Cumu trattà un cane avvelenatu

Autore: Laura McKinney
Data Di Creazione: 2 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 26 Ghjugnu 2024
Anonim
The Shade Mother | Critical Role | Campaign 3, Episode 16
Video: The Shade Mother | Critical Role | Campaign 3, Episode 16

Cuntenutu

Se avete identificatu i sintomi di avvelenamentu in u vostru cucciolu, avete applicatu i primi aiuti ma ùn site micca sicuru chì puderia esse stata a causa di l'avvelenamentu, in PeritoAnimal vi spiegheremu cumu trattà un cane avvelenatu, spieghendu i sintomi di ogni tippu di intossicazione è di trattamentu.

Vulemu ramintà l'importanza di andate ind'è un veterinariu in questi casi, quant'è pudemu agisce è aiutà cù i primi aiuti à u mumentu, deve esse un spezialistu chì deve valutà a salute di u nostru pelu avvelenatu è procedere cum'è necessariu in ogni casu.

Sè site un pruprietariu di cani, questu articulu serà di interessu per voi per sapè cumu pudete agisce è salvà a vita di u vostru amicu fidu in casu di accidente. Quì vi demu informazioni nantu à u trattamenti necessarii per avvelenamentu produttu da diverse cose tossiche per i cani è qualchi cunsiglii nantu à cume amministrà i farmaci è a dose necessaria in ogni casu.


Trattamenti da seguità secondu a causa di l'avvelenamentu di u cane

Quì spiegheremu una seria di trattamenti è primi aiuti per e cause più cumune di avvelenamentu di i cani, Chì pudemu fà se u nostru veterinariu hà indicatu o se ùn ci hè altra opzione. Hè megliu chì queste misurazioni sianu fatte da un veterinariu piuttostu chè da noi.

Medici per l'omu: a grande maggioranza di e medicine umane d'ogni ghjornu sò tossiche è ancu mortali per i cani. Duvemu esse sicuri chì u nostru cumpagnu ùn toccherà micca ciò ch'ellu ùn deve micca o ùn serà micca in gradu di ghjunghje in certi lochi induve avemu i medicamenti immagazzinati, ma a verità hè chì non solu s'intoxicanu ingestendu ste sostanze per sbagliu, ma qualchì volta per ignuranza amministremu alcuni di sti medicamenti per calà a frebba o minimizà altri sintomi. Questa ultima situazione hè un grande sbagliu da parte nostra, postu chì a maiò parte di i medicazione ùn sò micca fatte per esse tullerate da i cani o i misgi è, ancu se amministremu a dosa minima o quella indicata per i zitelli, simu inebrianti u nostru animale domesticu. Ùn medicate mai u vostru animale senza cunsultà prima un veterinariu. In casu chì u cane ingerisca una pillula di sti medicamenti per e persone, duvemu induce u vomitu è ​​andà à u veterinariu. Quessi sò i medicamenti più cumuni per noi, ma sò dannosu per a salute di i nostri animali domestici è pò ancu causà a morte:


  • Acidu acetilsalicilicu (Aspirina): Un analgesicu è antipireticu assai cumunu per e persone, ma in i cani hà un effettu dannosu cumpresu vomitu (à volte cù sangue), ipertermia, respirazione rapida, depressione è ancu morte.
  • acetaminofenu: Hè un antiinflamatoriu è antipireticu adupratu da noi, ma hè ancu assai dannosu per i nostri animali domestici. Dannu u so fegatu, scurisce e so gengive, produce salivazione, respirazione rapida, depressione, urina scura è pò causà a morte.
  • Vitamina A: Parechje persone anu cumplicati di vitamine in casa per prevene i raffreddori è altre malatie cumune, frà altre cose. Questi complessi vitaminici includenu Vitamina A. In più, pudemu truvà sta vitamina in alcuni supplementi alimentari è in alimenti cum'è u fegatu crudu, chì ci piace à volte à dà à i nostri cuccioli. L'ipervitaminosi causata da sta vitamina provoca una seria di sintomi in i nostri animali domestici cum'è sonnolenza, anoressia, rigidità in u collu è in l'articuli, stinzia, perdita di pesu, è ancu pusizioni strane cum'è pusà nantu à e zampe di daretu ma alzà e zampe di davanti o stende falà ma lascendu u pesu nantu à l'estremità senza rilassassi.
  • Vitamina D: Truvemu dinò a vitamina D in i cumplessi vitaminichi, in più di veleni di topi è in certi alimenti. L'ipervitaminosi D provoca anorexia, depressione, vomitu, diarrea, sete estrema, è urinazione assai frequente è abbundante.Questu hè dovutu à i danni renali è i sanguinamenti chì si verificanu in u trattu digestivu è respiratoriu.

Arsenicu: L'arsenicu hè prisente in insetticidi, pesticidi è qualchì velenu. I sintomi i più cumuni sò diarrea acuta è à volte sanguinosa, pulse debule, debolezza generale, depressione è crollu cardiovascolare. Questu hè dovutu à l'infiammazione acuta chì l'arsenicu causa in vari organi interni cum'è u fegatu è i reni. In questu casu, se u velenu hè statu ingeritu da u nostru cane menu di duie ore fà, u trattamentu urgente hè di induce u vomitu, seguitatu da l'amministrazione orale di carbone attivatu è, dopu una o duie ore, amministrà protettori gastrici cum'è pectina o caolinu .


Cianuru: Sta sustanza si trova soprattuttu in e piante, qualchì velenu è fertilizante. In u nostru cane, l'avvelenamentu da cianuru si face u più spessu ingestendu piante chì cuntenenu cumposti di cianuru, cume foglie di mela, granu, lino, sorgu è eucaliptu. Un altru modu cumunu d'ingestisce stu velenu hè quandu manghjanu un roditore o un altru animale tombu da rodenticidi è altri veleni vegetali. I sintomi di solitu cumpariscenu dopu à dece o quindici minuti dopu l'ingestione è pudemu vede una crescita di eccitazione chì si trasforma rapidamente in difficoltà respiratorie, chì ponu finisce in soffocazione. U trattamentu da seguità da un veterinariu hè l'amministrazione immediata di nitritu di sodiu.

Etilenglicol: Usatu cum'è anticongelante per a vittura. I sintomi sò abbastanza rapidi dopu l'ingestione è pò accade chì avessimu a sensazione chì u nostru cane sia intossicatu. I sintomi sò vomitu, segni neurologichi, inconscienza parziale, perdita di equilibriu è atassia (difficoltà di coordinazione per via di prublemi neurologichi). Ciò chì deve esse fattu in questu casu hè di induce u vomitu è ​​dà u carbone attivatu seguitatu da u sulfatu di sodiu trà una è duie ore dopu avè ingeritu u velenu.

Shampoo, sapone o detergente: L'intossicazione da queste sostanze provoca una serie di sintomi chì sò più lievi è più faciuli da curà. Parechji di sti prudutti ponu cuntene soda caustica è altre sostanze corrosive, allora ùn si deve mai induce u vomitu. I sintomi chì accadenu di solitu sò vertigini, salivazione eccessiva, letargia, vomitu è ​​diarrea. In i casi induve u cane hà ingeritu troppu, a situazione s'aggrava è si ponu cunvulsioni, scossa è coma. Se a quantità ingerita hè chjuca è u veterinariu ùn ci dice micca altrimente, un bonu modu per aiutà u corpu di u nostru cumpagnu intossicatu à trattà questi tossichi hè di dalli latte, acqua o un mischju di i dui, postu chì si uniranu à u pruduttu Tossicu ingeritu impedendu danni più gravi. L'addolcitori per i vestiti sò altamente tossichi è duvemu purtà u nostru cane à l'urgenza veterinaria.

Cloru è candente: A grande maggioranza di i prudutti di pulizia chì avemu in casa cuntenenu candeggina è dunque cuntenenu cloru. À parechji cuccioli li piace à muzzicà e buttiglie di sti prudutti, beie l'acqua da u seccu di machja chì cuntene sti prudutti mischiati inseme, beie l'acqua di e piscine appena trattate è bagnassi in elle. I primi sintomi chì si verificanu sò vertigini, salivazione, vomitu, diarrea, anorexia è depressione. Cum'è primi aiuti, duvemu dà latte o latte cù acqua à u nostru cumpagnu intossicatu cù una siringa in bocca, lasciandu pianu pianu inghjuttà da per ellu. Questu ferà chì u latte si unisca à u cloru, evitendu altri danni à u nostru cucciolu. Ùn duveriamu mai induce u vomitu, postu chì sarete vomitu per via di l'intossicazione è causà più vomitu vi renderà solu più debuli è danneghjanu u vostru trattu digestivu, chì a candeggina, u cloru è l'acidi di u stomacu sò corrosivi. In questu casu, u carbone attivatu ùn deve esse amministratu perchè ùn averà micca effetti. In casu chì l'intossicazione si faci micca per ingestione ma per cuntattu cù a pelle, duvemu bagnà subitu u nostru amicu cù un shampoo dolce per i cani è risciacquallu cun abbondante acqua calda in modo chì ùn resti più. Dopu u bagnu duvete andà à u veterinariu per assicurassi chì ùn ci sia statu danni è per sapè chì fà dopu.

Fluoru: Questa sostanza si trova in i prudutti di cura orale umana, veleni per ratti è acaricidi ambientali. Postu chì u fluoruru hè tossicu per i cani è i misgi ùn duveremu mai aduprà u nostru dentifriciu per pulì i denti. Pudete truvà dentifrici speciali per elli in vendita cù diversi sapori è chì ùn cuntenenu micca fluor. I sintomi sò segni nervosi, gastroenterite, frequenza cardiaca aumentata è dipende da u livellu di avvelenamentu di morte. In casu di avvelenamentu severu, l'animali deve esse immediatamente amministratu per via intravenosa di gluconatu di calciu o di idrossidu di magnesiu orale o di latte per chì queste sostanze si uniscanu à l'ioni di fluoru.

catrame di carbone: Sta sustanza tossica hè cumposta da parechji prudutti cum'è cresolu, creosotu è fenoli. Si trovanu in pulitori di casa è altri prudutti. Stu tipu di intossicazione provoca stimolazione di u sistema nervosu, debolezza cardiaca è danni à u fegatu, i sintomi più cumuni sò debulezza, itterizia (colorazione gialla di a pelle è di e mucose per via di a bilirubina aumentata), perdita di coordinazione, restu eccessivu sdraiatu è ancu comatu è secondu u livellu di avvelenamentu, morte. Ùn ci hè micca trattamentu specificu. Ma se l'avete ingeritu di pocu, si ponu amministrà suluzioni saline è à carbone, seguitate da bianchi d'ove per minimizà l'effetti currusivi di u velenu.

Insetticidi: Inclusi sò i prudutti chì cuntenenu cumposti idrocarburi clorurati, piretrine o piretroidi, carbamati è organofosfati, tutti tossichi per i nostri cani. I sintomi in questu casu sò urinazione frequente, salivazione eccessiva, crampi, atassia, difficoltà à respirà è crisi. U primu aiutu hè l'induzione di vomitu cù 3% di perossu di idrogenu seguitatu da l'amministrazione di carbone attivatu. In ogni casu, hè megliu chjamà urgentemente u veterinariu per amministrà à u cane intossicatu l'antidotu specificu per u tippu di ingrediente attivu truvatu in l'insetticida chì hà causatu l'avvelenamentu.

Canthari è altri insetti: U Cantauriu hè un insettu chjamatu Lytta vesicatoria, cunnisciutu ancu cum'è "mosca spagnola" è chì hè di culore verde metallicu. St'insettu cuntene un chimicu tossicu chjamatu ancu Canthari. Scaccia una sustanza assai irritante chì provoca vesciche nantu à a pelle è e mucose. Si sà chì in piccule quantità, per esempiu trà 4 è 6 g, sò tossichi per i misgi, dunque per un cane mediu sò necessarii più grammi, ma pò ancu causà intossicazione. I sintomi i più cumuni sò depressione, dolore addominale, scurazione di e mucose, anorexia è irritazione di e vie digestive è urinarie. Ùn ci hè micca trattamentu specificu, ma se rilevemu l'avvelenamentu prestu, u carbone attivatu pò aiutà. A dosa curretta di carbone attivatu da amministrà serà quella spiegata in a prossima sezione è in casu di avvelenamentu severu. Duvete sapè chì ci sò più insetti chì ponu causà avvelenamentu è allergie in i nostri cani.

Alcolu: In casu di avvelenamentu da alcolu in i cani, i più cumuni sò l'etanolu (bevande alcoliche, alcolu disinfettante, fermentazione di massa è elixir), metanolu (prudutti di pulizia cume i tergicristalli) è alcolu isopropilicu (alcolu disinfettante è aerosol anti-pulci per l'animali fattu cù alcolu). A dosa tossica hè trà 4 è 8 ml per kg di pesu di l'animali toccu. L'alcolu isopropilicu hè duie volte più tossicu chè l'etanolu. L'intossicazione da stu tipu d'alcol hè più cumuna in i nostri animali domestici per assorbimentu di a pelle chè per ingestione. I sintomi si verificanu trà a prima mezz'ora è un'ora dopu à l'intossicazione. I più cumuni sò diarrea, tremori, perdita di coordinazione, vomitu, disorientazione, difficultà à respirà è in i peghju casi per via di sta fallimentu respiratoriu chì finisce per causà a morte di l'animali. Cum'è primu aiutu duvemu furnisce una ventilazione, dunque duvemu piglià u cane à l'aria aperta senza esse esposti à u sole direttu, è se l'assunzione d'alcol hè stata recente, u vomitu deve esse induttu. Ùn duvemu micca amministrà u carbone attivatu perchè ùn farà nunda. Dopu, duvemu andà à u veterinariu per assicurà ch'ellu ùn sia più in periculu.

naftalina: Sò assai tossichi per i cani quandu li ingeriscenu. E sostanze chì cuntenenu questi pellet afectanu u fegatu è u sistema nervosu centrale. I sintomi chì si verificanu sò attacchi è vomitu. Ùn deve mai induce vomitu, purtatelu à u veterinariu u più prestu pussibule.

Trattamenti da seguità da avvelenamentu alimentariu è vegetale

Quessi sò alimenti chì manghjemu spessu, ma sò alcuni di l'alimenti più tossichi per i nostri amici peluti:

  • Cioccolatu: U cicculata cuntene un chimicu chì appartene à e metilxantine, specificamente a teobromina. Sta sustanza in l'omu ùn face micca dannu postu chì avemu enzimi chì a ponu metabolizà è cunvertisce in altri elementi più sicuri. Ma i cani è i misgi ùn anu micca sti enzimi, cusì cun una piccula quantità di cicculata ponu diventà intossicati. Dunque, hè un alimentu umanu chì ci piace, è hè per quessa chì demu spessu à i nostri animali unipochi di pezzi di cicculata cum'è premiu, è questu hè un grande sbagliu. Duvete sapè chì i negozi di animali è e cliniche veterinarie vendenu premii specifici per i cani chì ponu rimpiazzà a cicculata è ùn cuntenenu micca teobromina, postu chì sò fatti apposta per elli. Più ci hè cacao in a cicculata chì u nostru cane manghja, più ci serà teobromina in quella cicculata è più u cane serà intossicatu. I sintomi di avvelenamentu da a cicculata si presentanu di solitu trà sei è dodici ore dopu avè manghjatu a cicculata. I sintomi è i segni principali sò vomitu, salivazione, sete insaciabile, diarrea, inquietudine è panza gonfia. Dopu qualchì tempu, i sintomi avanzanu è ci hè iperattività, urinazione frequente, bradicardia, tachicardia, difficoltà à respirà, tremori, fallimentu cardiacu è respiratoriu. U trattamentu di primu aiutu in questu casu hè di induce u vomitu appena vi rendite contu chì u cane hà manghjatu u cane, dopu à quale duverebbe amministrà u carbone attivatu per via orale. Se a cicculata hè stata ingerita per duie o più ore, u vomitu ùn serà micca assai utile chì u prucessu di digestione stomacu hà digià principiatu. Dunque, duvemu piglià u nostru cane intossicatu direttamente à l'emergenza veterinaria è esse trattatu immediatamente per i sintomi cù u materiale adattu.
  • Uva passa è uva: Uva è l'uva passa sò tossichi per i cani è fatali se cunsumati in grande quantità. Si sà chì in i cuccioli a dosa tossica hè di 32 g di uva passa per kg di pesu è di 11 à 30 mg per kg di pesu in casu d'uva. L'avvelenamentu da questi frutti sviluppa un fallimentu renale acutu chì porta à a morte. I sintomi includenu vomitu, sete estrema, disidratazione, diarrea, debolezza, letargia, incapacità di pruduce urina, è infine insuffiziu renale. Ciò chì duvemu fà in casu chì u nostru cane sospetti l'ingestione di uva o di uva passa, soprattuttu s'ellu hè una quantità impurtante, hè di purtallu immediatamente à u veterinariu è induce u vomitu in u nostru cane u più prestu pussibule. À u veterinariu, in più di altre cose necessarie, l'urinazione serà indotta per mezu di una terapia di fluidi intravenosi.
  • funghi salvatichi: Hè necessariu informà vi chì tippu di fungu ingerisce u vostru cane, per sapè s'ellu serà tossicu per ellu. Ci hè una mansa di funghi è parechji ponu esse assai tossichi per i nostri animali. Unu di i funghi chì avvelenanu u più i nostri cani hè u Amanite phalloides, chì hè abbastanza tossicu. I sintomi chì si verificanu sò vomitu, diarrea lieve, altri prublemi digestivi, disordini neurologichi è prublemi di fegatu. Quandu vedemu chì u nostru cumpagnu pelutu manghja un fungu salvaticu chì hè tossicu per ellu, duvemu induce u vomitu è ​​poi dà carbone attivatu.
  • Cipolla: E cipolle cuntenenu un tossicante chjamatu tiosulfatu. I cuccioli chì di solitu sò avvelenati da questu cumpunente di a cipolla hè perchè manghjanu generalmente cipolle in a so dieta o perchè anu ingeritu una grande quantità à a volta. Questa avvelenamentu provoca anemia emolitica chì hè una cundizione periculosa chì e cellule sanguine sò perse per vomitu è ​​diarrea. Dunque, se rilevemu sintomi cum'è diarrea è vomitu cù sangue in u nostru cane, duvemu purtallu immediatamente à u veterinariu induve serà esaminatu è u trattamentu più adattu serà applicatu cù a terapia fluida.
  • Agliu: L'agliu cuntene a listessa tossina cum'è e cipolle, tiosulfatu. Aduprà un pocu d'agliu in poche quantità ogni tantu cume un repellente naturale per pulci pò esse benefiziu per a vostra mascota. Ma duvemu esse assai attenti è se rilevate i sintomi, duvete agisce cum'è spiegatu in casu di cipolle.
  • piante: Ci sò parechje piante chì sò tossiche per i nostri cani al di là di quelle chì avemu ammentatu prima chì cuntenenu cianuru. I sintomi sò diversi postu chì dipenderanu da a pianta ingerita è da a quantità. Ma di solitu si presentanu prublemi di vomitu è ​​di sistema nervosu centrale. Sicondu u tippu di pianta è a so tossica è secondu a quantità ingerita da u nostru cane, ponu accade stati di coma è di morte. Questa hè una lista di e piante più cumuni chì avvelenanu i cani: tomate, spinach, azalea, curcuma, avocado è e so foglie, oleander, actea, nighthade, belladonna, foxglove, cicuta è a so versione acquatica, tassu, amaryllis, ricino, filodendron, jonquilles, hedera, rhubarbe, poinsettia, gui, baies de houx, aloe vera, luzerne, amaryllis, graines de pomme, abricot, fougère d'asperge, oiseau du paradis, caladium, nénuphar, côte d'Adam, cerise (graines et feuilles), hélébore noir, cineraria, clematis, cordatum, pianta di mais, croton, cyclamen, dieffenbachia, dracena, albero di drago, orecchio di elefante, felce, geranio, albero di gomma, fiore di fortuna, giglio di valle, lillies, marijuana, vischio, campanula, nephthytis, solano , cipolla, pesca, cactus, poinsettia, rhus, quercia, pianta di patate, primula, rododendru, filodendru è glicine.

Cunsiglii nantu à a dosa è l'amministrazione orale

Quì sottu, vi cunsigliaremu nantu à i diversi modi per furnisce i prudutti menzionati in e sezioni precedenti per trattà l'avvelenamentu in cuccioli:

  • U modu più efficace per u nostru cane per inghjuttà una soluzione orale: Ciò implica l'inserimentu di a siringa da u latu, vale à dì trà i denti di u cane è a mascella, affinchì sia più difficiule di scaccià u liquidu chì vulemu amministrà è più faciule da inglutisce se si nota. Hè impurtante ùn dà mai a prima preparazione in una volta, dà 1 ml à a volta, aspittà chì u liquidu sia inghjuttitu è ​​passà à u prossimu ml.
  • induzzione di vomitu: Duvemu cumprà una soluzione di perossidu di idrogenu à 3% in casa in farmacia o fà una soluzione di perossidu di idrogenu è aduprà una siringa per zitelli per amministrà a soluzione per via orale. Ùn duveremu mai aduprà soluzioni chì anu cuncentrazioni superiori à u 3% di perossu d'idrogenu cum'è certi prudutti di cura per i capelli, postu chì dannemu ancu di più u nostru animale domesticu. Per preparà sta soluzione è amministralla currettamente, duvete sapè chì a dosa di 3% di perossidu di idrogenu hè di 5 ml (1 cucchiaina) per ogni 2,25 kg di pesu corporeu è sempre amministrata per via orale. Amministra a dosa ogni 10 minuti per un massimu di 3 dosi. Se riesci, amministrate sta soluzione orale subitu dopu à l'avvelenamentu, in quale casu duvete aduprà 2 à 4 ml di sta soluzione di perossidu d'idrogenu 3% per kg di pesu corporeu. Pudete ancu induce u vomitu cù acqua salata o un pocu di senape.
  • Carbone attivatu: A dose normale hè di 1 g di polvere secca per ogni mezu chilò di pesu corporeu. Dissolve a polvere di carbone attivatu in u più chjucu volumu d'acqua pussibule per formà una pasta spessa è aduprate a siringa per amministrallu oralmente. Ripetite sta dosi ogni 2 à 3 ore per un totale di 4 dosi. In casu di avvelenamentu severu, a dosa cambia da 2 à 8 g di pesu corporeu una volta ogni 6 à 8 ore per 3 à 5 ghjorni.Questa dosi pò esse mischjata cù acqua è amministrata cù una siringa orale o un tubu stomacu. U carbone attivatu hè vendutu in forma liquida già diluita in acqua, in polvere o in compresse chì pudemu diluì noi stessi in casa.
  • Mistura di latte o latte-acqua: Pudemu dà u latte solu o in una diluzione di 50% cù l'acqua quandu vulemu ch'ellu sia ligatu cù certi veleni, per esempiu cù u fluoru, affinchì u passaghju à u corpu sia menu dannosu. A dosa adatta hè di 10 à 15 ml per kilogramu di pesu corporeu o tuttu ciò chì u cane intossicatu pò cunsumà.
  • pectina o caolinu: Deve esse amministratu da u veterinariu. A dosa indicata hè 1 à 2 g per kg di pesu di u corpu ogni 6 ore per 5 o 7 ghjorni.
  • Nitrat di Sodiu: Deve esse amministratu da u veterinariu. 10 g in 100 ml d'acqua distillata o in soluzione salina isotonica devenu esse amministrati à una dosa di 20 mg per kg di pesu corporeu di l'animale toccu da u cianuru.

Sì qualchissia hà avvelenatu apposta u vostru cane, hè un crimine è punibile da a legge! Leghjite u nostru articulu nantu à cumu segnalà abusi animali.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.