Cuntenutu
- induve campanu i pappagalli
- Spezie di pappagallo
- ciò chì manghja u pappagallo
- Alimentazione per i pappagalli
- alimentu per u pappagallo
- alimentu per u pappagallou
- Alimentazione pruibita per i pappagalli
U pappagallo, cunnisciutu ancu popularmente cum'è maitaca, baetá, baitaca, maita, frà altri, in realtà ùn designa micca u nome di una spezia, ma generalizeghja u nome di tutte e spezie. acelli di a Famiglia Psittacidae (listessi à i pappagalli è à l'arane), chì appartenenu à u genaru Pionus opsittacara. Sia baitaca sia maritaca sò nomi originarii di i Tupi Guarani, [1]da a morfulugia mbaé-taca, chì significa "cosa rumorosa". Sti acelli abitanu praticamente tutte e parte di u Brasile è hè assai prubabile chì ne site digià scontru, soprattuttu sì site in una regione cù assai arburi. Capirete megliu quandu leghjerete stu articulu PeritoAnimal nantu à chì manghja u pappagallou.
Prima di capisce u alimentazione pappagallo, hè sempre bè di fà capisce chì avè pappagalli in gabbie senza un prucessu d'adopzione regolatu da IBAMA hè un crimine. Questu articulu, dunque, hà per scopu di spiegà ciò chì i pappagalli manghjanu da una perspettiva informativa è per tutte quelle persone chì volenu è godenu di a visita di i pappagalli, illuminendu i corti è l'arburi di a regione.
induve campanu i pappagalli
malgradu esse Specie residente brasiliana, secondu a Lista di l'Accelli di u Brasile, publicata da u Cumitatu Registru Brasilianu,[2]I pappagalli si ponu truvà ancu in altri paesi di l'America Meridionale, Centrale è di u Nordu è anu una capacità d'adattazione considerableu, perchè camperanu precisamente in e zone induve l'alimentu hè dispunibule. Questu hè unu di i fattori chì spieganu u fattu chì u pappagallo, à u cuntrariu di l'altri acelli di a stessa famiglia cum'è u macaw, per esempiu, ùn hè micca minacciatu di estinzione (malgradu ancu esse vittima di u cummerciu illegale). Si adattanu à e regioni induve l'alimentu hè dispunibule è ùn anu micca difficultà à riproduce.
I pappagalli sò animali gregari chì ponu campà in coppiu è volanu nurmalmente in bande di 6 à 8 acelli, ma secondu a quantità di manghjà dispunibule in a regione, sta quantità pò ghjunghje sin'à 50 acelli in a banda.
Ùn cunfundite micca u i pappagalli sò più chjucchi di i pappagalli, più agitati, gridanu, ma ùn ripetenu micca i soni.
Spezie di pappagallo
E spezie chì sò generalmente designate cum'è pappagalli sò:
- Pappagallo à testa blu - Pionus hà menstruatus
- Pappagallo à ventre bleu - Pionus Reichenowi
- Pappagallo verde - Pionus maximiliani
- Pappagallo Purple - Pionus fuscus
- Parakeet-Maracanã - Psittacara leucophthalmus
ciò chì manghja u pappagallo
Ci hè un impasse trà i biologi chì cunsideranu i pappagalli frugivori o erbivori, postu chì hè statu dichjaratu chì alcune spezie in certe regioni cunsumanu ancu petali di fiori, boccioli, foglie è ancu u polenu. U beccu cortu è concavu di pappagalli è altri pappagalli, quantunque, perfettu per estrarre a polpa da futas, suggerisce a so natura fruttata.
Alimentazione per i pappagalli
Frutti dolci è maturi sò ciò chì i pappagalli manghjanu principalmente in natura, in più di semi è noci. Ma altri frutti menu dolci sò ancu inclusi in ciò chì i pappagalli manghjanu cum'è noce di coccu, ficu è pinoli. L'alimentu per u pappagallo, infatti, varieghja secondu a regione induve vive, postu chì l'arburi chì furniscenu i so alimenti preferiti l'attiranu (mangu, embaúba, guava, papaia, palma, jabuticaba ...).
Dunque, se avete palme o arburi da fruttu in casa, ùn hè da stupisce si di a presenza di i pappagalli è di i so urli intornu.
Sè avete a cura di un pappagallo chì ùn pò micca volà, sapete chì ancu u alimentendu u pappagallo in prigiuneru hè basatu annantu à ciò ch'ella manghja in natura. È, ricurdendusi, chì manghja u pappagallo? I frutti, principalmente, ma ponu ancu manghjà semi è noci è questu aiutu hè bonu per u mantenimentu di e so artigli è becchi, i listessi chì li facenu manghjà questi. fruttu ancu cù a pelle.
Parlendu di questu, se vi piace un pocu di maitaca, vi piacerà sta lista nomi per pappagalli.
alimentu per u pappagallo
Sì avete a cura di un pappagallo chì hà bisognu d'aiutu o solu vulete furnisce più alimentu per i pappagalli è altri acelli in a regione, sapete chì u u pappagallou pò manghjà a banana, è ancu altri frutti. Guava, aranciu, mango, anacardiu, mango è noce di coccu è altri frutti dolci ponu esse offerti senza prublemi pappagalli adulti. In quantità più chjuche, semi è noci ponu ancu esse accettati in l'alimentu di i pappagalli. I semi di girasole devenu ancu esse pruposti cù moderazione postu chì ponu purtà à l'obesità.
alimentu per u pappagallou
Ma se u vostru dubbitu nantu à ciò chì manghja u pappagallo hè di nutre un cucciolo, l'alimentu di u pappagallo cucciolo deve esse offertu in una struttura di alimentu per criaturi à temperatura ambienti, senza pezzi solidi, cum'è in u casu d'altri acelli è ghjovani mammiferi. U pasta di trippa per alloro hè ancu una opzione alimentaria per i pulcini di pappagallo. Stu pruduttu si pò truvà in butteghe d'animali o magazini di forniture per animali.
I quantità varianu secondu i ghjorni di vita di u pappagallo, quandu più ghjovanu, una media di 8 volte à ghjornu. Ma se ùn sapete micca se u pappagallo hà fame, sentite a so piccula chjachjarata, s'ellu hè pienu, significa chì ùn hè micca ora di manghjà.
In u casu di pappagalli novi, l'alimentazione deve esse fatta da una preparazione di 200 ml (massimu) di un pocu d'avena è d'acqua, dendu cù una siringa. L'acelli sò intolleranti à u lactosu è u latte ùn deve mai esse offertu à l'acelli. Capite questu prublema megliu in u lista di cibi pruibiti per i pappagalli.
Alimentazione pruibita per i pappagalli
Cum'elli sò animali salvatichi, si suppone chì i pappagalli manghjinu solu alimenti chì sò dighjà in natura, è elli stessi sanu ciò ch'elli devenu è ùn devenu manghjà. Ma se ne stai curendu unu, hè quantunque impurtante di sapè ciò chì manghja u pappagallo hè sapè ciò chì ùn ponu manghjà mancu. Un ingerimentu alimentariu inadeguatu pò causà intossicazione è effetti collaterali gravi o fatali.
Dunque, ùn duverete mai offre cum'è alimentu à u pappagallo:
- Zucchero (in generale);
- Alcolu;
- Agliu è cipolla;
- Alimenti cù culuranti;
- Alimenti cù sapori artificiali;
- bevande gassate (bevande analcoliche);
- Melanzana;
- Caffè;
- Manzu;
- Cioccolatu;
- Spezie;
- Alimentazione fritta;
- Latte;
- Salt;
- Prezzemulu;
- Semi di mela o di pera;
- suchji artificiali;
- Tuberi crudi.
Se vulete leghje più articuli simili à ciò chì manghja u pappagallo, vi ricumandemu di entre in a nostra sezzione Dieta bilanciata.