Cuntenutu
- Quante spezie di scarabeci ci sò?
- Caratteristiche di u scarabeu
- alimentazione di i scarabeci
- Chì manghjanu u scarabeu?
- Chì manghja u scarabeu rinoceronte?
- Chì manghja u scarabeu verde?
- Chì manghja u scaravaghju?
- Chì manghjanu u scarabeu egizianu?
Tù scarabei sò insetti chì si ponu truvà in parechji abitati, da i deserti à e zone assai fredde. U gruppu di i scarabeci hè furmatu da più di 350.000 spezie, cusì a so morfologia varia assai, è ancu e so abitudine alimentarie.
E duie caratteristiche principali di st'animali sò u so tippu di metamorfosi, chjamata olometabola perchè hè cumpleta è u so primu paru d'ale chjamate elitri, chì sò induriti in un carapace. Tuttavia, in questu articulu di PeritoAnimal vi mostreremu ciò chì manghja u scaravagliulu, chì sò i so alimenti preferiti è chì tippu di dieta seguitanu. Continuate à leghje!
Quante spezie di scarabeci ci sò?
I scarabeci facenu parte di l'ordine di i Coleoptera (Coleoptera) ma sò divisi in subordini cum'è:
- Adefaga;
- Archostemata;
- Myxophaga;
- Polifagiu.
Ci sò 350.000 scarabeci catalogati è discritti da i scentifichi, fendu chì i scarabeci sianu ordine di u regnu animali cù u più grande numeru di spezie. Tuttavia, si crede chì ci sò circa 5 à 30 milioni di spezie.
Caratteristiche di u scarabeu
Ancu s'ellu ci sò millaie di tippi di scarabeci, ci ne sò caratteristiche chì sò cumuni trà di elli, cum'è:
- U corpu pò esse divisu in testa, pettu è addome;
- Alcune spezie anu ale ma ùn ponu micca volà assai in altu;
- Anu grandi parti buccali cù a funzione di mastucà;
- Sò sottumessi à a metamorfosi;
- L'ochji di st'animali sò organi sensoriali;
- Avè antenne;
- Si riproducenu in modu sessuale.
Avà chì cunniscite e caratteristiche principali di questu insettu, sapete ciò chì u scarabeu manghja secondu a so spezia.
alimentazione di i scarabeci
I sfarenti tippi di scarabeci anu un bocchinu chjamatu "masticatore". Sò mascelle assai forte è primitive, tipiche di l'insetti chì manghjanu sustanzi solidi. Queste mascelle sò adattate per taglià è sfracicà l'alimentu è ponu ancu serve di difesa.
Chì manghjanu u scarabeu?
U alimentazione di i scarabeci si compone di piante, legnu, materia è decadenza, anfibi è altri insetti, secondu e spezie.
I diversi abitati induve campanu i scarabeci offrenu una grande varietà di alimenti, cusì ogni spezia s'hè adattata à certi tipi di alimenti:
- piante: a maiò parte di i scarabeci sò animali erbivori, manghjendu solu di piante. Puderanu manghjà radiche, foglie, semi, nettaru, frutti, ecc. Parechji di sti animali sò spessu un prublema in i culturi, diventendu pesti.
- legnu: Parechje spezie di scarabeci si nutriscenu di legnu. Questi animali ponu fà assai danni à l'arburi viventi, ma ponu ancu attaccà mobuli in una casa. Dui esempii di scarabeci chì manghjanu u legnu sò u scarabeu à longa corna (Anoplophora glabripennis) è u scarabeu di u lyctus marrone (Lyctus brunneus).
- materia in decadenza: parechji scarabeci sò animali carrughji, postu chì si nutriscenu di materia in decadenza per campà. Certi manghjanu materia vegetale in decadenza, cume e foglie secche in terra, altri si nutriscenu di feci, è assai altri facenu parte di a fauna cadaverica.
- Insetti: ci sò ancu i scarabeci chì sò animali carnivori.Si nutriscenu di larve d'altri insetti o d'individui adulti, ancu s'elli ponu nutrì ancu di acari o bruchi di farfalla.
- anfibbii: Alcuni scarabeci, malgradu a so dimensione più chjuca di e so prede, ponu nutrì si di ranochje è di rospi. Attiranu st'anfibbii per attaccalli, è quand'elli a facenu, entrenu in bocca per assorbe pocu à pocu i liquidi.
Chì manghja u scarabeu rinoceronte?
Chjamemu coleotteri rinoceronti o coleotteri di corna tutti i celeoptera chì anu una o più corne nantu à a testa. Sti tippi di scarabeci sò trà i più grandi di u mondu, misurendu più di sei centimetri di lunghezza. Stu cornu hè adupratu da i masci in e so lotte per impressiunà e femine è ancu per scavà tunnel chì servenu à fughje da situazioni periculose.
I scarabeci rinoceronti sò scarabeci erbivori. si nutriscenu di solitu foglie è materia vegetale chì si pò truvà cumunemente in u terrenu di e fureste duv'elli campanu di solitu.
Chì manghja u scarabeu verde?
Stu tipu di scarabeci pò appartene à parechji generi ma sò tutti caratterizati da a culore verde metallicu assai vistosa.
I scarabeci verdi sò pesti nantu à i culturi quand'elli si nutriscenu frutti. Inoltre, ponu ancu piglià u nettarudi i fiori. E larve di sti scarabeci sò erbivori è, in questu stadiu, si nutriscenu di e radiche di e piante.
Chì manghja u scaravaghju?
Questi coleotteri sò scarabeci sterchi è si nutriscenu di materia in decadenza, specificamente di e feci di l'animali, cù i quali formanu palle ch'elli ponu purtà. Sò scarabeci assai forti è boni volantini. Da l'aria, grazia à e so piccule antenne spezializate, ponu ripiglià l'odore di letame da parechji chilometri di distanza.
Chì manghjanu u scarabeu egizianu?
I scarabeci egiziani o scarabeci sò scarabeci di a famiglia Dermestidi, chì i so esemplari è e larve adulte si nutriscenu di carne decaduta. sti scarabeci eranu adupratu da l'egiziani per caccià i resti di carne da i corpi ch'elli avianu da mummificà. ci sò altri scarabeci assai prisente in a fauna cadaverica è unepochi d'elli ùn si nutriscenu micca di carne ma di larve di mosca chì campanu nantu à u cadaveru.
Se vulete leghje più articuli simili à Chì manghjanu u scarabeu?, vi ricumandemu di entre in a nostra sezzione Dieta bilanciata.