Cuntenutu
- Chì manghjanu e tartarughe marine?
- Chì manghjanu e tartarughe di fiume?
- Chì manghjanu e tartarughe terrestri?
Cunnisciamu l'ordine Testudines cum'è tartarughe o tartarughe. A so spina dorsale è e so coste sò saldate inseme, furmendu un carapace assai forte chì prutege tuttu u so corpu. In parechje culture sò u simbulu di u guerrieru, ma ancu di u pacienza, saviezza è longevità. Questu hè dovutu à a so lentezza è prudenza, chì li permette di ottene una vita assai longa.
Alcune spezie ponu campà per più di 100 anni. Per questu, questi animali curiosi anu da piglià cura di elli stessi è, sopratuttu, alimentassi assai bè. Ma sapete ciò chì manghja a tartaruga? Se a risposta hè innò, continuate à leghje perchè in questu articulu PeritoAnimal vi dicemu tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à l'alimentazione di e tartarughe, sia acquatiche sia terrestri. Bona lettura.
Chì manghjanu e tartarughe marine?
Ci hè 7 spezie o tippi di tartarughe marine chì formanu a superfamiglia di chelonoidis (Chelonoidea). U vostru Alimentazione dipende da ogni spezia, l'alimentu dispunibule è e so enormi migrazioni. Malgradu què, pudemu riassume ciò chì manghjanu e tartarughe marine dividenduli in trè tippi:
- tartarughe marine carnivore: manghjanu invertebrati marini cume spugne, meduse, crustacei o echinodermi. In ocasioni ponu manghjà alcune alghe. Dentru stu gruppu truvemu a tartaruga lattugna (Dermochelys coriacea), a tartaruga kemp o olive (Lepidochelys Kempii) è a tartaruga piatta (Depressione Natator).
- tartarughe marine herbivori: a tartaruga verde (Chelonia mydas) hè l'unica tartaruga marina erbivora. Quand'elli sò adulti, ste tartarughe si nutriscenu solu di alghe è piante marine, ancu s'elle manghjanu di solitu animali invertebrati quand'elli sò giovani. Hè a tartaruga chì vedemu in a fotografia.
- tartarughe marine onnivore: sò più opportunisti è u so manghjà dipende da ciò chì hè dispunibule. Manghjanu alghe, piante, invertebrati è ancu pesci. Hè u casu di a tartaruga babbuccia (caretta caretta), a tartaruga d'aliva (Lepidchelys olivacea) è a tartaruga falca (Eretmochelys imbricata).
In questu altru articulu dettagliamu di più quantu dura una tartaruga.
Chì manghjanu e tartarughe di fiume?
Cunniscimu cum'è tartarughe di fiume quelle chì campanu in associu cù fonti d'acqua dolce, cum'è fiumi, laghi o paludi. Alcuni di elli ponu campà ancu in acque piuttostu salate, cum'è estuari o paludi. Per questa ragione, cum'è averete forse digià induvinatu, ciò chì manghjanu ancu e tartarughe d'acqua dolce dipende da ogni spezia, induve campanu è l'alimentu esistente.
A maiò parte di e tartarughe acquatiche sò carnivore, ancu se cumplementanu a so dieta cù piccule quantità di verdura. Quandu sò chjuchi, cunsumanu animali minusculi cum'è larve d'insetti (zanzare, mosche, libellule) è picculi molluschi è crustacei. Puderanu ancu manghjà insetti acquatichi cum'è cimici d'acqua (Naucoridae) o calici (Gerridae). Dunque quandu dumandemu chì piccule tartarughe appartenenti à stu gruppu manghjanu, pudete vede chì u so cibu hè abbastanza variu.
Mentre crescenu, ste tartarughe cunsumanu animali più grandi cum'è larve di crustacei, molluschi, pesci è ancu anfibi. Inoltre, quandu ghjunghjenu à l'età adulta, generalmente includenu alghe, foglie, semi è frutti in a vostra dieta. In questu modu, e verdure ponu riprisentà finu à u 15% di a vostra dieta è sò essenziali per a vostra salute.
In certe tartarughe, u cunsumu di e piante hè assai più altu, allora sò cunsiderate tartarughe acquatiche onnivore. Hè u casu di a famosa tartaruga di Florida (Trachemis scripta), un rettile assai opportunistu chì si adatta bè à ogni tipu di alimentu. In fatti, diventa spessu una spezia aliena invasiva.
Infine, alcune spezie si nutrenu guasgi solu di ligumi, ancu se di tantu in tantu cunsumanu animali. Per questa ragione, sò cunsiderate tartarughe acquatiche erbivore. Un esempiu hè u tracajá (Podocnemis unifilis), chì u so cibu preferitu hè a sementa di e piante leguminose. E tartarughe di a pianura liturale (Pseudemys floridana) preferiscenu e macroalge.
Se vulete amparà di più nantu à ciò chì manghjanu e tartarughe di fiume, ùn mancate micca questu altru articulu nantu à l'alimentazione di e tartarughe d'acqua.
Chì manghjanu e tartarughe terrestri?
Una di e sfarenze principali trà acqua è tartarughe terrestri hè in a so dieta. E tartarughe terrestri (Testudinidae) si sò adattate à campà fora di l'acqua, ma sò sempre animali lenti, specializati in a piattatura. Per questa ragione, a maiò parte di e tartarughe terrestri sò erbivori, significendu chì a vostra dieta hè cumposta principalmente di ligumi.
Tipicamente, e tartarughe sò erbivori generalisti, vale à dì, cunsumanu foglie, steli, radichi è fruttida diverse piante secondu a stagione è a dispunibilità. Hè u casu di a tartaruga mediterranea (Testudo hermanni) o e tartarughe giganti di Galapagos (Chelonoidis spp.). Altri sò più spezializati è preferiscenu cunsumà un solu tipu di alimentu.
Calchì volta ste tartarughe erbivore integranu a so dieta cù picculi animali cum'è insetti o altri artropodi. Pò esse manghjati cù ligumi per accidente o direttamente. Per via di a so lentitudine, alcuni scelenu di fà carrion, vale à dì, animali morti. Tuttavia, a carne rappresenta un percentuale assai chjucu in a vostra dieta.
D'altra parte, sè vi dumandate ciò chì manghja a tartaruga, a verità hè chì a vostra dieta hè cumposta da esattamente i stessi alimenti cum'è un campione adultu. In questu casu, a differenza hè in a quantità, chì hè più grande perchè sò in un statu di sviluppu.
Avà chì sapete ciò chì manghja a tartaruga per tippu è spezia, vi cunsigliemu questu altru articulu ancu più detallatu nantu à l'alimentazione di e tartarughe terrestri.
Se vulete leghje più articuli simili à Chì manghja a tartaruga?, vi ricumandemu di entre in a nostra sezzione Dieta bilanciata.