Cuntenutu
- Differenzi in longevità
- Adattazione di e zampe à l'ambiente
- u caratteru di e tartarughe
- sferenze in carapace
Vulete sapè u sferenze trà acqua è tartarughe terrestri? In questu articulu di PeritoAnimal ci concentremu nantu à i dettagli di l'evoluzione chì questi fantastici rettili anu avutu cù u tempu.
In u Triassicu, 260 milioni d'anni fà, l'antenatu di a tartaruga, u Captorhinus, hè statu u primu rettile à avè un carapace chì cupria u so torace, l'organi, è in più, hà cupertu e so coste. Questu hà permessu à certi animali, cum'è a tartaruga, di sviluppà una cunchiglia d'ossu.
Leghje per amparà tuttu nantu à e tartarughe!
Differenzi in longevità
Ci hè una grande differenza trà l'età chì una tartaruga pò campà. secondu a vostra spezia. E tartarughe terrestri, per esempiu, sò quelle cù a vita più longa, chì ghjunghjenu più di 100 anni. In fattu, a tartaruga più longa in a storia hè stata una tartaruga irradiata (Astrochelys radiata) chì hà righjuntu l'età di 188 anni.
D'altra parte, e tartarughe d'acqua campanu di solitu trà 15 è 20 anni. Un altru casu sò e tartarughe d'acqua dolce, chì ponu campà finu à 30 anni s'elli ricevenu una bona cura.
Adattazione di e zampe à l'ambiente
E zampe di tartaruga sò unu di l'elementi più impurtanti quandu si determina se site di fronte à una tartaruga d'acqua cà una tartaruga terrestre.
Tenendu à mente chì e tartarughe marine fermanu in permanenza in l'acqua, hè logicu chì e so zampe sianu furmate da una spezia di membrana chì ùn li permette nundaa. Queste membrane, chjamate membrane interdigitali, perchè sò situate trà i diti di e zampe, sò facili da rilevà à ochju nudu.
In u casu di e tartarughe terrestri ùn anu micca ste membrane, i so pedi in forma di tubu è i vostri ditti sò più sviluppati.
Un'altra differenza interessante hè chì e tartarughe marine anu unghie longhe è appuntite, mentre chì e tartarughe terrestri sò più corte è stunt.
u caratteru di e tartarughe
U caratteru dipende assai da l'habitat duv'elli crescenu è ch'elli sianu dumestichi o micca.
In u casu di e tartarughe d'acqua tendenu à avè un caratteru assai calmu malgradu a so interazione s'elli sò in cattività essendu assai pochi.
Tuttavia, u temperamentu di e tartarughe terrestri hè più forte, perchè campà in libertà è avè da prutege i so discendenti hè ciò chì li face più irascibili è sempre in difesa.
Un esempiu di aggressione estrema pò esse vistu in a tartaruga alligator, una tartaruga chì si adatta meravigliosamente à vive in terra è in acqua.
sferenze in carapace
In u casu di u carapace, a differenza più impurtante hè chì mentre a tartaruga d'acqua hà un carapace liscia è assai liscia chì l'aiuta à spustassi attraversu l'acqua, a tartaruga terrestre hà un carapace arrugatu è cù una forma assai irregulare. Stu ultimu tipu di carapace hè assai caratteristicu, per esempiu, di a tartaruga spurtata africana.