Cuntenutu
- Griffone di Bruxelles: origine
- Griffone di Bruxelles: caratteristiche fisiche
- Bruxelles Griffon: personalità
- Bruxelles Griffon: cura
- Bruxelles Griffon: educazione
- Griffone di Bruxelles: salute
Brussels Griffon, Belgian Griffon è Little Brabançon sò cuccioli cumpagni di Bruxelles. Pò esse dichjaratu chì sò trè razze in una, perchè sò diffirenti solu per u culore è u tipu di fur. Infatti, a Federazione Cinologica Internaziunale (FCI) cunsidereghja sti cani cum'è trè razze separate, altre urganisazione cum'è l'American Kennel Club è u English Kennel Club ricunnoscenu trè varietà di a listessa razza chjamate u Griffon di Bruxelles.
Se state pensendu à aduttà una di queste trè razze di cani, in questa forma di l'Animal Perito vi spiegheremu tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à u Griffon di Bruxelles.
Surghjente- Europa
- Belgica
- Gruppu IX
- Rusticu
- ghjocu
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- Giganti
- 15-35
- 35-45
- 45-55
- 55-70
- 70-80
- più di 80
- 1-3
- 3-10
- 10-25
- 25-45
- 45-100
- 8-10
- 10-12
- 12-14
- 15-20
- Bassa
- Mediu
- Alta
- Sociable
- assai fidu
- Attivu
- piani
- Case
- Fretu
- Caldu
- Moderatu
- Mediu
- Liscia
- Duru
Griffone di Bruxelles: origine
U Griffon di Bruxelles, cum'è u Griffon belga è u Little de Brabançon sò trè razze di cani chì sò discendenti di u "Smousje", un anticu cane terrier di capelli duri chì stava in Bruxelles è era adupratu cum'è impiegatu per eliminà i topi è i topi in e stalle. . Durante u XIXu seculu, sti cani belgichi sò stati incruciati cù Pugs è Cavalier King Charles Spaniel, è anu fattu nasce u Griffon mudernu di Bruxelles è u Littles di Brabançon.
A pupularità di ste trè razze cresce di colpu in Belgio è in tutta l'Europa quandu a regina Maria Enriqueta s'aventura in l'allevu è l'educazione di sti animali. Tuttavia, in l'anni successivi di guerre queste razze eranu guasi estinte. Fortunatamente per a conofilia europea, certi allevatori anu sappiutu salvà e razze malgradu ùn avè mai ritruvatu a so antica pupularità.
Oghje ghjornu, i trè cani cumpagni sò usati cum'è animali domestici o in mostre canine, malgradu esse cani pocu cunnisciuti in u mondu è, sò in periculu di sparì.
Griffone di Bruxelles: caratteristiche fisiche
L'altezza di a croce ùn hè micca indicata in u standard FCI per alcuna di e trè razze. Tuttavia, sia u Griffon de Bruxelles sia u Belga è u Pequeno de Brabançon anu generalmente una dimensione trà 18 è 20 centimetri è u pesu ideale hè di 3,5 à 6 chilò. sti cani sò chjucu, robustu è cù un prufilu di corpu quadratu. Ma malgradu a so piccula dimensione è assai pelu, hà movimenti eleganti.
A testa hè impressiunante è caratteristica in sta razza di cane. In i trè casi hè grande, largu è tondu. U musu hè cortu, a tappa hè assai acuta è u nasu hè neru. L'ochji sò grossi, tondi è scuri, secondu a norma FCI ùn devenu micca esse prominenti ma apparentemente si tratta di una valutazione soggettiva è di un criteriu chì ùn hè micca rispettatu à 100% in queste trè razze di cani. L'arechje sò chjuche, distinte è distanti. Sfurtunatamente, a FCI continua à accettà l'arechje amputate, malgradu chì sta pratica sia dannosa solu per l'animali.
A coda hè appiccicata in altu è u cane di solitu a tene alzata. Sfortunatamente in questu casu, u standard FCI ùn favurisce ancu l'animali è accetta chì a coda sia amputata, ancu s'ellu ùn ci hè nisuna ragione (eccettu per l'estetica) per fà. Per furtuna, sti tipi di pratiche "estetiche" spariscenu in u mondu sanu è ùn hè micca legale in parechji paesi.
U mantellu hè ciò chì distingue u più ste trè razze. U Griffon di Bruxelles hà un mantellu rigidu, grande, leggermente riccio cù un mantellu internu di pelliccia. I culori accettati sò rossu, ma cani cù macchie nere nantu à a testa sò ancu accettati.
Bruxelles Griffon: personalità
Questi trè cani sò cusì simili l'uni à l'altri chì anu ancu spartimentu di cumpurtamentu. In generale, sò cani attivi, attenti è bravi, chì tendenu à esse assai attaccati à una persona, chì l'accumpagna a maiò parte di u tempu. Parechji di sti cani sò un pocu nervosi, ma micca troppu nervosi.
Mentre Bruxelles, Belga è Little Brabançon Griffons ponu esse amichevuli è ludichi, sò ancu timidi o aggressivi quandu ùn sò micca socializzati currettamente. Queste razze ponu esse più difficiule da socializà di l'altri cani di cumpagnu, postu chì a persunalità hè forte è ardita, ponu entre in cunflittu cù altri cani è persone chì provanu à dominarli (questu pò accadere per via di l'idea sbagliata chì a punizione deve esse fatta l'animali per educallu). Tuttavia, quandu questi cani sò socializati currettamente da una ghjovana età, ponu accumpagnà cun altri cani, animali è stranieri.
Siccomu questi cani anu bisognu di assai cumpagnia, tendenu à seguità solu una persona è anu una forte personalità, è ponu facilmente sviluppà alcuni prublemi di comportamentu quandu stanu in un ambiente sbagliatu, cume cumpurtamenti distruttivi, abbaghji eccessivi o ancu soffre di ansia di separazione quand'elli passanu. assai tempu solu.
Malgradu sti putenziali prublemi di cumpurtamentu, u Griffon di Bruxelles è i so "cugini" facenu animali di qualità eccellenti per l'adulti chì anu assai tempu da cunsacrà à u cane. Ùn sò micca cunsigliatu per i tutori per a prima volta perchè dumandanu assai attenzione. Ùn sò ancu micca una bona idea per e famiglie cù i zitelli, chì sti cani ponu reagisce male à rumori è movimenti improvvisi.
Bruxelles Griffon: cura
A cura di u mantellu hè diversa per i dui Griffoni è per u Picculu di Brabançon. Per i Griffoni, hè necessariu brusgià u pelu duie o trè volte à settimana è caccià manualmente i capelli morti circa trè volte à l'annu.
E trè razze sò assai attive è anu bisognu di una bona parte di eserciziu fisicu. Tuttavia, per via di a so piccula dimensione, ponu fà esercizii in interni. Eppuru, hè impurtante di marchjà i cani ogni ghjornu è di ghjucà. Duvete tene in considerazione chì i cuccioli cun u musu piattu sò suscettibili à scosse termiche, allora quandu e temperature sò troppu alte è l'ambiente troppu umidu, ùn hè micca cunsigliatu di fà un eserciziu intensu.
À bisogni di cumpagnia è attenzione sò troppu alti per sti cani. U Griffon di Bruxelles, u Griffon belga è u Little de Brabançon anu bisognu di passà a maiò parte di u so tempu cù a so famiglia è a persona à a quale sò più attaccati. Ùn sò micca cuccioli per campà in un giardinu o un cortile, ma li piacenu quandu sò accumpagnati à l'aria aperta. Si adattanu assai bè à a vita di l'appartamentu, ma hè megliu campà in un locu tranquillu è micca in u centru di a cità.
Bruxelles Griffon: educazione
In più di a socializazione curretta, u a furmazione di i cani hè assai impurtante per queste trè razze di cani, postu chì, hè necessariu esse capace di cuntrullà sti cani chjucchi per via di a so forte persunalità. A furmazione tradiziunale basata nantu à a duminazione è a punizione di solitu ùn funziona micca bè cù queste razze. À u cuntrariu, tende à generà più cunflitti chè benefici, invece, stili di furmazione pusitivi cum'è a furmazione clicker generanu boni risultati cù u Griffon di Bruxelles, u Griffon Belgicu è u Little Brabaçon.
Griffone di Bruxelles: salute
In generale, sò razze canine sane chì ùn anu di solitu malatie frequenti. Tuttavia, ci sò alcune malatie cumuni trà queste trè razze, cum'è stenosi di a narice, esoftalmosi (protrusione di u globu oculare), lesioni di u globu oculare, cataratta, atrofia progressiva di a retina, dislocazione patellare è distikiasi.