Cuntenutu
- Quandu duverete taglià e unghje di u vostru cunigliulu?
- Fattori da tene contu
- tagliendu e unghje di u cunigliulu
I cunigli sò picculi animali chì anu un apparenza pelosa è dolce chì pò à volte assimilassi à una piccula sfera di pelliccia, rendenduli adorabili.
U cunigliulu hè un mammiferu delicatu chì hà bisognu di assai più cura di ciò chì si pò pensà à l'iniziu, ùn basta micca solu per dalli carote.
Dunque, in PeritoAnimal vi vulemu spiegà cumu si taglia unghie di cunigliulu, perchè sapemu quantu st'animali ponu esse spaventati se l'avvicinavanu in modu inappropriatu quandu li aiutanu cù a so rutina d'igiene.
Quandu duverete taglià e unghje di u vostru cunigliulu?
Sò sicuru chì vi site digià dumandatu s'ellu hè veramente necessariu di taglià e unghie di u vostru cunigliulu, è a verità hè, soprattuttu per impedisce di grattà si o altri animali domestici ch'è vo avete in casa, o chì u to unghje si ferma in qualchì locu è vi face male.
In natura, u cunigliulu ùn hà micca bisognu di taglià e unghie, postu chì scavà, corre è scavà in terra userà naturalmente e unghie di l'animale, ma hè assai improbabile se u vostru cunigliulu stà in un appartamentu o in una casa. nisun cuntattu cù u mondu esternu.
Unghie di punta di cunigliuli crescenu più veloce di e so zampe di daretu, cusì ci vole à ritagliale più spessu. Quante volte per taglià dipenderà da a rapidità di cresce e unghie. Tuttavia, u ogni 4 o 6 settimane pudete verificà a so lunghezza postu chì hè prubabile chì averete bisognu di taglià e unghie dighjà.
Cumu sapete s'ellu hè u mumentu bonu per taglialli? Sì e unghje si pieganu o si ponu sente quandu u vostru cunigliulu salta in terra, allora sò dighjà troppu longhi è anu da esse tagliati.
Fattori da tene contu
Prima di taglià e unghie di u vostru cunigliulu, duvete sapè unepoche di cose per evità l'accidenti è assicurà chì sta rutina ùn cause micca traume à l'animali:
- averà bisognu di u aiutu da una o forse duie persone, perchè ancu s’elli sò chjuchi, i cuniglii ponu avè assai forza quand’elli si sentenu minacciati.
- Bisognu di un cutter unghie speziale per i cunigliuli o, in mancanza, unu per i misgi.
- E unghie anu un forma inclinata, duvete rispettà questu quandu fate u tagliu.
- Cum'è e unghje di i misgi, e unghje di i cunigli sò assai dilicati è li pudete ferisce se li tagliate in modu incorrettu. Ogni unghje hà una sezzione bianca è in ellu si pò vede una parte rossa, chjamata carne viva.. A carne viva hè fatta di vini sanguini è in ogni circustanza deve esse tagliata postu chì hè dulurosa per u vostru cunigliulu è pò sanguinà. Sì i vostri unghji sò più scuri, mette una luce per rilevà a zona induve hè a carne cruda, chì apparirà cum'è una macchia. Sempre tagliatu da sta sezione, solu à l'estremità.
- Se tagliate più di ciò chì duverebbe, duverebbe applica subitu un anticoagulante per piantà u sanguinamentu.
- Durante tuttu u prucessu, tranquillizà u cunigliulu cù carezze è parolle dolci.
- tagliate unghie in una locu illuminatu, per evità l'accidenti.
tagliendu e unghje di u cunigliulu
Una volta truvata a parte di e unghje di u vostru cunigliulu chì vulete taglià, hè ora di passà à l'affari. Per questu avete bisognu:
- Si taglia unghie di cunigliuli o di misgi.
- Un aiutu.
- Un asciugamanu.
- Un hemostatic o farina per a cucina.
Nanzu di principià, voi è u vostru aiutu duvete esse calmi, perchè una attitudine nervosa pò mette u cunigliulu in alerta. Chiede à u vostru aiutu di tene u cunigliulu è accarezzallu finu chì l'animali sia calmu è rilassatu. Quandu u cunigliulu hè calmu, pò fà una di e duie cose:
Pudete sceglie di dumandà à u vostru aiutu di tene u cunigliulu contr'à u to pettu, immobilizendulu ma senza esercità pressione, cum'è u corpu di stu mammiferu hè assai dilicatu è pò fà ti male facilmente. Ùn mette mai pressione nant'à u vostru spinu perchè puderia rompe a spina.
Se u vostru cunigliulu hè assai nervosu, pudete appughjà leggermente nantu à i so fianchi è i so fianchi chì vi ricurderanu di u muvimentu strettu di l'altri cunigliuli quand'elli sò in una tana.
Mentre u vostru aiutu ti tene, pigliate ogni zampa è cacciate u pelu da intornu. Fate picculi tagli in ogni unghje, unu à unu, fendu casu à ùn toccà a carne cruda. Quandu fate questu, ricordate di accarizzallu è dì dolce parolle.
Se malgradu tutte ste precauzioni, u cunigliulu cuntinueghja à cuntrastassi, duvete sceglie a seconda opzione, chì hè avvolgelu in un asciugamanu lascendu a testa è l'arechje fora, è pigliendu ogni zampa per taglià e unghie. Per prevene u corpu di l'animali da u surriscaldamentu, date un riposu fora di u asciugamanu quandu avete finitu cù ogni zampa.
In casu di tagliate i vini sanguini per accidente, applica emostaticu nantu à a ferita per coagulà u sangue. L'emostatica hè una polvere capace di piantà u sangu. Usatelu se hè necessariu è osservate a recuperazione di e unghie. Se vede chì a cundizione s'aggrava, cunsultate immediatamente u vostru veterinariu.
Repetite u prucessu tutale di tagliu cù ogni unghje. In casu chì ùn pudete micca uttene qualcunu per aiutavvi è duvete fà da voi stessu, vi ricumandemu chì:
Mettila faccia in ghjinochju, cù a testa vicina à u gomu, da pudè copre cù u bracciu. Cù una di e to mani pigliate una zampa è cù l'altra tagliate u chjodu. Se stu metudu di taglià e unghie senza aiutu ùn funziona micca, pruvate a tecnica di l'asciugamani chì avemu digià spiegatu.
Ùn vi scurdate micca chì certi cuniglii anu paura di l'alture, dunque, se avete nutatu chì site specialmente spaventatu quandu voi o u vostru animale domesticu vi afferra, hè megliu pruvà a procedura in terra.
In l'ultimu casu, cunsultate un veterinariu chì taglia i unghji di u cunigliulu, s'ellu hè impussibile di fà lu stessu. Arricurdatevi chì u più impurtante hè a salute di l'animali, allora sì ùn vi sentite micca sicuri è avete paura di taglià i vini sanguini, hè megliu lascià stu travagliu in manu à prufessiunali.