Cuntenutu
- Caratteristiche è curiosità di rinoceronti
- Tipi di Rinoceronte
- I rinoceronti sò carnivori o erbivori?
- Quantu manghja un rinoceronte à u ghjornu?
- Sistema digestivu di rinoceronti
- Chì manghja u rinoceronte biancu?
- Chì manghja u Rinoceronte Neru?
- Chì manghja u rinoceronte indianu?
- Chì manghja u rinoceronte di Ghjavan?
- Chì manghja u rinoceronte di Sumatra?
I Rinocerosi appartenenu à l'ordine Perissodactyla, sottordine Ceratomorfi (ch'elli spartenu solu cù i tapiri) è a famiglia di i Rinocerotidi. Questi animali formanu u gruppu di i grandi mammiferi terrestri, è ancu elefanti è ippopotami, cun pesu finu à 3 tunnellate. Malgradu u so pesu, dimensione è cumpurtamentu generalmente aggressivu, tutti i rinoceronti rientranu in una classificazione di spezie in periculu. Specificamente, trè di i cinque tippi di rinoceronte chì esistenu sò in una situazione critica per via di a so caccia massiva.
Sè site curiosu di sti animali è vulete sapè di più nantu à a so dieta, cuntinuate à leghje st'articulu da PeritoAnimal, in quale spiegheremu O chì u rinoceronte manghja.
Caratteristiche è curiosità di rinoceronti
Prima di parlà di l'alimentazione di rinoceronte, sapete ciò chì diffarenza trà e corne è e corne? E corne sò furmate solu da ossi solidi è cuparti da un stratu di pelle cù numerosi vini sanguini situati in l'ossu frontale di u craniu. Quandu diventanu maturi, sti navi smettenu di riceve sangue è sta pelle mori. In questu modu, a corna hè generalmente cambiata ogni annu. Frà l'animali curnuti, mettimu in risaltu renne, alci, cervi è caribù.
D'altra parte, u cornu hè una proiezione di l'ossu circundatu da un stratu di cheratina chì va al di là di a proiezione ossea. Frà l'animali cù e corne ci sò antilopi, bovini, giraffe è rinoceronti, chì anu e corne furmate cumpletamente da cheratina situate in a linea di u nasu.
A corna di rinoceronte hè a so caratteristica a più caratteristica. In fattu, u so nome nasce precisamente da a presenza di sta struttura, postu chì u termine "rinoceronte" significa nasu cornu, chì vene da una cumbinazione di parolle greche.
In l'animali ungulati, a corna hè una estensione di u craniu furmata da un nucleu ossu è cuperta da a cheratina. Questu ùn hè micca u casu cù i rinoceronti, cum'è i so à u cornu li manca u nucleu ossu, essendu una struttura fibruosa cumposta da cellule morte o inerte pienu pienu di cheratina. A corna cuntene ancu sali di calciu è melanina in u core; i dui cumposti offrenu prutezzione, u primu contr'à l'usura è u secondu contr'à i raghji di u sole.
A causa di a presenza di cellule epidermiche specializate situate à a basa, a corna di rinoceronte pò rigenerassi attraversu crescita periodiche. Questa crescita dipenderà da fattori cum'è età è sessu. Per esempiu, in u casu di rinoceronti africani, a struttura cresce trà 5 è 6 cm à l'annu.
Cumu l'avemu dettu, i rinuceroni sò animali maiò è pesanti. Generalmente, tutte e spezie superanu una tonna è sò capaci di falà l'arburi per via di a so grande forza. Inoltre, paragunatu à a dimensione di u corpu, u cervellu hè chjucu, l'ochji sò situati da ogni latu di a testa, è a pelle hè abbastanza spessa. In quantu à i sensi, l'odore è l'uditu sò i più sviluppati; da l'altra parte, a visione hè scarsa. Di solitu sò abbastanza territuriali è soli.
Tipi di Rinoceronte
Attualmente, ci sò cinque spezie di rinoceronti, chì sò i seguenti:
- Rinoceronte biancu (keratotherium simun).
- Rinoceronte neru (Diceros bicorni).
- Rinoceronte Indianu (Rhinoceros unicornis).
- Rinoceronte di Java (Rhinoceros sonoicus).
- Rinoceronte di Sumatra (Dicerorhinus sumatrensis).
In questu articulu, spiegheremu di ciò chì ogni tippu di rinoceronte si nutrisce.
I rinoceronti sò carnivori o erbivori?
i rinoceronti sò animali erbivori chì, per tene u so corpu grande, anu bisognu di cunsumà una grande quantità di materia vegetale, chì pò esse parti morbide è nutritive di e piante, ancu se in casi di scarsità manghjanu cibi ricchi di fibre chì trattanu in u so sistema digestivu.
Ciascuna di e spezie di rinoceronte cunsuma vari tippi di piante o parte di elle dispunibili in i so ecosistemi naturali.
Quantu manghja un rinoceronte à u ghjornu?
Dipende da ogni spezia, ma un rinoceronte di Sumatra, per esempiu, pò manghjà sin'à 50 chilò di manghjà un ghjornu. U rinoceronte neru, à u so tornu, cunsuma circa 23 chilò di piante à ghjornu. Inoltre, un rinoceronte ingerisce trà 50 è 100 litri di liquidi à ghjornu. Dunque, in tempi di siccità estrema, ponu campà sin'à cinque ghjorni per via di l'accumulazione di fluidi in u so corpu.
Sistema digestivu di rinoceronti
Ogni gruppu animale hà e so proprie adattazioni per cunsumà, trattà è uttene nutrienti da l'alimenti chì sò prisenti in i so abitati naturali. In u casu di rinoceronti, queste adattazioni si ponu vede in u fattu chì alcune spezie anu persu i denti di davanti è altri ùn li adupranu guasi micca per l'alimentazione. Hè per quessa, aduprà e labbre per manghjà, chì secondu e spezie pò esse prensile o grande, da nutrisce. Tuttavia, elli aduprà denti premolari è molari, postu chì sò strutture altamente specializate cù una grande superficia per macinà l'alimentu.
U sistema digestivu di rinoceronti hè simplice., cum'è in tutti i perissodattili, cusì u stomacu ùn hà micca camere. Tuttavia, grazia à a fermentazione post-gastrica effettuata da i microorganismi in l'intestinu grossu è in cecum, sò capaci di digerisce a grande quantità di cellulosa chì cunsumanu. Stu sistema d'assimilazione ùn hè micca cusì efficace, postu chì parechje proteine produtte da u metabolismu di l'alimentu cunsumatu da questi animali ùn sò micca aduprati. Cusì, u cunsumu di grandi volumi di alimenti hè assai impurtante.
Chì manghja u rinoceronte biancu?
U rinoceronte biancu era in traccia di sparì circa centu anni fà. Oghje, grazia à i prugrammi di cunservazione, hè diventatu e spezie di rinoceronte più abbondanti in u mondu. Tuttavia, hè in a categuria quasi minacciata.
St'animale hè distribuitu in gran parte di l'Africa, principalmente in e zone prutette, hà duie corne è hè in realtà grisgiu è micca biancu. Hà e labbre assai spesse chì serve per sradicà e piante chì cunsuma, è ancu una bocca piatta è larga chì facilita u pasculu.
Abita principalmente e zone di savana secca, dunque a so dieta hè basata annantu à:
- Erbe o piante micca legnose.
- Fogli.
- Petite piante legnose (secondu dispunibilità).
- Radiche.
U rinoceronte biancu hè unu di l'animali più populari in Africa. Se vulete scuntrà altri animali chì campanu in u cuntinente africanu, vi incuraghjimu à leghje st'altru articulu nantu à l'animali da l'Africa.
Chì manghja u Rinoceronte Neru?
U Rinoceronte Neru hè statu datu stu nome cumunu per diferenziallu da u so parente africanu, u Rinoceronte Biancu, postu chì tramindui sò di Culore grisgiu è anu duie corne, ma differenu principalmente per e so dimensioni è a forma di a bocca.
U rinoceronte neru hè in a categuria minacciata criticamente estinzione, cù una pupulazione generale assai ridutta da u braccunaghju è a perdita di l'habitat.
A so distribuzione originale hè in zone aride è semi-aride di l'Africa, è hè probabilmente digià estinta in Africa Centrale, Angola, Ciad, Repubblica Democratica di u Congo, Mozambicu, Nigeria, Sudan è Uganda.
A bocca di u rinoceronte neru hà forma appuntita, chì facilita a vostra dieta per esse basata nantu à:
- Arbusti.
- Foglie è rami bassi d'arburi.
Chì manghja u rinoceronte indianu?
U rinoceronte indianu hà culore marrone argentu è, di tutti i generi, pare esse cupertu a maiò parte da strati di armatura. A diversità di i rinoceronti africani, anu solu un cornu.
Stu rinoceronte hè statu ubligatu à riduce i so abitati naturali per via di a pressione umana. Nanzu, era distribuitu in Pakistan è in Cina, è oghje a so area hè limitata à prati è fureste in Nepal, Assam è India, è nantu à e colline basse vicinu à l'Himalaya. U vostru statutu di gradu attuale hè vulnerabile, secondu a Lista Rossa di Specie in Periculu.
A dieta di u rinoceronte indianu hè cumposta da:
- Erbe.
- Fogli.
- Rami d'arburi.
- Piante riparie.
- Frutti.
- Piantagioni.
Chì manghja u rinoceronte di Ghjavan?
Rinoceronte maschile di Ghjavan anu una corna, mentre chì e femine ùn anu micca o presentanu una piccula, in forma di nodu. Hè una spezia chì hè ancu in traccia di esse estinta, essendu classificata cum'è minacciata criticamente.
Datu u numeru di pupulazione scarsu, ùn ci sò studii approfonditi nantu à a spezia. E poche persone esistenti abitanu una zona prutetta in u Isola di Java, Indonesia.
U rinoceronte di Ghjavan hà una preferenza per e fureste di e pianure, e pianure alluvionali fangose, è ancu i prati alti. U so labellu supranu hè di natura prensile è, ancu s'ellu ùn hè micca unu di i più grandi rinoceronti, riesce à taglià alcuni arburi per alimentassi di e so parte più giovani. Inoltre, si nutrisce di un larga varietà di generi vegetali, chì hè senza dubbitu liata à i tippi d'abitati mintuvati.
U Rinoceronte di Ghjavan si nutrisce di foglie, germogli è frutti novi. Anu ancu bisognu di cunsumà sale per uttene certi nutrienti, ma per via di a mancanza di riserve di questu compostu in l'isula, beianu acqua di mare.
Chì manghja u rinoceronte di Sumatra?
Cù una pupulazione assai chjuca, sta spezia era classificata cum'è minacciata criticamente. U rinoceronte di Sumatra hè u più chjucu di tutti, hà duie corne è hà u più pelu di u corpu.
Sta spezia hà caratteristiche assai primitive chì a distingenu chjaramente da l'altri rinoceronti. In fatti, i studii mostranu chì ùn anu praticamente micca variazioni da i so predecessori.
A bassa populazione esistente si trova in u zoni muntagnosi di Sondalândia (Malaka, Sumatra è Borneo), dunque a vostra dieta hè basata annantu à:
- Fogli.
- Rami.
- Corteccia di arburi.
- Semi.
- Picculi arburi.
U rinoceronte di Sumatra dinù liccà e rocce di sale per uttene qualchì nutriente essenziale.
Infine, tutti i rinoceronti tendenu à beie u più acqua pussibule, però, sò capaci di tene per parechji ghjorni senza cunsumalla in casi di scarsità.
Vista a grande dimensione di rinoceronti, elli ùn anu praticamente micca predatori naturali cum'è adulti. Tuttavia, e so dimensioni ùn li anu micca liberatu da a manu umana, chì hà perseguitu ste spezie dapoi seculi per via di a cridenza pupulare annantu à i benefici di e so corne o di u so sangue à e persone.
Ancu se e parti di u corpu di l'animali ponu furnisce qualchì benefiziu à un umanu, questu ùn ghjustificherà mai l'uccisione in massa per questu scopu. A scienza hà sappiutu avanzà constantemente, ciò chì permette a sintesi di a maiò parte di i cumposti chì sò prisenti in natura.
È avà chì sapete ciò chì manghja u rinoceronte, assicuratevi di guardà a seguente video nantu à l'animali più periculosi di u mondu:
Se vulete leghje più articuli simili à Chì manghja u rinoceronte?, vi ricumandemu di entre in a nostra sezzione Dieta bilanciata.