Epatite in Gatti - Cause, Sintomi è Trattamentu

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 12 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 23 Ghjugnu 2024
Anonim
Alterata Risposta ai Farmaci
Video: Alterata Risposta ai Farmaci

Cuntenutu

U fegatu hè unu di i più grandi organi è hè cunsideratu cum'è u grande laboratorio è magazzinu di u corpu. In ellu parechji enzimi sò sintetizzati, proteine, ecc., essendu u principale organu di disintossicazione, immagazzinendu glicogenu (essenziale per u bilanciu di u glucosiu), ecc.

L'epatite hè definita cum'è infiammazione di u tessutu epaticu è dunque di u fegatu. Ancu s'ellu ùn hè micca una cundizione cusì frequente in i misgi cum'è in i cani, duverebbe sempre esse pigliata in contu quandu si face u diagnosticu di fronte à sintomi nespecifici è generali, cum'è perdita di pesu, anorexia, apatia è frebba. Ci hè ancu sintomi più specifici cum'è ictericia.


In questu articulu PeritoAnimal vi demu alcuni consiglii per analizzà u causa di l'epatite in i misgi cum'è u sintomi di malatie è trattamentu.

Cause di Epatite Felina

L'infiammazione di u fegatu pò avè parechje origini, sottu vi mostreremu u cause più cumune è frequenti:

  • epatite virale: Ùn hà nunda à chì vede cù l'epatite umana. Ci sò certi virus specifici à i misgi chì ponu purtà à l'epatite, frà parechji altri sintomi. Cusì, i virus chì causanu leucemia felina è peritonite infettiva felina ponu dà origine à l'epatite, chì i virus distrughjenu u tessutu di u fegatu. Questi patogeni distrughjenu micca solu u tessutu di u fegatu, anu ancu influenzatu altri organi di u corpu di u misgiu.
  • Epatite batterica: Più frequente in u cane, hè eccezziunale in u ghjattu. L'agentu causativu hè leptospira.
  • Epatite d'origine parassita: U più cumunu hè causatu da toxoplasmosi (protozoo) o da filariasi (parassita di u sangue).
  • epatite tossica: Causatu da l'ingestione di diverse tossine, hè ancu assai pocu cumunu in u ghjattu, per via di u so cumpurtamentu d'alimentazione. Hè spessu per l'accumulazione di rame in u fegatu felinu.
  • epatite congenita: Hè dinò assai pocu cumunu è hè spessu diagnosticatu male cercandu altre cundizione, in casu di cisti di u fegatu congenite.
  • Neoplasmi (tumori): Sò più cumuni in i misgi anziani. U tissutu tumurale distrugge u fegatu. A maiò parte di u tempu ùn sò micca tumori primari, essendu metastasi da tumori generati in altri organi.

I sintomi più frequenti di l'epatite felina

L'epatite di solitu genera diversi sintomi, secondu s'ellu si manifesta di manera acuta o cronica. Un malfunzionamentu di u fegatu spessu dà origine à sintomi improvvisi.


U sintomu più frequente hè di solitu u perdita di l'appetitu è ​​letargia. L'accumulazione di tossine in u corpu affetta u sistema nervosu, è sintomi associati ponu esse osservati (cambiamenti di comportamentu, camminate anormali è ancu convulsioni), cunnisciuta cum'è encefalopatia epatica. L'inattività è un statu di tristezza sò cumuni.

Un altru sintomu seria u ictericia. Hè un sintomu più specificu in e malatie di u fegatu è hè l'accumulazione di bilirubina (pigmentu giallu) in i tessuti. In casu di epatite cronica, si osserva a perdita di pesu è l'ascite (accumulazione di fluidu in l'abdomen).

Trattamentu di l'epatite felina

U trattamentu di l'epatite hè generalmente assuciatu cù a so origine, ma perchè a maiò parte di u tempu hè scunnisciutu (idiopatica) o causatu da virus è tumori, hè trattamentu sintomaticu è gestione nutrizionale.


A gestione nutrizionale cunsiste à cambià a dieta di u misgiu (chì resulterà in un prublema addiziunale, chì ùn hè micca cusì semplice da fà), adattendulu à a malatia. Si basa nantu à riduce a quantità totale di proteine ​​in a dieta è aumentendu a so qualità.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.