Cuntenutu
- Cat vomiting foam bianco: cause gastrointestinali
- Cat vomiting foam bianco: altre cause
- Cat vomiting foam bianco: trattamentu è prevenzione
Ancu se parechji caregivers pensanu chì hè normale chì i misgi vomitinu spessu, u fattu hè chì l'episodi acuti di vomitu o vomitu recurrenti in u tempu sò sempre una ragione per a cunsultazione veterinaria è ponu avè parechje cause diverse. In questu articulu PeritoAnimal, spiegheremu u cause è trattamentu per u vomitu di u ghjattu spuma bianca.
Hè impurtante nutà sì u vomitu hè acutu (assai vomitu in un brevi periodu di tempu) o crònicu (1-2 vomitu ogni ghjornu o guasgi, è senza rimette) è se, in più, ci sò altri sintomi cum'è a diarrea cum'è sò informazioni chì devenu esse trasmesse à u veterinariu.
Cat vomiting foam bianco: cause gastrointestinali
A ragione a più simplice daretu à un gattu chì vomita schiuma bianca hè una irritazione di u sistema digestivu, chì pò avè cause diverse. À u mumentu di u diagnosticu, cum'è menzionatu sopra, hè impurtante piglià in contu se u vomitu hè sporadicu o persistente è s'ellu ci sò o micca altri sintomi associati.
Alcune di e cause gastrointestinali per a cat vomiting foam sò i seguenti:
- Gastrite: a gastrite in i misgi pò esse sia acuta sia cronica è, in i dui casi, richiede assistenza veterinaria. In una maghjina di gastrite in i misgi, ci hè irritazione di u muru di u stomacu, cume quandu si ingerisce qualchì sostanza cum'è erba, qualchì alimentu, medicina o sostanze tossiche, allora l'avvelenamentu in i misgi hè un'altra causa di gastrite. Quandu hè cronica, hè pussibule osservà chì u mantellu di u misgiu perde qualità. S'ellu ùn hè micca trattatu, serà ancu pussibule di nutà a perdita di pesu. In i misgi più ghjovani, l'allergia alimentaria pò esse a causa di gastrite. Per tutte queste ragioni, u veterinariu deve identificà a causa specifica è prescrive u trattamentu adattatu.
- corpi stranieri: In i misgi, l'esempiu tipicu sò e palle di pelliccia, soprattuttu durante a stagione di cambiamentu di pelliccia. A volte questi peli formanu, in u sistema digestivu, palline dure chjamate trichobezoari, chì ponu diventà cusì grandi chì ùn ponu micca esce da soli. Cusì, a presenza di corpi stranieri pò causà irritazione di u sistema digestivu, ma ancu una ostruzione o ancu un intussusception (introduzione di un segmentu di l'intestinu in l'intestinu stessu), in quale casu hè necessaria una intervenzione chirurgica.
- Malattia infiammatoria di l'intestinu: hè una di e cause più cumune di vomitu in i misgi, è si deve distingue da altre malatie cum'è u linfoma. U veterinariu serà incaricatu di fà l'esami pertinenti. In questi casi, hè pussibile rimarcà u gattu vomitu schiuma bianca è diarrea, o almenu cambiamenti di evacuazione, in modu crònicu, vale à dì, chì ùn si curreghjenu micca cù u passu di u tempu.
Infine, ricordate chì una di e malatie infettive più cunnisciute di u sistema gastrointestinale, a panleucopenia felina, si presenta cun vomitu abbondante è diarrea, chì in questu casu hè spessu sanguinosa. Inoltre, u misgiu hà di solitu una frebba, hè scuragitu è ùn manghja micca. Stu statu significa a urgenza veterinaria.
Cat vomiting foam bianco: altre cause
In certi casi, a causa chì spiegherà perchè u vostru u ghjattu vomita a sciuma bianca ùn serà micca in u stomacu o in l'intestinu, ma in varie malatie chì toccanu l'organi cum'è u fegatu, u pancreas o u rene. Alcune di queste condizioni sò i seguenti:
- pancreatite: A pancreatite felina pò accade per diverse ragioni è tutti richiedenu trattamentu veterinariu. Accade di manera acuta o, più spessu, cronicamente è pò accade inseme cù altre malatie, cum'è gastrointestinali, fegatu, diabete, ecc. Consiste in una infiammazione o gonfiore di u pancreas, l'organu incaricatu di pruduce enzimi per a digestione è insulina per metabolizà u zuccheru. I sintomi includenu vomitu, ma ancu diarrea, emaciazione è cattivu mantellu.
- fallimentu di u fegatu: U fegatu svolge funzioni impurtanti cume l'eliminazione di i rifiuti è u metabolismu. U mancatu funziunamentu face sempre sìntimi, assai d'elli inespecifici, cum'è u gattu chì vomita schiuma bianca chì ùn manghja micca o a perdita di pesu. In i casi più avanzati, a itterizia si verifica in i misgi, chì hè u giallu di e mucose è di a pelle. Diverse malatie, tossine o tumori ponu influenzà u fegatu, dunque u diagnosticu è u trattamentu veterinariu sò essenziali.
- Diabete: U diabete in i misgi hè una malattia cumuna in i misgi di più di 6 anni, caratterizata da una pruduzzione inadeguata o insufficiente di insulina, chì hè a sustanza incaricata di furnisce u glucosiu à e cellule. Senza insulina, u glucosiu si accumula in u sangue è si sviluppanu sintomi. U sintomu u più cumunu chì pudete nutà hè chì u vostru misgiu beie, manghja è urina di più, ancu s'ellu ùn ingorda micca, ma si ponu ancu vomità, cambiamenti in u mantellu, cattivu fiatu, ecc. U trattamentu deve esse stabilitu da u veterinariu.
- Insuffisenza renale: L'insufficienza renale in i misgi hè un disordine assai cumunu in i misgi anziani. U dannu renale pò accade ancu acutamente o cronicamente. L'insufficienza renale cronica ùn pò micca esse guarita, ma pò esse trattata per fà chì u ghjattu abbia a migliore qualità di vita pussibule. Dunque, hè di primura andà à u veterinariu appena si noti sintomi cume un aumentu considerevule di l'ingestione d'acqua, un cambiamentu di l'escrezione d'urina, perdita di l'appetitu, disidratazione, cattivu mantellu, bassu umore, debolezza, piache in bocca, respirazione cù odore stranu o vomitu. I casi acuti richiedenu attenzione veterinaria urgente.
- ipertiroïdismu: A glàndula tiroidea si trova in u collu è hè incaricata di a produzzione di tiroxina. U so eccessu implica u sviluppu di un quadru clinicu, in particulare in i misgi di più di 10 anni, chì consisterà in perdita di pesu, aumentu significativu di l'attività (noterete chì u misgiu ùn si ferma), aumentu di alimentazione è acqua, vomitu, diarrea , una eliminazione più grande di l'urina è ancu più vocalizzazioni, vale à dì u ghjattu serà più "bavardu". Cum'è sempre, serà u veterinariu chì, dopu avè realizatu i testi pertinenti, diagnosticarà a malatia.
- parassiti: quandu u u ghjattu vomita a sciuma bianca è ùn hè ancu statu parassitatu, pò esse infestatu di parassiti interni. In questi casi, pudete ancu vede u misgiu vomitendu schiuma bianca senza manghjà o u ghjattu vomitendu schiuma bianca cù diarrea. Tutti questi fastidi sò causati da l'azzione di i parassiti. Cumu l'avemu dettu, sta situazione hè più prubabile di accade in i gattini chè in l'adulti, chì sò dighjà più resistenti à i parassiti. U veterinariu recomandarà alcuni di i migliori prudutti per i gatti di parassita.
Sì avete avertitu, a maiò parte di queste malatie anu sintomi simili, cusì hè essenziale cunsultate u veterinariu senza ritardu. Cum'è l'avemu dettu, u vomitu di u ghjattu ùn hè spessu nurmale, è hè necessariu identificà a malattia chì li provoca u più prestu pussibule per inizià u trattamentu.
Cat vomiting foam bianco: trattamentu è prevenzione
Una volta chì avemu espostu e cause più cumuni chì spieganu perchè un gattu vomita schiuma bianca, andemu nantu à alcune cunsiglii circa ciò chì pudete fà per prevene u prublema è sapete chì fà in questa situazione:
- U vomitu hè un sintimu chì ùn si deve micca lascià senza trattamentu, dunque si deve visità un veterinariu di fiducia.
- Hè una bona idea di scrive i sintomi chì avete nutatu. In casu di vomitu, duvete nutà a cumpusizione è a frequenza. Questu pò aiutà u veterinariu à ghjunghje à un diagnosticu.
- Duvete furnisce un dieta adatta per i bisogni nutrizionali di u vostru misgiu evitendu cibi chì u pudessinu fà sente male o chì pudessinu causà reazzioni allergiche.
- Hè ancu necessariu tenelu in un ambiente sicuru per impedisce di ingolle qualsiasi oggettu putenzialmente periculosu.
- In quantu à e palle di capelli, hè sempre cunveniente di spazzolà u vostru gattu, soprattuttu durante a stagione di muta, chì cusì aiutate à eliminà tutti i capelli morti chì anu da cascà. Pudete ancu cuntà nantu à l'aiutu di maltu per i misgi o di manghjà apposta formulatu per facilità u muvimentu di i capelli.
- Hè impurtante di tene un calendariu di vermiculazione interiore è esterna, ancu se u vostru misgiu ùn hà micca accessu à l'esternu. U veterinariu vi darà l'indicazioni più adatte secondu e circustanze specifiche.
- Se u vostru misgiu vomita una volta è hè di bon umore, pudete aspettà, fighjendu u cumpurtamentu di u felinu prima di cuntattà u veterinariu. D’altronde, se u vomitu si ripete, s’è vo rimarcate altri sintomi, o sì u vostru misgiu si sente falatu, duvete andà direttamente à u veterinariu, senza pruvà à trattallu da per voi.
- Infine, da 6 à 7 anni, hè cunsigliatu di piglià u vostru misgiu almenu una volta à l'annu à a clinica veterinaria per un rivisionecumpletu chì include esami.Questu hè necessariu perchè in queste riviste, hè pussibule di diagnosticà alcune di e malatie chì avemu parlatu prima, chì vi permette di cumincià u trattamentu prima chì i primi sintomi apparsu.
Per più infurmazione nantu à vomitu di u ghjattu, fighjate u nostru video di YouTube:
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.