Cuntenutu
- Gattu somalianu: origine
- Cat Somali: caratteristiche fisiche
- Ghjattu somalianu: parsunalità
- Cat Somali: cura
- Gattu somalianu: salute
Cù parechji tratti in cumunu cù a razza di i misgi abissini, hè spessu cunsiderata cum'è una versione à capelli larghi. Tuttavia, u Somalu hè assai di più cà questu, postu chì hè una razza ricunnisciuta, cù alcune virtù, cum'è a personalità è l'intelligenza, hà ancu un cuscinettu elegante è impunente, cù un bellu mantellu chì hè un differenziale quandu si compara cù altre razze simili . Oghje ghjornu hè assai populare è questu hè una cunsequenza di e so caratteristiche è per esse un cumpagnu eccellente. In questa forma di Espertu Animale sapete tuttu nantu à u ghjattu Somali, cuntrolla:
Surghjente- America
- Catigurìa IV
- coda spessa
- piccule arechje
- Forti
- Sveltu
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- 3-5
- 5-6
- 6-8
- 8-10
- 10-14
- 8-10
- 10-15
- 15-18
- 18-20
- Attivu
- Affettuosu
- Intelligente
- Curiosu
- Fretu
- Caldu
- Moderatu
- Mediu
- Longu
Gattu somalianu: origine
Ghjè in l'anni 50 di u seculu scorsu quandu l'ibridazione, fatta da allevatori in i Stati Uniti, Nova Zelandia, Australia è Canada, trà misgi abissini cù misgi siamesi, Angora è persiani apparsu qualchì esempiu cù i capelli lunghi. À u principiu, questi individui cù a pelliccia più longa di i congeneri sò stati disprezzati è donati, postu chì per i criatori era più interessante avè un pedigree, tuttavia, cù u passu di u tempu è a successione di croci, di più in più discendenti cun queste caratteristiche apparsu. Dunque, in l'anni 60, un allevatore canadianu hà decisu di separà sti gattini cù una pelliccia longa è hà sappiutu stabilisce a razza. L'allevatore americanu Evelyn Mague era quellu chì, in u 1967, hà sappiutu creà in modu cuntrullatu.
In u 1979, quandu a razza di misgi somali hè stata ufficialmente ricunnisciuta per a prima volta, chì hè stata chjamata cusì perchè vene da i misgi abissini, uriginarii di l'Etiopia, un paese chì cunfina cù a Somalia. A razza hè stata ricunnisciuta da l'Associazione Cat Fancier (CFA) è dopu da a Fédération Internationale Féline (FIFe) in u 1982.
Cat Somali: caratteristiche fisiche
U Somalu hè un misgiu di dimensione media, pisendu trà 3,5 è 5 chilò, ancu s’ellu ci hè qualchì esemplariu chì pò pisà 7 chilò. U corpu hè musculatu è elegante, cusì pare assai elegante è maestosu, l'estremità sò larghe è magre, ma in listessu tempu sò forti è robusti. Generalmente, l'aspettativa di vita hè trà 9 è 13 anni.
A testa di u ghjattu somalianu hè triangulare, cù una fessura dolce chì face chì a fronte sia leggermente gonfia. U musu hè allargatu è in forma curva. L'arechje sò larghe è larghe, cù una terminazione marcata di a punta è u pelu più longu, cum'è in a coda chì hè larga è simile à un fan, cù una pelliccia spessa è spessa. L'ochji sò grossi è amandulati, cù coperchi scuri è culori chì và da u verde à l'oru.
U pelu di u ghjattu somalu hè semi-longu, ancu se in coda è l'arechje hè appena più longu cà u restu di u so corpu. Stu mantellu hè densu è dolce, ùn hà micca un mantellu di lana, allora, hè una razza di misgi sensibile à u fretu. I culori di u pelu sò assai particulari, chì sfarenti sfumature ponu apparisce in u listessu campione. Per esempiu, u culore hè spessu più chjaru à e radiche è più scuru finu à ghjunghje à e punte. E gamme di culori sò: turchinu, giallu, fulvenu è rossu.
Ghjattu somalianu: parsunalità
U ghjattu somalianu hè carattarizatu da esse attivu è felice, ama a cumpagnia è i ghjochi cù l'omu. Hè una razza chì hà assai energia è hà bisognu di liberà tutta quella energia per esse più rilassatu è evità u nervu. I campioni di sta razza sò assai intelligenti, essendu faciuli da furmà, amparanu facilmente alcuni ordini.
Sti animali amanu a vita à l'esteru ma riescenu à adattassi à a vita in un appartamentu, ancu se in questi casi hè necessariu offre abbastanza stimuli affinchì u ghjattu ùn s'annoia, possa esercità è sazià a curiosità. Per fà questu, amparate più nantu à l'arricchimentu ambientale per i misgi, è ancu i benefici per u vostru felinu.
Cat Somali: cura
U misgiu somalianu, avendu un mantellu semi-grande, hà bisognu di un spazzolamentu cutidianu, cù una spazzola specifica per u tippu di pelu, per mantene u mantellu sanu, liberu di terra è di capelli morti. U mantenimentu di i capelli hè simplice, cum'è ùn tende à intricciate è ùn hè micca estremamente largu. Pudete cumplettà u vostru spazzolamentu aduprendu prudutti contr'à sfere di capelli, cum'è maltu di gattu, vaselina o olii specificamente cuncepiti per questu scopu.
Hè necessariu furnisce una dieta di qualità, cù una dieta ricca in carne è cun una proporzione più bassa di cereali è sottoprodotti. Hè ancu impurtante di moderà e porzioni è a frequenza perchè hè un gattu cù una tendenza à a gula, malgradu esse gatti chì praticanu assai attività fisica, alcuni cani ponu sviluppà sovrappesu, obesità è altri disordini chì queste condizioni causanu.
Arricurdatevi dinò di l'impurtanza di mantene a cundizione di e vostre unghie, ochji, orecchie, bocche è denti, oltre à tene à ghjornu e vaccinazioni è a parassita. E visite à u veterinariu sò raccomandate almenu una o duie volte à l'annu, perciò hè pussibule di prevene u gattu da a malattia o di diagnostichi possibili di cambiamenti in a salute di u vostru animale domesticu prestu. Hè di primura, cum'è mintuvatu nanzu, un bonu arricchimentu ambientale è ancu praticà ghjochi d'intelligenza, scratchers cù parechji livelli, ghjochi chì permettenu di furnisce l'instintu di caccia.
Gattu somalianu: salute
A salute di u ghjattu somalu hè veramente invidiabile, postu chì ùn hà micca malatie congenite, essendu di u razze più sane è più forti. Tuttavia, malgradu a bona predisposizione di u ghjattu somalu è l'incredibile genetica, hè impurtante di mantene u ghjattu prutettu da e malatie contagiose, questu si uttene seguendu u calendariu di vaccinazione chì vi aiuterà à prevene malatie virali ma ancu malatie letali cum'è rabbia felina. Per una prevenzione cumpleta, si consiglia di amministrà antiparassiti, sia esterni sia interni, chì li tenenu liberi di pulci, zecche, pidocchi è vermi intestinali, tutti assai dannosi per a salute di a figa ma ancu per a salute umana, postu chì ci sò e malatie di zoonosi , sia dicenu, ch'elli ponu esse trasmessi à l'omu.