Cuntenutu
- Classificazione di l'animali secondu u tippu di locomozione
- Cumu si movenu l'animali terrestri
- Cumu si movenu l'animali acquatichi
- Cumu si movenu l'animali aerei
Quandu interagisce cù l'ambiente, l'animali tendenu à adattassi tantu fisiologia è cumpurtamentu per fà ne u megliu usu è adattassi u più efficientemente à l'ambiente in u quale vive. In questu cuntestu, u tippu di locomozione di l'animali hè vitale per assicurà una migliore adattazione è una migliore possibilità di sopravvivenza.
Se vulete sapè in dettaglio chì tippi di locomozione pudemu distingue in u regnu animale incredibile, continuate a lettura di questu articulu di PeritoAnimal in cui risponderemu in dettaglio à cumu si movenu l'animali. Bona lettura.
Classificazione di l'animali secondu u tippu di locomozione
A locomozione di l'animali hè direttamente ligata è cundiziunata da l'ambiente induve campanu. Cusì hè veramente sorprendente di vede cumu u caratteristiche anatomiche è di muvimentu di tutte e spezie animali di u pianeta sò state influenzate da l'evoluzione biologica chì permette à e spezie di adattassi u megliu pussibule à i so abitati.
Cusì, quandu si classifica l'animali secondu i tippi di locomozione, hè utile raggruppà queste locomozioni secondu u tippu d'habitat in u quale campanu. Dunque, li pudemu classificà cusì:
- Animali terrestri
- Animali acquatichi
- Animali aria o volanti
In e sezioni seguenti, videremu chì caratteristiche anu sti gruppi d'animali secondu u so modu di muvimentu è chì esempi di spezie pudemu truvà in ognuna di elle.
In questu altru articulu, puderete cunnosce l'animali chì campanu più.
Cumu si movenu l'animali terrestri
Cumu pudemu immaginà, l'animali terrestri abitanu regioni di u cuntinente di a pianeta induve coesistenu cù tutti i tipi di piante terrestri. In questi lochi, duvianu adattà i so muvimenti per movesi megliu trà tali piante.
Cusì, trà i principali tippi di locomozione di l'animali terrestri chì pudemu distingue, truvemu:
- Animali chì si movenu intornu striscendu: Senza membri, st'animali si movenu strisciando cù tuttu u so corpu. U gruppu più caratteristicu di animali in stu tipu di locomozione hè, senza dubbitu, i rettili.
- Animali chì si movenu à pedi: a grande magiurità di l'animali terrestri si movenu à pedi, soprattuttu annantu à i so quattru membri, cumunimenti chjamati zampe. Altri animali, cum'è i primati, un gruppu à quale appartenemu noi umani, a locomozione si face cù l'estremità inferiori, mentre chì quelli superiori ùn intervenenu chè qualchì volta.
- Animali chì scalanu per girà intornu: Per scalà, st'animali anu mani è pedi prensili, è ancu strutture in forma di ventosa è ancu lunghe code chì ponu arricchisce per spustassi attraversu i rami di l'arburi in u so habitat. I mammiferi cum'è i primati è i roditori, è ancu i rettili è l'anfibi, sò animali capaci di spassighjà si scalendu.
- Animali chì saltanu quandu si movenu: u muvimentu curiosu attraversu salti pò esse realizatu solu da animali chì anu membri inferiori forti è agili, necessariu per l'impulsu di saltà. In questu gruppu, l'anfibii si distinguenu è, trà i mammiferi, i canguri, chì anu ancu una coda larga chì li permette di mantene l'equilibriu durante u saltu. Scuprite quantu un canguru pò saltà in questu altru articulu.
Cumu si movenu l'animali acquatichi
U muvimentu chì permette a locomuzione di l'animali acquatichi hè di natà. Capì cumu i pesci si movenu cù e so alette per spinghje si è e so code cum'è timoni chì controllanu u muvimentu laterale di locomozione permette à stu tipu di locomozione d'esse attribuitu ancu à altri gruppi di animali di natazione.
Per esempiu, i mammiferi di a famiglia di i cetacei, è ancu i castori, l'ornitorincu è a lontra, passanu a maiò parte di a so vita in ambienti acquatichi, muvendusi cù l'aiutu di a membrana di a coda è di l'estremità per nuà più efficacemente. Ma dinò anfibbii, rettili è ancu acellisò capaci di natà. Basta à osservà l'abilità cù chì pinguini, gabbiani è anatre nuotanu quandu uttenenu u so cibu in ambienti acquatici.
Cumu si movenu l'animali aerei
Quandu pensemu à animali volanti o aerei, l'acelli venenu direttamente in mente, ma chì altri animali sò capaci di spustassi in l'aria? A verità hè chì questu accade cù una larga varietà di insetti è ancu alcuni mammiferi cum’è i pipistrelli.
Sicondu u gruppu d'animali à quale appartenenu, u animali aerei anu una struttura anatomica diversa adattata à u volu. In u casu di l'acelli, anu i membri anteriori cù piume adattate à u volu, è ancu un'anatomia aerodinamica è leggera di u restu di u corpu chì li permette di stà sospesi in l'aria è ancu di caccia à grande velocità quand'elli discendenu da u più altu altezze.
Inoltre, e so code, ancu cù piume, funzionanu cum'è timone per facilità i movimenti laterali. D'altra parte, l'estremità superiori di mammiferi volanti (appartenenti à u gruppu di Chiroptera), anu membrane è osse chì li danu aspettu di l'ala, Concepitu per vola intornu quandu hè colpitu rapidamente.
Avà chì sapete digià cumu si movenu l'animali è i sfarenti tippi di locomozione animale, puderete esse interessatu à st'altru articulu di PeritoAnimal nantu à l'acelli senza volu - caratteristiche è curiosità.
Se vulete leghje più articuli simili à Cumu si movenu l'animali?, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.