Malatie Ovine - Sintomi, Diagnosticu è Trattamentu

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 11 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 16 Nuvembre 2024
Anonim
How to DIAGNOSE a SICK Goat | Anemia in Goats | Anemia Treatment Plan | Sick Goat Symptoms
Video: How to DIAGNOSE a SICK Goat | Anemia in Goats | Anemia Treatment Plan | Sick Goat Symptoms

Cuntenutu

Ci sò parechje malatie chì toccanu e pecure. Parechji varianu da regione à regione, alcuni sò più faciuli da risolve, altri sò più aggressivi è bassi, cusì più prestu sò rilevati, più faciule serà di cuntrullà.

Parechji di elli ponu influenzà micca solu e pecure, ma ancu altri animali è umani, per mezu di cuntattu direttu o cunsumu di carne o latte.

Per tutte queste ragioni hè di primura chì sappiate distingue e malatie principali in e pecure.

In questu articulu di PeritoAnimal, parleremu malatie pecure è i rispettivi sintomi, per aiutavvi à identificà megliu ste malatie chì toccanu a vostra mandria.


Principali malatie in pecure

Hè impurtante di enfatizà chì a maiò parte di e malatie chì avemu da menzionà ponu esse prevenite per mezu di l'applicazione di Misure preventive, cum'è quarantena quandu acquistu animali novi, curregge a pulizia di l'installazione è di i materiali è seguite un protocolu di vaccinazione adattatu à e spezie è a regione. Scuprite da u vostru veterinariu quale hè u megliu protocolu da applicà per ch'elli possinu agisce per prevene è evità perdite ecunomiche è fastidiu animale.

Queste misure semplici ponu esse a soluzione per a salute è benessere di a vostra banda.

In questu articulu, per esse più faciule d'urganizà, avemu raggruppatu e malatie per a so similitudine di sintomi.

E malatie più cumuni includenu:

  • Clostridiosi (chì causanu danni à parechji sistemi)
  • malatie di zocculu
  • Malatie di pelle, capelli è ectoparassiti
  • Malatie riproduttive è metaboliche
  • Malatie neurologiche è musculari
  • Malatie respiratorie
  • Verminosi in generale (endoparasitosi)

malatie di zocculu

E so cause sò spessu associate à pratiche di cattiva gestione cume a zappatura eccessiva, a castrazione è a cugliera di a coda cù materiali infettati. U sintomu cumunu hè a zoppu (zoppu) è, spessu, l'usu di bagni di pedi è a disinfezione lucale sò i più boni metudi per trattà queste malatie.


  • Carbunculu sintomaticu: chjamatu ancu zoppu, tocca e pecure trà 6 mesi è 3 anni è hè causatu da i batteri Clostridium chauvei. I sintomi di sta malatia implicanu depressione, frebba è l'animali zoppicanu cun gonfiore prominente in e zampe posteriori. Una volta cuntrattu, ùn ci hè micca rimediu è a morte si faci rapidamente in 12 à 26 ore.
  • Pododermatite (zocculu putru o pede putru): hè una malattia cuntagiosa causata da l'azzione cumbinata di varii batteri chì si trovanu in u terrenu è chì invadenu è si multiplichenu in zuppi cù ingrossu o cupertu di feci o di fangu. I sintomi principali sò zoppu è diminuzione di l'appetitu. In a forma severa, ci hè una necrosi profonda di u dettu associata à un odore brutale.
  • laminitis: prucessu infiammatoriu di e lame (strutture sensibili) di u scafu, chì si traduce in zoppu è deformazione di u scafu in permanenza. Sorge, a maiò parte di e volte, in cunsequenza di l'acidosi ruminale, perchè provoca una riduzione di u flussu di sangue chì ghjunghje à e lamine di u zocculu.

Malatie di pelle, capelli è ectoparassiti

I sintomi chì sò i più assuciati sò perdita di appetitu, dermatite (infiammazione di u dermis), lesioni cutanee cù o senza perdita di lana, ferite, ulcere, croste, scale è, principalmente, prurite, dolore, disconfort è inquietudine.


Frà queste malatie avemu:

  • Dermatomicosi (o dermatite micotica): infettivu-contagiosa, causata da funghi di i generi Microsporum è Trichophyton.
  • Dermatobiosi (Berna): sò larve di mosca chì si trovanu à l'internu di a pelle (in u tessutu sottucutaneu) furmendu picculi sbocchi cù un orifiziu, attraversu u quale respiranu, è causanu dolore è disconfort. Quandu a fase parassita finisce, pò causà ascessi è sviluppà in myiasis.
  • myiasis (vermi): si tratta di lesioni cagiunate da larve di mosca chì sò depositate in l'ovu intornu à e ferite è chì, in poche ore, sboccanu è e larve si spostanu in a ferita è si nutriscenu di tissutu vivu, aumentendu progressivamente l'estensione di a ferita.
  • ostrosi (bug di testa): hè un tipu di myiasis chì hè causata da larve di mosca oestrus ovis chì abitanu e cavità nasali di e pecure, aderiscenu è irritanu a mucosa, purtendu à a produzzione di scarichi sanguinosi, starnutimenti frequenti è riduzzione di l'alimentu. E larve ascendenu è quand'elli ghjunghjenu à u cervellu, cumpariscenu segni neurologichi. L'animale perde l'equilibriu, volta in giru è finisce per more. Hè impurtante di cuntrullà bè tutti l'animali per rilevà queste larve è agisce prima ch'elli si alzinu è causanu a morte di l'animali.
  • ectima contagiosa: caratterizatu da piccule furmazioni, vescicule o pustule, in particulare in a regione di e labbre, di e gengive è di a mammella. Attenzione, l'ectima hè una zoonosi, vale à dì, pò esse trasmessa à l'omu è hè altamente contagiosa, dunque duvete esse assai attenti quandu si manipule questi animali.
  • pesta aftu: cagiunatu da un virus, hè assai contagiosu è principia cù a frebba, seguitatu da un'eruzione di vesicule (tordu) nantu à e mucose è nantu à a pelle, in particulare in bocca, tettine è zocculi crepati.

In e malatie causate da ectoparassiti, u cuntrollu di l'infestazioni pò esse fattu cù l'applicazione di agenti antiparassitichi, trattamenti fondamentalmente d'attualità è una disinfezione è igiene adeguate di e zone interessate. Per i funghi, ùn ci hè micca vaccinazione è u trattamentu hè basatu annantu à antifungali è disinfettazione. Se a myiasis hè rilevata in una fase iniziale, facilita u trattamentu è accelera a guarigione. Spessu e larve anu da esse cacciate à a manu è a zona deve esse pulita subitu dopu cù suluzioni antisettiche.

Malatie riproduttive è metaboliche

Parechji di elli sò causati da cambiamenti improvvisi di dieta, di diete sbilanciate cù carenze nutrizionali è di vitamine o da intossicazione, purtendu à squilibri in a flora batterica gastrointestinale. U stadiu di a gravidanza, u partu è l'allattamentu pò ancu causà queste conseguenze. I sintomi cumuni, secondu a gravità, includenu cambiamenti neurologichi (apatia, debolezza o testa inclinata), cambiamenti gastrointestinali (diarrea o perdita di appetitu) è debolezza musculare.

  • Toxemia di gravidanza (ketosi): affetta e pecure in u terzu finale di a gestazione. Una dieta inadegwata pò causà una mancanza di glucosiu in u fetu è, di conseguenza, debolezza in a mamma. In un tentativu di uttene energia in più, u corpu di a pecura madre usa u grassu cum'è fonte d'energia, sovraccaricendu u fegatu è furmendu corpi chetoni, chì causeranu cambiamenti in u sistema nervosu centrale. L'animale pò isolà si da l'altri, scruccunà i denti, camminà in cerchi, diventà cecu è puzzulà l'acetone quandu respira.
  • ipocalcemia: sindrome assuciatu à u deficit di calciu in e pecure in a tarda gestazione o in prima allattamentu. Pò esse influenzatu da fattori ambientali o da predisposizione genetica. I segni clinichi osservati sò una andatura è tremuli tremendi. Senza trattamentu è supplementazione di calciu, l'animale more trà 6 è 12 ore dopu à l'iniziu di i sintomi.
  • bloat (ripieno): malattia metabolica caratterizata da una distensione evidente di u fiancu sinistro (induve si trovanu u rumenu è u reticulu) resultante da l'incapacità di caccià i gasi prudutti durante a fermentazione ruminale per via di diete pocu selezziunate o ostruzzioni fisiche. Un animale cù gonfiore hà assai dolore è fastidiu è, di conseguenza, diventa inquietu è smette di manghjà. S'ellu ùn hè micca trattatu à tempu, l'animali casca in terra è more in poche ore. U trattamentu implica a rimozione di l'aria in eccessu da u trattu digestivu di l'animali, a medicazione è a mudificazione di a dieta chì pò esse causante di stu fenomenu (evità diete ricche in grani è carenti in fibre). Se vedi un animale gonfiu chjamate u veterinariu perchè hè necessariu agisce u più prestu pussibule
  • Mastite (mamite): ci sò parechji agenti chì ponu causà sta malattia, cumpresa a Mannheimia haemolytica, Staphylococcus aureus, Escherichia coli, Corynebacterium spp. è Clostridium spp. Sti batteri sò prisenti à l'internu di a ghiandola mammaria è fora di e tettere causendu infiammazione di a ghiandola mammaria, gonfiore è rossu di a mammella è di grumi in u latte. A so urigine pò esse per cuntagiu o per via di lochi cù una scarsa igiene. Ci hè dui tippi di mastite, clinica, cù sintomi visibili è chì si verificanu più prestu in allattamentu, è subclinica, chì si traduce in una diminuzione di a produzione di latte è in una crescita di e cellule somatiche di u latte. S'ellu ùn hè micca trattatu cù antibiotici è pulizia, l'animali pò sviluppà mastite cronica è u latte ùn hè micca fattibile per u cunsumu. Hè impurtante di dà u periodu di ritruvamentu per chì l'antibioticu ùn apparisca micca in u latte.
  • Brucelosi: hè una zoonosi seria chì provoca aborti in parechje spezie animali, cumprese capre, bovini, porchi, cavalli, cani è umani. Mentri nurmalmente in femine primipare (femine incinte per a prima volta) ci hè un abortu, in quelli chì anu dighjà avutu discendenza, l'abortu pò ùn accade, ma a discindenza nasce indebulita. I masci ponu ancu esse affettati è si manifestanu per infiammazione in i testiculi, chì riduce a capacità riproduttiva.

Malatie neurologiche è musculari

Di solitu, e seguenti malatie ponu esse prevene cù una vaccinazione precedente. Parechji di i sintomi sò dovuti à neurotossine produttu da l'agenti è include alterazioni neurologiche è musculari cum'è incoordinazione motrice, tremori, cunvulsioni è paralisi di i musculi, principalmente di quelli respiratorii, causendu a morte di l'animali.

Prestemu una attenzione particulare à a rabbia chì apparisce di più in più in e bande in Brasile per via di morsi di batte.

  • Tetanus (causatu da a neurotossina di Clostridium tetani)
  • Botulismu (ingestione di tossine da Clostridium botulinum)
  • Cenurosi (parasite Taenia multiceps)
  • Rabbia

Malatie respiratorie

E malatie pulmonare sò ancu assai impurtanti perchè toccanu e pecure di tutte l'età, di razze è di sessu. Parechji nascenu da a cumbinazione di vari fattori è agenti (batteri, virus è parassiti) chì, quandu si trovanu cundizioni ambientali favorevoli, ponu causà alta mortalità è grandi perdite ecunomiche. Cume a malattia più cumuna, ponu mette in risaltu:

  • Pasteurellosi: chì provoca pulmonie brutali in ghjovani è adulti. U Mannheimia haemolytica è u Pasteurella multocida causanu sta malatia è sò prisenti in l'ambiente è in e vie aeree di l'animali. Quandu sò immunocomprumessi, vale à dì, cù e difese falate per via di u stress o di e malatie, sti batteri prufittanu è si stabiliscenu in e vie respiratorie causendu gravi danni. I sintomi implicanu: difficoltà à respirà, tosse, frebba è secrezione mucopurulente (mucus giallu-giallu). Quì, u trattamentu cù antibiotici hè u più indicatu, cù e tetracicline chì sò e più aduprate.

Vergine

L'endoparassiti (parassiti interni) causanu grandi danni ecunomichi. Animali, soprattuttu cù i vermi, prisenti disordini gastrointestinali, diventendu debilitatu è apaticu, perdendu pesu è diminuendu a so produttività. Tra d'elli avemu:

  • Elmintosi
  • Coccidiosi (eimeriosi)
  • idatosi
  • Cisticercosi

O diagnosticu di tutte ste malatie comporta a raccolta di u più infurmazione pussibule, da a regione induve si trova a splutazione, e malatie più cumune di a banda, esame fisicu è osservazione di l'animali è i so sintomi. Se necessariu, test di laboratorio cum'è analisi di sangue è identificazione di l'agenti attraversu un microscopiu o altre tecniche più cumplesse. Tuttavia, tali testi cumplessi ùn sò micca sempre necessarii, chì sò costosi per qualsiasi allevatore è produttore, u veterinariu indicerà u vostru suspettu è u megliu metudu di diagnosi è trattamentu rispettivu.

Hè impurtante di enfatizà dinò chì per riduce l'incidenza di malatie in a splutazione hè di primura chì e facilità sò sempre ben sanificate, mette in quarantena animali appena acquistati è applica di modu regulare droghe antiparasitarie ancu vaccinate l'animali per e malatie più propensi, sempre cunsigliatu da u vostru veterinariu.

E malatie infettive-contagiose sò assai impurtanti per a medicina veterinaria perchè sò facilmente trasmesse trà l'animali è alcune d'elle ponu infettà l'omu (chjamate zoonosi), perciò si consiglia di trattà sempre animali suspettosi cù guanti per evità u cuntagiu.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.

Se vulete leghje più articuli simili à Malatie Ovine - Sintomi, Diagnosticu è Trattamentu, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezzione di Prevenzione.