chì sò l'animali salvatichi

Autore: John Stephens
Data Di Creazione: 25 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 19 Maghju 2024
Anonim
chì sò l'animali salvatichi - Animali
chì sò l'animali salvatichi - Animali

Cuntenutu

O trafficu d'animali salvatichi ferma una di e minacce maiò per a sopravivenza di parechje spezie è u bilanciu di l'ecosistemi in i quali operanu. Attualmente, sta pratica hè cunsiderata a terza più grande attività illecita in u mondu (daretu solu à u trafficu di armi è di droghe), muvendu più di 1 miliardu di dollari ogni annu.

In Brasile, malgradu esse pruibita dapoi l'anni 60 da a Legge 5197 per a Prutezzione di a Fauna, u caccia d'animali salvatichi hè sempre rispunsevule per a rimozione annuale di più di 38 milioni di spezie native da i so abitati naturali. È a cosa peghju hè chì, di ogni 10 animali salvatichi brasiliani catturati per esse offerti vivi in ​​u mercatu illegale, solu 1 riesce à sopravvivere in cattività.


Stu novu articulu di PeritoAnimal hà per scopu di sensibilizà i terribili impatti di questa attività illecita in Brasile è in u mondu. È per un principiu, nunda di megliu chè capisce chì sò l'animali salvatichi è perchè sò cusì impurtanti per u equilibriu di l'ecosistemi. Leghje per amparà di più!

Animali salvatichi: definizione, esempi è impurtanza in natura

U cuncettu d'animali salvaticu abbraccia tutte e spezie di u Regnu Animale chì sò nati è sviluppà u so ciclu di vita in ecosistemi naturali, cum'è a giungla o l'oceani, per esempiu. Sti animali custituiscenu a fauna autoctona di un paese o regione, cumpiendu certe funzioni in a catena alimentaria è u so ecosistema per assicurà l'equilibriu trà e spezie di tutti i regni chì l'abitanu, impedendu l'apparizione di parassiti, sovrappopolazioni è altri squilibri ambientali.


L'animali salvatichi ponu esse classificati cum'è nativu o esoticu, pigliendu sempre per riferenza a fauna autoctona di un certu paese o regione. Quandu un animale face parte di a fauna nativa di un locu, hè cunsideratu nativu. Tuttavia, quandu u so habitat naturale ùn si trova micca in l'ecosistemi nativi di quellu stessu locu, a spezia hè chjamata esotica. Se analizemu a fauna brasiliana, u lupu crinatu è u giaguaru serianu alcuni esempi d'animali salvatichi originarii di u Brasile, mentre un leone o un orsu brunu puderebbenu esse citati cum'è animali salvatichi esotici, chì u so habitat naturale ùn si trova in alcunu Ecosistemi brasiliani.

Differenze trà animali salvatichi è domestici

A differenza di l'animali salvatichi, l'animali domestici sò quelli chì sò abituati à campà cù l'omi è chì u ciclu di vita si sviluppa currettamente fora di l'ecosistemi naturali, in lochi chì sò stati mudificati da l'intervenzione umana. Inoltre, queste spezie anu sviluppatu un relazione di dipendenza è cuntribuzione mutuale cù l'omu. Mentre dipendenu da l'omu per certi bisogni di basa (cum'è cibu, calore è rifugiu), a so creazione offre ancu benefici à l'esseri umani (cumpagnia, alimentariu, trasporti, ecc.).


Ancu, micca tutte e spezie chì campanu in cattività o si abituanu à esse vicinu à e persone ponu esse cunsiderate animali domestichi. Basta à mintuvà un esempiu: pensemu à animali salvatichi chì sò salvati da a prigiunera illegale è, per qualchì ragione, ùn sò più capaci di vultà in natura. Questu ùn significa micca chì sta spezia hà cessatu di esse salvatica è hè diventata domestica, ma piuttostu chì certi individui eranu impeditu di campà in u so habitat naturale è deve stà in ambienti cuntrullati per sopravvivere.

In questu sensu, hè essenziale capisce chì u prucessu di domesticazione va al di là di un cambiamentu occasionale o intenzionale di l'habitat di un animale. L'animali domestici d'oghje anu passatu una longa è cumplessa trasfurmazione, chì include micca solu l'ambiente chì li circonda, ma ancu e so abitudine, cumpurtamentu è ancu a struttura genetica è a morfologia chì caratterizeghjanu e so spezie.

Queste trasformazioni, in parte, accadenu naturalmente per via di a necessità di adattassi à un novu ambiente è stile di vita, ma sò ancu spessu guidate o ancu indotte da l'omi umani stessi, cù l'intenzione di uttene benefici derivati ​​da e caratteristiche fisiche, sensoriali è cognitive. di sfarenti animali.

Se pensemu à i cani, per esempiu, ùn hè micca difficiule di vede chì e differenze in relazione à i lupi o i cani salvatichi (cum'è u dingo, per esempiu), vanu al di là di l'habitat induve ogni spezia sviluppa u so ciclu di vita. Benchì queste spezie sianu geneticamente cunnesse, si notanu chjaramente differenze in apparizione, comportamentu è ancu in u funziunamentu di l'organisimu di ognuna di elle. Avemu rimarcatu ancu chì l'omu anu realizatu una seria d'intervenzioni in u sviluppu è a ripruduzzione di i cani per mette in risaltu certe caratteristiche desiderabili, cume l'instinti di caccia è di prutezzione, dendu origine à diverse razze canine cù particulari tratti estetichi è comportamentali.

Qualcosa di simile hè accadutu cù altri animali domestichi, cum'è cavalli, vacche è boi, porchi, misgi, ecc. È vale a pena di ramintà què micca ogni animale hè necessariamente un animali domestici, vale à dì, ùn hè micca sempre creatu cù l'obiettivu di fà cumpagnia è prutege l'esseri umani. Per parechji anni, l'industria alimentaria, a moda, l'agricultura, l'allevu è parechje altre attività ecunomiche dipendenu direttamente è indirettamente da l'allevu di l'animali domestichi. Senza cuntà eventi sportivi è di divertimentu chì utilizanu animali, cum'è l'equitazione o e cumpetizioni estetiche di cani, per esempiu.

Esempii d'animali salvatichi

Sarebbe impussibule di furnisce un elencu cumpletu di l'animali salvatichi in un solu articulu, ancu menu perchè ci sò sempre parechje spezie scunnisciute chì a so esistenza ùn hè micca stata ufficialmente registrata da a scienza. D’altronde, truvemu ancu parechji animali salvatichi in via di estinzione, chì a so esistenza ùn pò più esse osservata in u so habitat naturale.

Solu per fassi una idea, a fauna brasiliana cumporta circa 10 à 15% di a biodiversità esistente in u mondu sanu. In l'immensu territoriu brasilianu, si stima chì campanu più di 11 mila spezie di mammiferi, acelli, rettili è pesci, è circa 30 milioni di spezie d'insetti. Dunque imaginate quanti animali salvatichi campanu in tuttu u mondu, in diversi ecosistemi è climi ...

Quì sottu, presentemu alcune spezie d'animali salvatichi in u più grande periculu di estinzione, chì puderebbenu literalmente sparisce in l'anni à vene:

  • Rinoceronte biancu di u nordu
  • Amur Leopard
  • Rinoceronte di Java
  • Tigre di a China Meridionale
  • Vaquita
  • Gorilla di u fiume Cross
  • Kouprey (bœuf sauvage d'Indochine)
  • Saola
  • Balena Franca Atlantica Nordu
  • Rinoceronte di Sumatra

Esempii d'animali salvatichi brasiliani à risicu di estinzione

  1. Arara turchinu
  2. lontra
  3. delfinu rosa
  4. jacutinga
  5. Guara lupu
  6. Tamarin Golden Lion
  7. savannah bat
  8. Muriqui sittintriunali
  9. Jaguar
  10. Picculu giallu
  11. Tartaruga di pelle
  12. palla di armadillo

U trafficu di fauna salvatica: definizione è impattu nantu à a fauna brasiliana

U terminu "trafficu" hè adupratu per indicà attività cummerciale illegale. In casu di trafficu d'animali salvatichi, si parla compra è vendita illecite di vari generi chì sò cacciati crudelmente è presi da u so habitat naturale per esse offerti vivi cum'è animali domestici esoticu o sacrificatu per a produzzione di collezzione è prudutti cun altu valore cummerciale (vestiti, scarpi, tappetti, ornamenti, oggetti, ecc.).

U cummerciu di a fauna salvatica hà devastatu a fauna autoctona micca solu in Brasile, ma ancu in u mondu. Sicondu u Rapportu "Live Planet" 2016 (U Rapportu U Pianeta Vivente 2016), chì hè urganizatu ogni dui anni da uSocietà Zoologica di Londra (ZSL) in cullaburazione cù l'organizazione WWF (Fondu Mundiale per a Natura), a biodiversità in u nostru pianeta hè diminuita di quasi 58% dapoi l'anni 70.

Sfortunatamente, u trafficu di animali salvatichi in Brasile hè unu di i casi i più alarmanti, postu chì si stima chì circa 70% di e spezie trafficate internazionalmente venenu da ecosistemi brasiliani, principalmente da e regioni Nordu, Nordeste è Midwest. Attualmente, più di 38 milioni di animali salvatichi brasiliani sò cacciati illegalmente ogni annu. Dunque, hè cunsideratu chì u trafficu è a perdita di l'habitat sò, oghje ghjornu, e minacce principali per a sopravvivenza di a fauna brasiliana.

Nantu à "l'altra faccia di sta muneta", truvemu paesi chì impurtanu spezie salvatiche, vale à dì quelli chì compranu animali o prudutti derivati ​​da elle, chì sò offerti illegalmente da u trafficu. Sicondu u Rapportu Naziunale nantu à u Trafficu di Fauna, realizatu da a Rete Naziunale per Combatte a Traffica di Fauna (RENCTAS), alcuni di i paesi chì "cunsumanu" sta attività illegale u più sò: Stati Uniti, Germania, Paesi Bassi, Belgio, Francia, Inghilterra , Svizzera, frà altri.

Prima di prucede, avemu bisognu di fà una breve osservazione: micca tutte e spezie furestere allevate in cattività participanu à u mercatu illegale. In parechji paesi, l'allevu di alcuni animali salvatichi in cattività per a vendita hè permessu è regulatu da a lege. Tuttavia, i stabilimenti dedicati à sta attività devenu esse registrati è autorizati à operà, oltre à rispettà una serie di requisiti legali è di norme di salute è sicurezza.

In questi casi, l'operazione cummerciale deve esse realizata in una manera cumpletamente trasparente è u cumpratore riceve una fattura cù tutti i dettagli di u stabilimentu è l'animali acquistatu per certificà a so origine legale. Inoltre, questi animali devenu esse mandati à u novu pruprietariu cun un identificazione definitiva, chì di solitu si compone di un microchip impiantatu sottu à a pelle.

L'impurtanza di a lotta à u trafficu d'animali

Cù tuttu ciò chì avemu vistu finu, avete probabilmente digià capitu chì l'animali salvatichi rispettanu. funzioni specifiche in u so habitat naturale, permettendu à i sfarenti ecosistemi di u nostru pianeta di stà in equilibriu. Quandu a pupulazione di un animale si estinge o diminuisce radicalmente, si verifica un sbilanciu ambientale chì danneghja tutte l'altre spezie è e risorse naturali di quell'ambiente, affettendu ancu l'omi (direttamente o indirettamente).

In più di l'impatti generati da i squilibri ambientali, a caccia d'animali salvatichi pò ancu impattu negativamente nantu à l'attività produttiva è a salute umana. L'eradicazione di certi animali (o a so riduzzione radicale) tende à favurisce a proliferazione d'altre spezie, chì ponu finisce per trasformassi in parassiti chì danneghjanu l'attività di u bestiame è / o trasmettenu malatie à l'omu è à altri animali.

Questa hè una domanda logica faciule da capisce: quandu eliminemu u predatore, permettemu parechje prede di multiplicassi salvaticamente, generendu una sovrappopolazione. Quandu eliminemu l'uccelli è l'anfibii, per esempiu, apremu e porte per e migliaia di spezie d'insetti per riproduce liberamente, senza u cuntrollu naturale di un predatore. Sti insetti migraranu rapidamente versu campi pruduttivi è cità in cerca di cibu, chì ponu dannà a racolta è agisce cum'è vettori di numerose malatie, cum'è a dengue, per esempiu.

D'altra parte, l'introduzione di spezie esotiche in u territoriu di un paese pò ancu minaccià l'equilibriu di a fauna nativa, soprattuttu quandu l'animali "scappa" da una captività cuntrullata è riesce à ripruducesi in l'ecosistemi nativi, in cuncurrenza cù e spezie native per territoriu è cibu. Inoltre, questi animali ponu esse purtatori di zoonosi (patologie chì ponu esse trasmesse trà l'omu è altre spezie), diventendu un prublema di salute publica è ambientale.

Per tutte queste ragioni, hè di primura non solu chì esistinu leggi chì pruibiscenu a caccia illegale è u trafficu di animali salvatichi, ma ancu chì e pulitiche publiche sianu prumove. sensibilizazione à i periculi di sta attività illecita è campagne per incuragisce lagnanze nantu à u trafficu. Queste iniziative devenu esse cumbinate cù strategie di applicazione più efficaci per assicurà chì a legge sia applicata è sanzioni più severe per quelli chì commettenu stu crimine è mettenu in periculu l'ambiente è u benessere di innumerevoli spezie, cumpresi l'omi.

Inoltre, ognunu di noi pò cuntribuisce à l'eradicazione di u trafficu di animali salvatichi. Cume? Prima, ùn ignurendu a so esistenza è ripurtendu à l'autorità cumpetenti. In seconda piazza, mai acquistendu animali domestici esoticu nantu à Internet, cù venditori privati ​​o in stabilimenti chì ùn anu micca una licenza valida per operà. È infine, essendu cuscenti chì ci sò parechji animali chì aspettanu l'occasione di avè una famiglia è una casa piena d'amore. Dunque invece di spende troppu è finisce per corre u risicu di finanzià attività illecite, incuraghjitevi à circà una rifugiu d'animali è aduttate un megliu amicu!

Se vulete leghje più articuli simili à chì sò l'animali salvatichi, vi cunsigliemu di entrà in a nostra sezione Ciò chì avete bisognu di sapè.