documentatu atrofia musculare chì pò durà u listessu periodu di tempu cum'è l'iperalgesia. In Australia ci sò stati pochi casi di morsi da ornitorincu.
U velenu di l'ornitorincu hè mortale?
In brevi pudemu dì chì u velenu di ornitorincu hè è ùn hè micca murtale. Perchè? In l'animali più chjuchi sì, hè letale, causendu a morte di a vittima, un velenu cusì putente chì pò ancu tumbà un cane s'ellu hà e cundizioni per falla.
Ma se parlemu di i danni chì u velenu causa à un umanu, hè un dannu assai forte è un dolore paragunatu ancu à unu di intensità più grande di e ferite da fucilazione. Tuttavia ùn hè micca abbastanza forte per tumbà un essere umanu.
In ogni casu, duvete tene à mente chì attacchi da animali cum'è l'ornitorincu accadenu perchè l'animale sentite minacciati o cum'è difesa. È una punta, u modu currettu per afferrà è evità una puntura di l'ornitorincu tene l'animale da a basa di a so coda in modu chì sia in faccia.
Puderete ancu esse interessati à vede i serpenti più velenosi in u mondu.