Cuntenutu
- Encefalite in cani: cause è sintomi
- Encefalite batterica canina
- Encefalite canina post-vaccinazione
- méningite canina
- Encefalite necrotizante canina
- Encephalitis in cani: trattamentu
- Encephalitis in cani: sequelae
- L'encefalite in i cani hè contagiosa?
In questu articulu di PeritoAnimal, parleremu di una malattia chì, per furtuna, ùn hè micca assai cumuna. Hè l'encefalite, a infjammazione di u cervellu è / o infezzione chì, ancu in i cani chì riescenu à ricuperà, pò lascià sequelle. Videremu chì i tippi di encefalite sò distinti secondu u fattore chì li hà scatenatu. Parleremu ancu di i sintomi chì caratterizaranu u encefalite in cani è u trattamentu, chì cum'è sempre, deve esse indicatu da u veterinariu.
Encefalite in cani: cause è sintomi
Chì ghjè l'encefalite in i cani? L'encefalite hè una infiammazione di u cervellu, o encefalone. Tù segni clinichi di encefalite in cani cumprendi:
- Frebba;
- Apatia;
- Cambiamenti di cumpurtamentu è di parsunalità (in particulare aggressività);
- Girandulà in modu micca coordinatu;
- Seizures;
- Stupore è manghja.
Benintesa, quandu si nota qualsiasi di sti sintomi in u vostru cane, duvete andà à u veterinariu.
U causa a più cumuna di l'encefalite hè u distemper, una malatia virale potenzialmente mortale chì a so incidenza hè furtunamente in calata, grazia à i piani di vaccinazione. U rabbia, eradicata in parechji paesi ancu grazia à i vaccini, hè un'altra causa virale di encefalite, è dinò herpesvirus caninu, capace di pruduce encefalite in cuccioli neonati, menu di duie settimane.
Altre cause, ancu se menu frequenti, di l'encefalite sò i infezzioni fungali, vale à dì, causatu da funghi, protozoi, rickettsiae o ehrlichiosis. In più di u cervellu, a medula spinale pò ancu esse danneggiata. Ci hè ancu l'encefalite di piombu, quella chì si verifica in i cani chì ingeriscenu materiali chì anu u piombu trà i so cumpunenti, cum'è vernice o gesso. Queste assunzioni inadeguate sò più probabili in cuccioli. In questi casi, sintomi cum'è vomitu, diarrea o stinzia sò ancu osservati.
Encefalite batterica canina
Stu tipu d'encefalite in i cani hè pruduttu da battìri chì ghjunghjenu à u cerbellu attraversu u sistema circulatoriu, ancu s'elli ponu ancu sparghje direttamente da u passaghju nasale o da un ascessu infettatu in zone cum'è a testa o u collu.
Encefalite canina post-vaccinazione
Stu tipu d'encefalite in i cani si verifica dopu aduprà vaccini modificati o virus modificati. Hè più prubabile di esse attivatu quandu i vaccinati sia di u distemperu caninu sia di u parvovirus caninu sò dati à cuccioli di menu di 6-8 settimane di età.
méningite canina
A meningite hè definita cum'è infiammazione di e membrane chì coprenu u cervellu è a medula spinale. A so origine hè di solitu da un morsu situatu in a zona di a testa o di u collu, chì si infetta. Inoltre, infezioni batteriche chì ghjunghjenu à u cervellu da lochi cum'è u nasu o l'arechje ponu ancu causà meningite. Ci hè un tipu di méningite, chjamata asettica o virale, chì hà una origine scunnisciuta è tocca i cuccioli di grande razza di menu di dui anni.
Encefalite necrotizante canina
Stu tipu d'encefalite in i cani hè piccule razze, cum'è pug o yorkshire. Hè ereditariu è affetta ghjovani cuccioli di menu di quattru anni. Pò attaccà tuttu u cervellu o solu zone specifiche. Ci hè una forma rara chì hè limitata à i nervi ottichi è provoca cecità improvvisa. Sfurtunatamente, sta malatia hè progressiva è ùn ci hè trattamentu. Si pò prescrive solu medicazione per rallentà a so progressione.
Encephalitis in cani: trattamentu
U diagnosticu di encefalite è di meningite canina hè ottenutu dopu à u analisi di un campione di fluidu cerebrospinale, chì hè estratta da una puntura lombare. Inoltre, u veterinariu duverà fà testi per truvà a causa sottostante. Basatu nantu à i risultati, stabiliscerete u trattamentu, chì hà da scopu di eliminà ciò chì hà causatu l'encefalite è di cuntrollà i so sintomi.
In questu modu, ponu esse aduprati corticosteroidi per riduce l'infiammazione di u cervellu. Se u cane hà attacchi, serà necessariu medicallu ancu cù anticonvulsivanti. L'antibiotici ponu ancu esse usati per trattà l'encefalite in i cani se a causa hè una infezzione batterica.
Encephalitis in cani: sequelae
U prublema addizionale di l'encefalite in i cani hè chì, ancu quandu si ponu recuperà, ponu avè sequelle, cume attacchi è altri sintomi neurologichi. Questi sintomi ponu esse assai variabili perchè dipenderanu da a zona affetta è da ciò chì era pussibule di recuperà. In questu modu, pudete osservà i tic, zappà o camminà senza coordinazione.
L'encefalite in i cani hè contagiosa?
L'encefalite in i cani, essendu una infiammazione di u cervellu, ùn hè micca contagiosa. Tuttavia, cume hè un sintimu di malatie cum'è u distemper, chì si trasmette trà i cani chì sò in cuntattu, secondu a malattia scatenante, hè necessariu piglià e precauzioni necessarie. Hè per quessa hè cusì impurtante d'andà à u veterinariu per avè un diagnosticu u più prestu pussibule.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.