Cuntenutu
- Parassiti esterni chì causanu u cane à prurisce
- Picculi d'insetti è ferite
- Allergii chì facenu prude u cane
- Irritazione di a pelle è dermatite
- stress è ansietà
- disordini hormonali
- Otite, provoca prurito è dolore in l'arechje di u cane
Se site un felice cumpagnu di cucciolu, avete probabilmente rimarcatu ch'elli ùn stanu micca tranquilli, dormenu è manghjanu assai è esploranu tuttu. Inoltre, ci ponu esse parechje situazioni induve ùn site micca sicuru di ciò chì accade cù u vostru cucciolu. Per esempiu, avete rimarcatu què u vostru cucciolu pruce assai?
U megliu chì pudete fà per ellu hè di andà à u vostru veterinariu di fiducia, affinchì ellu possi fà un diagnosticu currettu è indicà u trattamentu currettu per u to cucciolu. Ma se vulete sapè chì puderia causà questu pruritu in u cane, vi invitemu à cuntinuvà à leghje st'articulu di PeritoAnimal, chì spiegheremu tutte e cause pussibuli di stu cumpurtamentu in u vostru cumpagnu fidu.
Parassiti esterni chì causanu u cane à prurisce
Se u vostru cucciolu ùn smette micca di graffià è vole sapè perchè face, unu di i primi motivi chì duvete verificà hè u prisenza di parassiti esterni. Queste causanu un grande pruritu in u cane è ancu dolore è disconfort. Inoltre, i parassiti esterni di u cane ponu ancu trasmette malatie è alcuni si ponu spannà à e persone, per queste ragioni hè di primura chì teniate u vostru cane ben parassitatu.
Alcuni di i parassiti esterni più cumuni in i cani sò pulci, zecche, acari è funghi. Una di e malatie più cumune causate da l'acari hè a mangia in i cuccioli è, in u casu di i funghi, una di e cundizioni da tene in contu hè a tigna. Tutti sti parassiti è e malatie ch'elli ponu cagiunà ind'è i cani, causanu un grande pruritu è un fastidiu chì farà chì u vostru cane ùn smetti micca di grattassi. Hè impurtante chì fate bè per prevene per tuttu l'annu è seguitate sempre l'istruzzioni di u vostru veterinariu è, in casu chì li viderete nantu à a pelle o a pelle di u vostru amicu fidu, duvete agisce immediatamente per eliminalli.
Picculi d'insetti è ferite
Ci sò ancu insetti chì ponu muzzicà u vostru cane, in più di quelli chì sò cunsiderati parassiti. Hè prubabile chì, se u vostru cucciolu ùn smette micca di grattà, averà un sting da una ape, vespa, furmica o ragnu. In questu casu, deve furnisce un sollievu per smette di grattà, pruvate à mette un pannu cù ghiacciu sopra à u morsu per pochi secondi.
Inoltre, hè pussibule chì ciò chì provoca u vostru cane tantu pruritu sia un piccula feritao scratch chì site ghjucatu è corre, allora duvete cuntrollà a pelle induve hè grattatu è circà eventuali ferite. Hè impurtante chì cunniscite i sfarenti tippi di ferite in i cani è i primi aiuti, ricurdendusi chì hè sempre bè di cunsultà un veterinariu.
Allergii chì facenu prude u cane
Un'altra ragione chì u vostru cucciolu pò prurire tantu hè chì hà una sorta di allergie di a pelle o di l'alimentu. L'allergia in i cani hè una cundizione chì pò fà chì u nostru cumpagnu pelurinu prurisce intensamente, ancu à u puntu di pruriginà tantu chì face piccule piaghe è pare dispiratu à grattà di più. Sì credite chì u vostru cucciolu possa avè allergie à l'alimentu o à a pelle, s'ellu hà sintomi cume a cattiva pelle è pruriginosa, serà bè di purtallu à u veterinariu per determinà a causa di l'allergia è cusì pudè trattà currettamente u vostru cucciolo è evite per l'allergia per esse.
Irritazione di a pelle è dermatite
In u listessu modu chì un'allergia diventa visibile nantu à a pelle face chì un cucciolu pruriti assai, u irritazione di a pelle, spessu causatu da irritanti cum'è alcuni fresheners o colonici, è dermatite atopica, cagiuneghjanu un pruritu insuppurtevule à i cani. Per questa ragione, hè criticu per nutà chì u vostru cane ùn ferma micca di grattassi, chì hà piccule piaghe è spalle nantu à a pelle è a pelle squamosa, frà altri sintomi, andate à u vostru veterinariu di fiducia per diagnosticà u prublema esattu è offre un trattamentu adattatu per u prublema di a pelle di u vostru cucciolu, per trattallu u più prestu pussibule.
stress è ansietà
I cuccioli anu un altu livellu di energia ch'elli anu bisognu di spende ogni ghjornu, s'ellu ùn li furnisce micca abbastanza attività per depletà è rinnuvà l'energia, si accumula è si trasforma in cumpurtamenti chì l'omu ùn li piace micca, cum'è i detriti in casa, movimenti ripetitivi o stereotipie, iperattività, capelli perdita, frà altri. Hè pussibule chì u pruritu continuu di u vostru cucciolu sia dovutu stress è ansietà, chì questu cumpurtamentu face parte di l'iperattività. Hè veramente impurtante chì per evità sti prublemi amparate à ricunnosce alcuni segni di stress in u cane, cum'è menzionatu sopra. Quandu si rilevanu questi sintomi hè impurtante aiutà u vostru cucciolu à rilassassi è cambià alcune abitudini in modo chì ùn si ripete micca.
disordini hormonali
Disordini Ormonali sò alcune di e cundizioni chì ponu causà un cane à prurisce eccessivamente. Per esempiu, u sindromu cushing in cuccioli pò causà prurito di a pelle per via chì u livellu di cortisolu di u corpu hè squilibratu è questu ormone aiuta a pelle à avè una bona struttura, allora se hè compromessa, pò esse prurigine è ancu infezioni cutanee.
Un altru disordine hormonal chì pò causà prurito hè l'ipotiroïdismu in i cani, chì alcuni di i sintomi di sta malattia sò a seborrea è a pioderma, prublemi di pelle chì causeranu u vostru cane à prurisce assai. Di novu, se rilevate sintomi o cambiamenti in u vostru cucciolu, duvete purtallu à u veterinariu u più prestu pussibule.
Otite, provoca prurito è dolore in l'arechje di u cane
Infine, un altru mutivu chì u vostru cane ùn pò piantà di grattassi pò esse l'otite, in casu di grattà a zona di l'arechje o di a testa. Sta malatia hè abbastanza cumuna in cuccioli, soprattuttu dopu à u bagnu. Sta cundizione farà u vostru cucciolu grattà addisperatu l'arechje, chì inclina a testa à u latu di l'arechja affettata è chì scuzza bruscamente a testa, frà altri sintomi. Se detectate questu in u vostru cucciolo, duvete purtallu à u veterinariu per ch'ellu vi possa mostrà u megliu trattamentu pussibule per curà l'arechja u più prestu pussibule è, dunque, smette di ferisce l'orechja è smette di graffià. Avà cunniscite e varie cause pussibuli per u vostru cucciolu di ùn piantà micca di graffià è sapete chì duvete cunsultà un spezialistu per aiutà u vostru picculu è fedele cumpagnu in u megliu modu pussibule.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.