Cuntenutu
- 1. U ghjattu soffre di calore - impedisce u colpu di calore
- 2. U ghjattu si sente caldu - Fornite à u ghjattu un ambiente frescu
- 3. Assicurate una idratazione adatta
- 4. Bagni di gatti d’istate
- 5. Viaghju d'estate
Cù l'arrivu di u bellu tempu, cumpariscenu ancu alte temperature è cun elli a primura di i guardiani di tene u vostru gattu luntanu da i periculi di u calore. Per ghjunghje questu, in questu articulu PeritoAnimal raccoglieremu i migliori cunsiglii per prutege i misgi da u calore.
In questu modu, oltre à mantene u so benessere, impediremu à u felinu di soffre i temuti è potenzialmente fatali insolazione. Cumu vedemu, a prevenzione hè un strumentu fundamentale per ùn piglià rischi inutili. Se pensate chì u vostru misgiu hè caldu, continuate à leghje!
1. U ghjattu soffre di calore - impedisce u colpu di calore
Li piace à i misgi u calore? Ié benintesa, amanu chjinatu in u sole apprufittendu di qualsiasi raghju o di u calore di un radiatore, cumu pudemu vede in a vostra cunvivialità. Tuttavia, quandu e temperature sò alte, anu ancu bisognu di prutegge si da u sole, chì u calore eccessivu pò causà cumplicazioni gravi, cum'è u colpu di calore, un prublema. potenzialmente mortale per u nostru misgiu. Di conseguenza di l'esposizione à alte temperature, si produce ipertermia, vale à dì, un aumento di a temperatura di u corpu, chì innesca una serie di reazioni in u corpu chì ponu purtà à a morte.
Un gattu chì soffre di colpu di calore mostrerà sintomi cum'è sibilante, difficultà à respirà, culurazione rossa intensa in e mucose, frebba, vomitu, sanguinamentu è ancu scossa chì pò purtà à a morte. Duvemu circà una attenzione veterinaria urgente.
Cum'è in l'omu, l'esposizione diretta à u sole pò causà, in più di colpu di calore, brucia, in particulare nantu à u nasu è l'arechje è in i misgi cù u pelu biancu. Per evità ste gravi cunsequenze, spiegheremu in e sezioni seguenti, alcune precauzioni per prutege i misgi da u calore.
2. U ghjattu si sente caldu - Fornite à u ghjattu un ambiente frescu
A temperatura ideale per i misgi, vale à dì, a so temperatura nurmale di u corpu hè un pocu superiore à quella di l'omu, ma ci vole à cunsiderà a vostra. difficultà per autorefriscà. Ciò chì l'omi rializeghjanu facilmente cù a sudazione, per i misgi, hè più cumplessu perchè anu bisognu à liccà si per rinfrescassi cù l'aiutu di a saliva. I misgi ùn ponu sudà chè per e so falange.
Dunque, ùn hè micca necessariu dumandà à chì temperatura un gattu deve esse datu, chì serà simile à u calore chì pudemu suppurtà. Cusì, a temperatura ideale per un gattu serà ancu bona per noi, sia d'estate sia d'invernu. In questu casu, eccu alcuni cunsiglii addiziunali per prutege i misgi da u calore chì pò esse applicatu in u vostru ambiente:
- U ghjattu farà bè ogni misura chì pigliemu per mantene una temperatura piacevule in casa nostra, cumpresu l'usu di risorse cum'è climatizazione o ventilatori.
- Hè una bona idea di tene e persiane calate o di e tende chjose in a stanza, induve u sole hè u più forte.
- Hè cunsigliatu di apre e finestre per ventilà è rinfriscà a casa. Hè di primura di piglià precauzioni per evità e cadute, postu chì hè cumunu per i misgi di saltà da e finestre è i balconi. In fatti, questu hè cusì cumunu chì hè cunnisciutu cum'è sindromu di u gattu paracadute è pò dà cunsequenze gravi è ancu morte, dunque hè vitale per installà e prutezioni di a finestra cum'è zanzariere.
- Ogni volta chì lasciemu u nostru misgiu solu, duveria avè un locu ombregiu è accede à l'acqua fresca. U bagnu hè generalmente un bonu locu, postu chì e piastrelle fermanu fresche è ùn hè micca raru di vede i misgi chì dormenu in lochi cum'è u lavamanu o u bidet.
- Se u ghjattu hà a pussibilità di vai à u strangeru in una zona cuntrullata, cum'è un cortile o un giardinu, duvemu dinò assicurà a pussibilità di l'ombra è di l'acqua.
- Infine, evite eventi o ghjoculi vivaci è jogging in tempi di calore massimu.
3. Assicurate una idratazione adatta
Frà i cunsiglii per prutege i misgi da u calore, u rolu di l'acqua hè fundamentale per rinfriscallu durante l'estate. I misgi sò qualchì volta riluttanti à idratà si, cusì hè impurtante incuraghjeli à beie acqua. Si sà chì sò attratti da l'acqua corrente, sia venuta da u rubinettu o da u fonti speciale per i misgi chì sò aduprati cum'è fontane di beie.
In stagioni calde, hè di primura per assicurà chì l'acqua sia fresca, allora duvemu cambialla parechje volte à u ghjornu. à certi misgi li piace ghjucà cù i cubi di ghiacciu, chì pò ancu esse un truccu per rinfrescassi è beie più acqua. Da offre cibu bagnatu o brodi beie pò ancu aiutalli à mantene a so idratazione, soprattuttu impurtante in i misgi cù prublemi renali o i più chjuchi, anziani, brachicefalici o malati, postu chì custituiscenu una populazione più vulnerabile.
4. Bagni di gatti d’istate
U mantellu di u nostru animale hà un rolu impurtante quandu si tratta di prutegelu da u sole, dunque unu di i cunsiglii per prutege i misgi da u calore hè in relazione cù a cura di a so pelusa. Cum'è digià citatu, a pelliccia aiuta à insulà u calore è prutege a pelle da e scottature. Ancu se i misgi tenenu una meticulosa routine di cura personale, li pudemu aiutà cù un spazzolatura frequente. In questu modu, aiutemu à eliminà i capelli morti.
Pudemu ancu bagnà u nostru misgiu durante l'estate, quantunque pò esse più rinfrescante per limità ci à unu asciugamanu inumiditu cù acqua fresca (micca fretu) o a nostra propria manu bagnata nantu à u spinu è a testa. In questu modu, l'acqua agisce cum'è se fussi a vostra saliva è l'evaporazione in u vostru corpu vi aiuterà à sentite rinfriscatu.
Inoltre, se u gattu piace à bagnassi, pudemu offre un bagnera o piccula piscina cù uni pochi di centimetri d'acqua, cusì chì copre solu a parte bassa di e gambe, da pudè ghjucà è rinfriscassi cum'ellu vole. Pudemu piazzà sta piscina, chì pò esse chjucu in grandezza, nantu à un balcone o un patio o ancu in a vasca o in a duscia, se vulemu evità di bagnà u pavimentu.
5. Viaghju d'estate
Infine, se muvemu u ghjattu in tempi di alta temperatura, solu per purtallu à u veterinariu, duvemu seguità qualchi suggerimenti per prutegelu da u calore, cum'è viaghjà in l'ore più fresche di a ghjurnata, vale à dì, prima cosa in a mattina o l'ultima ora in u dopu meziornu è di notte.
Se u viaghju hè longu, duvemu fermà ogni volta per offre acqua è / o rinfriscalla. Se viaghjemu cù u felinu in vacanze, duvemu nutà i numeri di telefunu di i veterinari in a zona, ancu quelli chì offrenu servizii d'urgenza. Hè ancu essenziale, ùn lasciate mai u nostru amicu pelutu solu in vittura quandu a temperatura hè alta, allora, pò more di colpu di calore, cum'è no avemu spiegatu.