Cuntenutu
- epilessia canina
- Malattia parodontale in cani
- Malocclusione
- Mal di denti
- Stressu
- malatie gastrointestinali in cani
- Fretu
Quandu un cane si move a bocca cum'è s'ellu masticava, strincendu i denti o toccendu a mascella, si dice chì hà brusgiu. A macinazione di i denti, u brichismu o u bruxismu hè un segnu clinicu chì nasce per via di parechje cause. E ragioni chì portanu un cane à fà cose strane cù a so bocca ponu esse parechje, da cause esterne, cume u fretu o u stress, à malatie interne dolorose, nervose è derivate da una cattiva igiene.
U bruxismu in i cani hè di solitu accumpagnatu da più segni clinichi sicondu a surghjente è un sonu scruccunatu da u cuntattu trà i denti. Più tardi, ponu entrà in cuntattu cù i tessuti molli di a cavità orale è pruduce lesioni chì predisponenu à infezioni secondarie. E cause sò assai diverse, allora ponu andà da malatie orali à patologie neurologiche, comportamentali, ambientali o gastrointestinali. Allora se vi dumandate perchè u vostru cane face cose strane cù a so bocca o ciò chì provoca bruxismu, in questu articulu di PeritoAnimal tratteremu separatamente e cause più cumuni.
epilessia canina
L'epilepsia hè un'attività elettrica anormale di u cervellu per via di una depolarizazione spontanea di e cellule nervose, causendu una crisi epilettica in cui si verificanu. cambiamenti à cortu andà in u cane. Hè u disordine neurologicu u più cumunu in e spezie canine. Per via di l'epilepsia, un cane pò sbattà a bocca è macinà i denti muvendu a mascella.
L'epilepsia in i cani hà e tappe seguenti:
- Fase Prodromale: caratterizatu da inquietudine in u cane, precede a fase di apprensione è dura da minuti à ghjorni.
- fase di aura: esiste una disfunzione motrice, sensoriale, comportamentale o autonomica. Hè una fase chì dura da sicondi à minuti prima di l'iniziu di una crisa o di un attaccamentu epiletticu.
- Fase di Ictus: si compone di a fase di crisi o epilessia stessa, è pò esse focale se affetta solu una parte di u cervellu è l'epilessia si verifica solu à u livellu di e zone specifiche cum'è a faccia o u membru; o generalizata s'ella tocca u cerbellu sanu è u cane perde a cuscenza, cù salivazione, muvimenti di tutte e parte di u corpu è cuntrazzioni musculare involuntarie rapide.
- Fase Post-Ictus: Per via di stanchezza à u nivellu di u cervellu, i cani ponu diventà un pocu depressi, aggressivi, affamati, sete, o avè difficoltà à camminà.
Malattia parodontale in cani
Un altru prublema chì pudemu osservà in a bocca di un cane hè a malattia parodontale in i cani, chì accade dopu a furmazione di placche batteriche in i denti di i cani perchè i detriti alimentari accumulati servenu da sustratu per i batteri orali di i cani, chì cumincianu à multiplicassi rapidamente per furmà una placca batterica. Sta placca vene in cuntattu cù a saliva canina è e forme di tartru giallu è aderisce à i denti. Inoltre, i batteri continuanu à multiplicassi è alimentassi, sparghjendusi à e gengive, causendu infiammazione di e gengive (gengivite).
I cani cù parodontite averanu duluri à a bocca chì causanu bruxismu, vale à dì, seremu di fronte à un cane cù muvimenti strani cù a bocca, è ancu cun gingivitis è alitosi (cattivu fiatu). Inoltre, à misura chì a malattia avanza, i denti ponu cascà è i batteri ponu entre in u sangue, ghjunghjendu à i vasi sanguini, causendu setticemia è ghjunghjendu à l'organi interni di u cane, chì ponu causà segni digestivi, respiratori è cardiaci.
Malocclusione
U Prognathismu in i cani hè una malocclusione dentale per via di allinamentu improperu di i denti, chì face chì u morsu sia imprecisu o ben alliniatu, pruvucendu cusì l'asimmetria di u morsu (morsu imperfettu) è i segni clinichi assuciati.
A malocclusione pò esse di trè tippi:
- sottu tiru: a mascella inferiore hè più avanzata chè quella superiore. Stu tipu di malocclusione hè ricunnisciutu cum'è standard in certe razze di cani cum'è u pugile, bulldog inglese o pug.
- Brachignaginisimu: chjamata ancu bocca di pappagallo, hè un disordine ereditariu induve a mascella superiore avanza versu a bassa, cù l'incisivi superiori davanti à quelli inferiori.
- Bocca storta: hè a peghju forma di malocclusione è cunsiste in un latu di a mascella chì cresce più veloci cà l'altru, torcendu a bocca.
I segni clinichi associati chì pudete nutà in a bocca di un cane sò i denti macinati quandu si facenu movimenti normali di a bocca, cibu chì esce da a bocca quandu si mastica, è una predisposizione à l'infezzione o ferita quandu si masticava.
Mal di denti
Cum'è a ghjente, ancu i cani cù u malu di i denti chjachjarà per "svià u dulore" guasgi riflessivamente.
A volte u bruxismu hè l'unicu segnu clinicu chì indica un prucessu dentale doloroso infjammatori, neoplasticu, infettivu o una frattura di dente. Quandu i cuccioli cumincianu à sviluppà denti permanenti, alcuni tendenu ancu à macinà i so denti cume un modu per alleviare u disagiu. Se l'avete fattu quessa, fighjate in bocca à u cane per assicurassi chì questa sia a causa.
Stressu
Situazioni Stressive è Problemi d'Ansietà ponu ancu pruvucà i cuccioli à fà cose strane cù a so bocca cum'è a zingà di i denti, soprattuttu mentre dormenu. Hè ancu pussibule osservà chì u cane sembra masticà gomma, mette costantemente a lingua in e fora, o move a bocca rapidamente à causa di stu stress o ansietà.
Benchì i cani sianu menu sensibili à u stress chè i misgi, ponu ancu sperimentà u stress in situazioni simili, cum'è mudificà a casa, introduzione di novi animali o persone, rumuri frequenti, malatie, rabbia o disconfort da u tutore, o cambiamenti di rutina. Tuttavia, sta reazione in i cani hè assai menu cumuna ch'è in e persone.
Scuprite 10 Signs of Stress in Dogs.
malatie gastrointestinali in cani
Simile à ciò chì accade cù u malu di denti o gingivitis, quandu un cane hà u dulore per via di una malattia longu à u trattu digestivu, si pò manifestà cun brusgiu.
disordini esofagi cum'è esofagite, gastrite, ulcere gastriche o intestinali è altre patologie di l'esofago, stomacu è intestinu pò fà chì un cane faci cose strane cù a so bocca per via di u dulore è di u cunfortu ch'ellu face.
Fretu
U fretu pò influenzà assai i cani è pò pruvucà ipotermia è cusì mette a vostra salute à risicu. Unu di i primi sintomi di ipotermia hè chjaramente visibile: u cane pò cumincià à scuzzulà, ancu i denti.
Dopu, a frequenza respiratoria hè ridutta, ci hè intorpidimentu, sonnolenza, pelle secca, letargia, pressione sanguigna bassa, frequenza cardiaca ridutta, ipoglicemia, depressione, dilatazione pupulare, sguardu, depressione, collassu è ancu morte.
Avà chì cunniscite e diverse ragioni per chì u vostru cane face cose strane cù a so bocca, ùn mancate micca u seguitu video induve parlemu di e cinque ragioni per chì un cane hè nantu à u so spinu:
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.
Se vulete leghje più articuli simili à U mo cane face cose strane cù a so bocca - Cause, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Altri prublemi di salute.