Cuntenutu
- Unghie strappate è rotte
- Picculi o morsi di insetti
- Morsi di l'animali o ferite è perforazioni
- Primu aiutu generale
I misgi anu una essenza assai salvatica è amanu l'attività chì richiedenu una certa quantità di risicu. E ancu se sò assai intelligenti è prudenti, hè assai cumunu chì accidenti accadenu chì li causanu certe ferite.
Un bon cumpagnu umanu deve sapè chì stu tippu di eventi pò accadere, dunque deve esse informatu è avè tutte e cunniscenze necessarie in primu aiutu, per guarì e ferite o impedisce ch'elli aggravinu prima d'andà à u veterinariu.
A bona nutizia hè chì a maiò parte di ste ferite ponu esse trattate direttamente in casa. Dopu in questu articulu PeritoAnimal, vi presentemu un elencu di ferite in i misgi, u più cumunu è u so currispundente Primu aiutu.
Unghie strappate è rotte
E unghje di i misgi sò assai impurtanti, hè unu di i tratti chì a più identificanu è li permettenu di ghjucà, caccia, saltà, marcà u territoriu è ancu marchjà. Un unghje strappatu o rottu hè cunsideratu cum'è una ferita chì deve esse trattata è guarita.
Hè un preghjudiziu chì à prima vista pò attirà l'attenzione, secondu a so prufundità, perchè causa u pocu o assai pruduzzione di sangue. Sè vo rimarcate chì u vostru misgiu hè zoppu, lascia gocce di sangue mentre passa, mastica a zampa o si lecca troppu, hè perchè hà un ungliu strappatu o rottu. e unghje di i misgi sò assai dilicatu è anu assai nervi, cusì à u minimu disconfort o ferita, u felinu reagisce elettricamente o abbastanza aggressivamente quandu u trattanu.
Se vulete curà, duvete fà u seguitu:
- ferma u flussu di sangue
- Dilute a soluzione di perossidu o di betadina, pulite a ferita è poi cacciate tuttu u restu chimicu da a zampa di u vostru animale domesticu.
- Applica bicarbonate di sodiu, polvere astringente o farina per asciugà a regione
- In casu di necessità, fascià per 12 ore.
Picculi o morsi di insetti
Ancu s'ellu ùn pare micca, l'insetti ponu ancu muzzicà altri animali, in particulare i misgi. È cum'è l'omu, questu pò causalli assai disagiu. Se u vostru misgiu hè muzzicatu da un insettu cum'è l'ape o a vespa, i primi aiuti si basanu annantu à i seguenti:
- Ricerca cù pazienza u stinger è poi cacciallu.
- Applica una compressa fredda à a zona chì hè infiammata per riduce u gonfiore.
- Fighjate u vostru cumpurtamentu è a vostra prugressione per vede s'ellu ùn hè micca troppu bassu, se l'infiammazione aumenta piuttostu chì si ferma, o se avete prublemi respiratorii cum'è indicazione di una reazione allergica chì giustifica un viaghju à u veterinariu.
Se tuttu hè sottu cuntrollatu pudete fà una pasta d'avena, farina è acqua è applicala per alleviare u pruritu. Pudete ancu aduprà latte di magnesiu o aloe vera.
Morsi di l'animali o ferite è perforazioni
E lotte di cani-gatti sò cumuni, ma e lotte di gatti-gatti sò ancu di più pupulare. In queste lotte, certi misgi esce cun morsi forti è periculosi chì finiscinu in perforazioni in a pelle di l'animali. Listessu accade s'elli sò stuzzicati cù qualchì bichjeru in terra o s'elli caschenu à casu nantu à qualcosa di tagliente.
In questi casi, u più impurtante hè di verificà tuttu u corpu di u misgiu per truvà e ferite, postu chì s'elli ùn si identificanu micca à tempu, ponu formà ascessi scomodi, qualcosa chì hè perfettu per l'alloghju tutti i tipi di batteri. Dopu avè trovu l'area in questione, u protocolu di primu aiutu hè u seguente:
- Pulite bè l'area affettata
- Applica unguentu antibioticu o crema è verificate continuamente per i segni di infezzione cum'è rossu, infiammazione, dulore aumentatu, secrezione di ferite è ancu difficoltà à spustà l'area interessata.
- E ferite profonde ponu avè bisognu di suture è antibiotici orali, per questi casi, ùn pruvate micca di fà in casa è andate à u veterinariu.
Primu aiutu generale
Per fà vi sente ancu di più preparatu in casu di accidente, vi femu una lettera.lista di cunsiglii generali, secondu u casu. Scrivite questu nantu à un fogliu è appiccate nantu à u vostru frigorifero cum'è una lista di shopping di alimentari è tenitelu in vista:
- In casu d'emorragia maiò, tagliate l'emorragia cumpressendu a ferita. Ùn aduprate micca un tornichettu à menu chì sia una ferita seria, chì deve esse posta trà a ferita è u core, allevendula ogni 10 minuti à u più.
- Prima di disinfettà e ferite, tagliate i capelli intornu per ch'ellu ùn tocchi è appiccicate.
- Avè sempre una collana elisabettana in casa, in casu chì ci vole à mette lu in modu chì u ghjattu ùn lecchi nè mughjessi a ferita.
- Se a ferita hè vicinu à l'ochji o altri organi sensibili, ùn fate micca troppu, basta à copre a ferita è corre à u veterinariu.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.