Chì manghja u polpu?

Autore: John Stephens
Data Di Creazione: 21 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 23 Nuvembre 2024
Anonim
IPPO S3: episode 1.2.3.4 tagalog dubbed
Video: IPPO S3: episode 1.2.3.4 tagalog dubbed

Cuntenutu

I polpi sò cefalopodi è molluschi marini chì appartenenu à l'ordine Octopoda. A so caratteristica più impressiunante hè a presenza di 8 estremità chì esce da u centru di u vostru corpu, induve hè a to bocca. I so corpi anu un aspettu biancu, gelatinosu, chì li permette di cambià di forma rapidamente è si ponu adattà à lochi cum'è crepacci in e rocce. I polpi sò animali invertebrati particulari, intelligenti è anu una visione assai sviluppata, è ancu un sistema nervosu estremamente cumplessu.

E diverse spezie di polpi abitanu una larga varietà di ambienti, cume e zone abissali di parechji mari, zone intertidali, barriere coralline è ancu zone pelagiche. In listessu modu, scuntrate in tutti l'oceani in u mondu, si pò truvà in acque temperate è fredde. Vulete sapè ciò chì manghja u polpu? Ebbè, continuate à leghje st'articulu di PeritoAnimal è vi diceremu tuttu nantu à l'alimentazione di stu maravigliu animale.


Alimentazione di u polpu

U polpu hè un animale carnivuru, ciò chì significa chì si nutrisce strettamente di alimenti d'origine animale. A dieta di i cefalopodi hè assai variabile è guasi tutte e spezie sò predatori, ma in generale si pò distingue dui mudelli di basa:

  • Pulpi chì manghjanu i pesci: da una parte, ci sò i polpi chì si nutriscenu principalmente di pesci è in questu gruppu ci sò e spezie pelagiche, chì sò eccellenti bagnanti.
  • Polpi chì si nutriscenu di crustacei: da l'altra parte, ci sò e spezie chì basanu u so alimentu principalmente nantu à i crustacei è in questu gruppu si trovanu e spezie di vita bentica, vale à dì quelle chì abitanu u fondu di u mare.

Chì manghjanu i polpi di altre spezie?

Hè impurtante di precisà chì in parechje occasioni ciò chì u polpu manghja dipenderà da u habitat duv'elli campanu è a prufundità, per esempiu:


  • Polpu cumunu (polpu vulgaris): abitante di acque aperte, si nutrisce principalmente di crustacei, gastropodi, bivalvi, pesci è di tantu in tantu altri cefalopodi più chjuchi.
  • polpi di mare fondu: altri, cum'è l'abitanti di u mare prufondu ponu cunsumà vermi di terra, policheti è lumache.
  • Spezie bentiche polpi: E spezie bentiche si movenu generalmente trà e rocce nantu à u fondu marinu mentre palpanu trà e so crepe in cerca di cibu. Facenu questu grazia à a so capacità di adattà a so forma, cum'è avemu vistu, u polpu hè invertebratu, è a so vista eccellente.

Cumu caccia i polpi?

I polpi anu un cumpurtamentu di caccia assai sofisticatu per via di a so capacità di imità u so circondu. Questu accade grazia à i pigmenti presenti in a so epidermide, chì li permette passanu tutalmente inosservatu da e so zanne, facenduli unu di l'organisimi i più secreti in u mondu animale.


Sò animali assai agili è cacciadori eccellenti. Cumu si ponu rinfurzà emettendu un getto d'acqua, ponu attaccà rapidamente e so prede mentre u piglianu cù e so estremità cuperte di ventose è u portanu in bocca. Di solitu, quand'elli piglianu prede, injectanu tossine presenti in a so saliva (cefalotossine), chì paralizza a preda in circa 35 secondi perchè pocu dopu esse smembratu.

In u casu di i molluschi bivalvi, per esempiu, agiscenu separendu e valvule cù i so tentaculi per injectà saliva. Listessu hè vera per i granci chì anu una casca più dura. D'altra parte, altre spezie sò capaci di ingolle e zanne intere. .

I so fini anu a capacità di allargassi in ogni direzzione in un modu assai coordinatu, chì li permette di ghjunghje catturà e to prede attraversu putenti ventose cuparti di ricettori di gustu. Infine, u polpu attrae a so preda versu a so bocca, dotata di un beccu forte cù una struttura cornea (chitinosa), attraversu a quale hè capace di strappà a so preda, ancu cumprese i forti esoscheletri di alcune prede, cum'è i crustacei.

D'altronde, vale da nutà chì in e spezie appartenenti à u genaru Stauroteuthis, a maggior parte abitante in u fondu marinu, una parte di e cellule musculari prisenti in e ventose di i tentaculi sò rimpiazzate da fotofori. Queste cellule capaci di emette luce li permettenu pruduce bioluminescenza, è in questu modu hè capace di ingannà a so preda in bocca.

Un altru articulu PeritoAnimal chì vi puderia interessà hè questu nantu à a manera di riproduce i pesci.

digestione di i polpi

A sapemu, u polpu hè un animale carnivuru è si nutrisce di una grande varietà d'animali. A causa di stu tipu di dieta, u so metabolismu hè assai dipendente da e proteine, chì hè u cumpunente principale di a fonte d'energia è di u costruttore di tessuti. O prucessu di digestione hè realizatu in dui passi:

  • fasa extracellulare: Accade in tuttu u trattu digestivu. Quì u beccu è a radula agiscenu, chì sò dotati di forti musculi chì ponu esse prughjettati fora di a bocca è cusì agisce cum'è un apparatu di raschiatura. In listessu tempu, e ghiandole salivari secernenu enzimi chì cumincianu una pre-digestione di l'alimentu.
  • fasa intracellulare: Si trova solu in a glàndula digestiva. In questu secondu passu, l'alimentu pre-digeritu passa l'esofago è dopu u stomacu. Quì a massa alimentaria pussede a so degradazione grazia à a presenza di cilie. Una volta accadutu questu, l'assorbimentu di nutrienti si face in a glàndula digestiva, è dopu u materiale micca digeritu hè trasportatu in l'intestinu, induve serà ghjittatu in forma di pellet fecali, vale à dì, palle di cibu non digeritu.

Avà chì sapete ciò chì manghja u polpu è cumu caccia, puderete esse interessatu à st'altru articulu di PeritoAnimal chì parla di 20 fatti divertenti nantu à i polpi basatu annantu à studii scientifichi. Inoltre, in u video sottu pudete vede i 7 animali marini i più rari in u mondu:

Se vulete leghje più articuli simili à Chì manghja u polpu?, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.