Cuntenutu
- ascessi è infezioni
- Acari è funghi
- Friddi, bronchite è pulmonite
- coda bagnata
- Diarrea o stinzia
- Ferite di guancia o guancie bluccate
- Morsi, taglioli o feriti
- Irritazione o infezzione d'ochji
- Tumuri o cancheru
Se state pensendu à aduttà stu roditore, hè assai impurtante cunnosce u Malatie cumuni di Criceti per prevene qualsiasi prublema chì pò influenzà u vostru animale domesticu à tempu. Siccomu sò creature nutturne, parechji di i primi sintomi di e so malatie più cumune ponu passà inosservati, allora vi raccomandemu di dà una à u vostru animale domesticu. esame fisicu settimanale, cù quale pudete rilevà e cundizioni pussibili u più prestu pussibule. Oltre à l'alimentazione curretta è l'igiene di a gabbia di u hamster, duvete furnisce à u vostru animale a cura chì ne hà bisognu è a prevenzione contr'à e malatie più cumune chì vi mostreremu quì sottu in PeritoAnimal.
ascessi è infezioni
ascessi sò grumi di pus sottucutanei, di solitu di culore rossu è spuntivu, dulurosu è pò furmassi in ogni locu in u corpu per via di una reazzione di u sistema immune di u cricchinu. Si distinguenu da i tumori perchè l'abscessi anu generalmente resti di e ferite chì l'anu furmatu.
Sti grumi si trovanu, di solitu per via di infezioni batteriche o parasitiche, o da tagli è morsi mal guariti. U trattamentu dipende da a gravità di l'infezzione o di l'abscessu, ma di solitu basta à apre la, pulisce bè l'area infettata, è guarì a ferita cù un unguentu. S'ellu ùn hè micca abbastanza, u veterinariu pò raccomandà antibiotici, se necessariu, per cancellà l'infezioni.
Acari è funghi
Una altra di e malatie più cumuni in i hamsters sò l'acari è i funghi. sti parassiti sò di solitu dighjà in i nostri animali ma ponu esse aggravati in situazione di stress, sistema immunitariu debule, infezioni batteriche o cutanee, dieta scarsa o igiene povera in gabbia. Puderanu ancu per cuntagione cù altri animali infettati da parassiti.
I sintomi chì l'acari o i funghi producenu in i hamsters causanu prurite eccessive, pelle irritata o senza pelle, eczema o croste, è più muvimentu è inquietudine in gabbia chè di solitu.
U trattamentu dipenderà da u tippu di acari o funghi chì u nostru animale hà cuntrattu, ma in generale basta à disinfettà l'animale (è a so gabbia) cù prudutti specifici (sempre furniti da un veterinariu), mantene una alimentazione curretta è igiene in a so gabbia è, in casu chì l'infestazione sia da scabbia nantu à a pelle, serà necessariu di piglià u criccu urgente à u veterinariu, ancu se sta malatia si pò distingue da e cundizioni più dolci perchè pruduce ancu vesciche à l'estremità, l'arechje è u musu.
Friddi, bronchite è pulmonite
I raffreddori sò una di e malatie più cumune in i hamsters chì pò risultatu in bronchite è / o pneumonia s'ellu ùn hè micca bè guaritu. Sta cundizione si face di solitu quandu l'animali hè influenzatu da cambiamenti improvvisi di temperatura o da esse esposti à i currenti d'aria spessu.
I sintomi vanu da difficultà respiratorie, perdita di l'appetitu, starnutimenti, ochji acquosi, tremulamentu o nasu chì corre. Ma se u fretu ùn guarisce micca bè è questi sintomi continuanu cun tosse, flussu nasale custante, musu rossu è sibilante quandu si respira, hè assai pussibule chì u cricchinu abbia bronchite o ancu pneumonia.
U trattamentu in questi casi hè assai simile à quellu di l'omu. Cusì, duvete furnisce li un locu caldu è seccu, assai riposu, cibu nutritivu è duvete purtallu à u veterinariu perchè pò avè bisognu d'antibiotici è altri medicamenti.
coda bagnata
a coda bagnata o u ileite proliferativa hè una di e malatie più famose è contagiose in i hamsters. Hè una cundizione assai simile à a diarrea è hè spessu cunfusa ma ùn sò micca listessa cosa.
A malattia di a coda bagnata tende à influenzà i cricci più ghjovani (3-10 settimane di età), in particulare quelli chì sò stati svezzati da pocu tempu, per via di u stress o di u sovraffollamentu, o di cattiva alimentazione o igiene in gabbia. A causa hè una batteria chì hè inerente in l'intestini di questi animali chjamati batteri coli, ma pò esse attivatu da qualsiasi di queste cause precedenti. U periodu d'incubazione hè di 7 ghjorni è i sintomi più evidenti sò diarrea abbondante è acquosa, a coda è a zona anale sò assai sporchi è aspettu bagnati, perdita di l'appetitu è cunsiguente disidratazione, è a calata di l'animali.
U trattamentu per sta cundizione hè assai simile à quellu di gastroenterite o diarrea. L'animale deve esse riidratatu è bè nutritu, isolatevi da i vostri altri cumpagni per ùn sparghje a malatia, purtatelu à u veterinariu per prescrive antibiotici è, disinfettate cumpletamente a gabbia è tutti i so cumpunenti per ùn influenzà l'altri animali.
Diarrea o stinzia
A diarrea è a stinzia sò duie malatie cumuni in i hamsters chì anu sintomi cumpletamente opposti è cusì ponu esse ben differenziati.
In casu di diarrea, l'animali si prisenta excrements pastosi o liquidi, mancanza d'appetitu è mancanza d'attività, è a zona anale hè assai brutta (ghjè per quessa hè spessu cunfusa cù a malatia di a coda bagnata). A diarrea pò esse causata da infezioni batteriche, sovralimentazione cù troppu prudutti freschi, mancanza d'igiene in a gabbia è i so cumpunenti, cambiamenti bruschi di temperatura, ecc. In questu casu, u trattamentu duveria cunsistà in l'idratazione di u cricchiu cun molta acqua, caccià l'alimenti freschi da a so dieta (frutti è ligumi chì lascianu, denduli cibi astringenti cum'è u risu cottu, pulendu a zona anale per evità infezioni è cunsultendu u veterinariu per a prescrizione di antibiotici se necessariu).
D’altronde, in casu di stinzia, ci hè una mancanza o una riduzzione di l’eccrementi, chì saranu chjuchi è duri, u cricchinu averà un annu gonfiu è ligeramente umidu, è pò mustrà segni di dulore, mancanza d’appitittu è di gonfiore in l'addome. Hè di solitu causatu da una dieta cattiva o sbilanciata è u trattamentu cunsiste à dà l'animali assai acqua è frutti è ligumi lassativi.
Ferite di guancia o guancie bluccate
Hamsters anu un sacchetti di guance per cunservà l'alimentu è certe volte questi ponu intasà è esse affettati da ferite è / o ascessi. A diversità di l'omu, i sacchetti di guance di sti animali sò secchi è micca bagnati, cusì certe volte ponu accadere ferite o ascessi s'elli ingestiscenu cibu chì hè in cundizione povera o appiccicosu, chì li impedisce di pudè sviutà e so guance. Se u vostru animale domesticu soffre di sta situazione, pudete notà u infjammazione di e to guance.
In questu casu, pudete trattà u hamster purtendu à u veterinariu per pulisce è sviutà i sacchetti cun cura, estraendu tuttu u manghjà chì era restatu in l'internu è fendu u trattamentu rispettivu.
Morsi, taglioli o feriti
I hamsters sò spessu in cuntattu cù l'altri di e so spezie è in alcune di e so lotte o ancu ghjucà, si ponu muzzicà o fà ferite in u corpu.
I hamsters affettati di solitu puliscenu e ferite e più leggere stesse è guariscenu in pochi ghjorni. Ma se vedemu chì avete una ferita grave o emorragia, duvemu trattà guarendulu u megliu pussibule, tagliendu i capelli nantu à a zona colpita, pulendu a ferita è applicendu unguentu antibioticu, per ùn infettà. In casu d'infezzione, hè cunsigliatu di cunsultà un veterinariu.
Irritazione o infezzione d'ochji
L'irritazioni à l'ochji di i Criceti o infezioni sò ancu una di e malatie più cumune in issi animali. Ch'ella sia una lotta cù un altru hamster, qualcosa cum'è a polvara, a terra, una foglia di fenu o rascatura di legnu, o una infezzione batterica, l'ochji di i nostri animali domestici ponu esse feriti in modi diversi.
I sintomi chì si verificanu sò lacrime eccessive, occhi gonfii è / o infettati, è eccessi di macchie. In questu casu, se a ferita à l'ochju hè dolce, pudete pulisce l'ochju affettu cù un pannu inumiditu in acqua calda finu à chì l'animali apre l'ochju, è una volta apertu, applica u soluzione salina cum'è gocce o colliri per l'ochji. In casu chì i danni à l'ochji sianu gravi, duvemu cunsultà un veterinariu per prescrive i medicamenti pertinenti cum'è unguenti antibiotici, per esempiu.
Tumuri o cancheru
I tumori sò a lumps interni o esterni chì i hamsters si sviluppanu, cum'è altre spezie, per via di una crescita di e so cellule cumpunenti, chì ponu esse benigne o maligne. Se u tumore hè malignu è hà a capacità d'invasione è di metastasi in lochi diversi da u tumore originale, si chjama cancheru.
Sti grumi ponu esse distinti da altre cundizioni cum'è grumi grassi o cisti, perchè quandu li tocchi, ùn si movenu micca è di solitu cumpariscenu per via di più fattori ma u più cumunu hè l'invecchiamentu di l'animali. I sintomi più notevuli sò groppi esterni è interni (ancu se questi ultimi sò più difficiuli da rilevà è di solitu micca rilevabili à u tempu), un aspettu generalmente malsanu cù un poviru appetitu, poca attività è perdita di pesu è di capelli.
I tumori esterni ponu esse eliminati per mezu di l'operazione fatta da un veterinariu qualificatu, ancu se ùn ci hè garanzia chì ùn torneranu micca. È i tumori interni ancu sò operabili, ma assai più difficiule da rilevà è di caccià, principalmente per via di a dimensione di u cricchinu. U trattamentu dipenderà di l'età è di e cundizioni di i grumi di l'animali.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.