Cuntenutu
- Chì sò e crisi?
- Cause di Crisi in Gatti
- Sintomi di presa
- Cosa da fà durante l'attacu?
- Diagnosticu
- Trattamentu
In PeritoAnimal sapemu chì curà a salute di u vostru misgiu hè di primura per a qualità di vita chì si merita. I misgi sò di solitu animali forti è resistenti, pocu prubabili di cuntrainu malatie. Tuttavia, questu ùn significa micca chì duvete abbandunà a vostra guardia contr'à qualsiasi cumpurtamentu stranu.
Un gattu chì hà crisi hè una situazione chì genera alti livelli di disagiu in i so cumpagni umani, postu chì hè una situazione assai angoscia da testimone. Cusì hè per u nostru felinu, chì ùn capisce micca ciò chì si passa. Tuttavia, stà calmu, aiutavvi in u mumentu è cunsultate u vostru veterinariu è u modu ghjustu per aiutavvi. Hè per quessa chì avemu da spiegà vi ciò chì cause è cosa da fà in casu di crisi in i misgi. In questu modu, sapete cumu affruntà stu prublema in u modu più adeguatu.
Chì sò e crisi?
Queste sò una serie di movimenti ripetitivi è incontrollabili, produttu da una alterazione in u funziunamentu normale di l'attività cerebrale. Un modu simplice per spiegà u prucessu hè di dì chì sò urigginarii quandu i neuroni, rispunsevuli di trasportà impulsi elettrichi attraversu u sistema nervosu, ricevenu una eccitazione più grande di quella ch'elli ponu suppurtà, causendu scariche elettriche anormali in u cervellu cum'è un pruduttu di stimulazione eccessiva.
Quandu u cervellu riceve questi scaricamenti anormali, risponde cù i segni evidenti di una crisi. U periculu ùn si trova solu in l'attacu stessu, ma pò ancu purtà à danni cerebrali è influenzà altri organi cum'è i pulmoni. Per via di questu, u diagnosticu precoce è u trattamentu puntuale sò cruciale per evità cunsequenze letali.
E crisi ùn sò micca cumuni in i felini, è di solitu si presentanu cum'è sintumu di un'altra cundizione. Da ùn cunfonde cù l'epilepsia. L'epilepsia si presenta da per sè è hè per a vita, senza alcuna altra malattia chì puderia influenzà a so apparizione. À u cuntrariu, e crisi sò accumpagnate da altre cundizioni è ne sò un pruduttu è, ancu cù u trattamentu, ùn ponu micca smarisce cumpletamente, ancu s'ellu hè pussibule di cuntrollà li.
Cause di Crisi in Gatti
Ci sò parechji disordini chì ponu avè crisi cum'è sintomu in i misgi, quì sottu spiegemu ciò chì sò:
- Malatie infettive: toxoplasmosi, meningite, encefalite, peritonite, trà altri.
- deformità congenite: idrocefalu, frà altri.
- Traumas in capu.
- Malatie cerebrovasculare.
- Intossicazioni: cù insetticidi, veleni contr'à i parassiti, antiparasitichi per usu esternu, prudutti casani cù etichette tossiche è periculose.
- Malatie d'origine metabolica: ipoglicemia, patologie di a tiroide, prublemi di fegatu, frà altri.
- tumuri cerbellu.
- Rabbia.
- usu di certi midicini.
- carenza di tiamina.
- Leucemia felinu.
- prisenza di certi parassiti chì hà migratu in modu anormale in u corpu di u ghjattu.
- immunodeficiency felinu.
Sintomi di presa
In i felini, e cunvulsioni accadenu in modi diversi. In certi casi i sintomi sò abbastanza evidenti, mentre in altri i segni ponu esse difficiuli à rilevà. I segni più cumuni sò:
- Muvimentu incontrollatu di zampa
- corpu rigidu
- Perda di cuscenza
- masticazione incontrollata
- Salivazione
- defecazione è urinazione
- falà da una parte
a crisa pò durà 2-3 minuti, è nanzu, u misgiu pò pruvà à attirà l'attenzione di l'omu o, à u cuntrariu, piattassi. Sti tipi d'episodi sò simplici da identificà, ancu se altri segni più miti ponu accade ancu, manifestendu in cumpurtamenti cum'è caccia obsessiva à a coda, muvimentu incontrollatu di e caratteristiche è ricerca di qualcosa chì ùn ci hè, frà altri. In questi casi, u ghjattu perde solu in parte a cuscenza di ciò chì accade. Ogni tipu di cumpurtamentu anormale deve esse cunsultatu cù u veterinariu subitu.
Cosa da fà durante l'attacu?
Quandu ci hè un episodiu di attacchi in u misgiu, ci vole à esse prontu à sapè chì fà, chì qualsiasi sbagliu pruvucarà u felinu o voi à esse feritu, o l'attacu durerà più. Hè per quessa chì ricumandemu chì:
- Stia calmu: Evita di pienghje, di fà un sonu forte è ancu di parlà cun ellu, chì stu tippu di stimuli pò ancu eccità u sistema nervosu di u felinu.
- caccià ogni ogettu chì pò fà male à u misgiu, ma evitari di tuccallu, perchè puderia mordervi o graffialli, perchè ùn site micca cusciente di ciò chì fate. Duvete toccallu solu se site in periculu di cascà da qualchì parte. In questu casu, vi ricumandemu di ripiglià cù un asciugamanu è di mette lu in terra o di stirallu cù guanti di cucina.
- mute ogni sonu chì pò esiste in l'ambiente, cum'è a televisione o a musica, spegne i lumi è chjude e finestre sì a luce solare intensa entra.
- Ùn avvolge micca u misgiu s'ellu ùn hè necessariu o espone lu à u calore di u calore.
- Ùn circate micca di dalli acqua o cibu., nè li offre quandu e tremulazione sò finite.
- Ùn mai micca automedicà u vostru misgiu, solu un veterinariu puderà dì vi cumu procedere da avà.
- Una volta chì l'attaccu hè finitu, purtatelu in un locu frescu sottu a vostra sorveglianza è cuntattate u vostru veterinariu.
Diagnosticu
Per chì a diagnosi sia soddisfacente, duvete furnisce à u veterinariu tuttu u infurmazione nantu à i segni chì hè statu capace di rilevà, questu vi aiuterà à sapè chì esami sò i più adatti per rilevà a radice di u prublema. A diagnosi hè destinata à determinà se si tratta di epilessia o crisi, è ciò chì li puderia causà. In questu sensu, pò cumprende:
- Storia medica cumpleta: infurmazione nantu à tutte e malatie, traumatisimi è malatie chì u misgiu hà suffertu tutta a so vita. Vaccini amministrati è medicazione aduprate.
- Esame fisicu generale.
- Studii neurologichi.
- Elettroencefalogrammi, elettrocardiogrammi, radiografie è risonanze magnetiche, trà altri.
- Analisi di urina è sangue.
Ùn pò micca esse necessariu di fà tutti questi esami in tutti i casi, dipenderà da u casu specificu.
Trattamentu
U trattamentu contr'à e crisi hè destinatu à tramindui riduce a frequenza è l'intensità di u listessu, cum'è u finisce ciò chì li causa. Dunque, secondu a causa, un trattamentu specificu serà necessariu, chì deve esse prescrittu da u vostru veterinariu.
In quantu à e crisi, in l'animali hè abituale aduprà u fenobarbital per prevene e crisi, è diazepam per cuntrullà li quandu si verificanu. Tuttavia, i medicazione devenu esse prescrittu da u vostru veterinariu, è dinò a so dosi è a so frequenza. Questi dui cumpunenti in particulare ùn ponu micca esse aduprati in i misgi cù prublemi di fegatu.
Di solitu, i medicazione devenu esse amministrati per a vita, sempre à listessu tempu è in listessa dosi. E crisi ponu ripresentà, ma l'animale puderà cuntinuà una vita nurmale se e raccomandazioni di u veterinariu sò seguitate.
U diagnosticu precoce è u trattamentu cuntinuatu ponu migliurà notevolmente a cundizione di u ghjattu, ma più si aspetta per vede un spezialistu, u peghju hè u pronosticu finale, riducendu e possibilità di u gattu dopu una vita normale è aumentendu u risicu di episodi di crisi.
Cum'è una raccomandazione in più, hè megliu impedisce à u vostru misgiu di sorte da a casa, per evità di soffre un attaccu mentre fora, espunendusi à tutti i generi di periculi contr'à i quali ùn serà micca in gradu di aiutavvi.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.