Cuntenutu
- L'acqua hà bisognu di i misgi novi
- Segni di malnutrizione in u ghjattu appena natu
- Pesa i gattini
- Per i misgi orfani o malnutriti: lattazioni artificiali
- latte artificiale
- tarifa di distribuzione
- U latte
Un gattinu deve stà cù a so mamma è beie u so latte finu à l'età di 8 o 10 settimane, prima di esse aduttatu. Nunda rimpiazza a to mamma per dà ti i nutrienti chì avete bisognu è a cura chì vi permette d'avè a megliu sucializazione è un bonu sviluppu di u vostru sistema immune. Hè cunsigliatu di lascià u gattinu cù a so mamma finu à 12 settimane di a vita.
Tuttavia, duvete fighjà i gattini è cunfirmà chì crescenu è crescenu in pesu à un ritmu adeguatu, altrimenti pudete avè da esse incaricatu di l'alimentazione.
Se a mamma hè morta o se avete trovu un gattinu orfanu, duverete alimentallu, allora continuate à leghje l'articulu di Espertu Animali per scopre cumu alimentà un gattu novu.
L'acqua hà bisognu di i misgi novi
Se i misgi novi nascenu anu a so mamma, ella hè rispunsevule per l'alimentazione è deve fà per almenu 8 settimane.
Di solitu tutti bisogni d'acqua duveria esse cupertu cumpletamente da u latte maternu durante e prime settimane. Ogni fattu chì impedisce l'allattamentu pò generalmente cunduce à una rapida disidratazione. Dunque ci vole à assicurassi chì tutti i gattini allattinu currettamente, soprattuttu in u casu di numerose letti, duvete ancu verificà chì piglianu pesu currettamente.
U umidità l'ambiente hè un paràmetru chì deve esse cuntrullatu: l'igrometria deve esse trà 55-65% soprattuttu quandu i misgi novi sò alluntanati da a mamma. Per questu pudete semplicemente piazzà alcuni contenitori d'acqua calda vicinu à a littera per mantene e mucose orali è respiratorie di i gattini idratati. Assicuratevi chì i misgi ùn ponu cullà in i cuntenenu per evità l'affucazioni pussibuli.
Se l'igrometria cade sottu à 35% u risicu di disidratazione hè assai significativu.
L'igrometria ùn deve ancu supera u 95% chì pò causà difficultà respiratorie, è i microorganismi si sviluppanu ancu più faciule in un ambiente umidu. Ma in u casu di misgi debbuli o prematuri, pò esse interessante di mantene una igrometria di 85-90%, questu riduce a perdita d'acqua per evaporazione à u nivellu mucosa è riduce a perdita di calore.
Segni di malnutrizione in u ghjattu appena natu
Un misgiu novu natu sanu dorme trà alimenti di latte è si sveglia quandu a so mamma u stimula è poi mughja in cerca di a so fonte d'alimentu, u pettu di a mamma.
Quandu i so pasti sò insufficienti, i misgi si sveglianu più spessu è gemenu. Diventanu progressivamente inattivi è ùn guadagnanu micca abbastanza pesu. E cumplicazioni più frequenti per via di a malnutrizione sò diarrea, disidratazione, ipoglicemia è ipotermia.
Tutti i misgi novi nati chì sò sottumessi o rifiutati da a so mamma devenu esse aiutati prestu.
Sì avete un gattinu è vulete sapè quanti ghjorni i misgi aprenu l'ochji, fighjate questu articulu di PeritoAnimal.
Pesa i gattini
U pesu à a nascita hè un fattore diagnosticu impurtante: si sà chì un pesu à a nascita hè currelatu cù a gravità di e malatie di u neonatu. Un studiu mostra chì u 59% di i misgi chì sò nati nati o morenu in pochi ghjorni da esse nati avianu un pesu di nascita bassu.
Se u ghjattu hà ricevutu una dieta chì ùn era micca adatta per u so statu fisiologicu durante a gravidanza, u pesu di i gattini puderia esse influenzatu.
I misgi novi cù un pesu di nascita bassu anu un metabolismu più altu è più bisogni energetichi. più predisposti à l'ipogliuemia.
Per cunservà i dati, vi raccomandemu di registrà u pesu di i gattini nantu à un fogliu di calculu ogni ghjornu, per almenu e prime duie settimane.
O pesu nurmale di nascita di un gattinu hè trà 90 - 110 grammi, è duveria guadagnà circa 15 - 30 grammi ogni ghjornu durante u primu mese (minimu 7 - 10 grammi à ghjornu) è duveria avè raghjuntu u doppiu di u vostru pesu di nascita quandu si ghjunghje à 14 ghjorni di età, chì u vostru pesu aumenta circa 50 - 100 grammi à a settimana . U fattu di esse maschile o femina ùn influenza micca l'aumentu di u vostru pesu in e prime settimane.
A perdita di pesu pò esse accettabile se ùn supera micca u 10% à ghjornu è affetta solu un numeru limitatu di gattini. D'altronde se tutta a littera perde pesu a causa deve esse truvata prestu.
Se u pesu di un gattinu diminuisce ogni ghjornu, l'alimentu hè prubabile di esse insufficiente o di scarsa qualità è un esame approfonditu di a mamma deve esse fattu per truvà una mastite, metrite o qualsiasi altra condizione chì abbia una influenza negativa nantu à a produzzione di latte.
Un ghjattu appena natu chì perde pesu per 24 o 48 ore o smette di guadagnà pesu per 2 o 3 ghjorni deve necessariamente riceve un supplementu alimentariu, i risultati sò più favurevuli sè intervenite à l'iniziu di a perdita di pesu.
Relazione trà età è pesu di un gattu novu da a nascita à 8 settimane:
- Nascita: 90 - 110 grammi
- 1a settimana: 140 - 200 grammi
- 2a settimana: 180 - 300 grammi
- 3a settimana: 250 - 380 grammi
- 4a settimana: 260 - 440 grammi
- 5a settimana: 280 - 530 grammi
- 6a settimana: 320 - 600 grammi
- 7a settimana: 350 - 700 grammi
- 8a settimana: 400 - 800 grammi
Per i misgi orfani o malnutriti: lattazioni artificiali
latte artificiale
U latte artificiale deve esse un alimentu chì risponde megliu à i bisogni di i misgi novi. I bisogni energetichi di u gattinu sò stimati in 21 - 26 kcal per 100 grammi di pesu corpu.
Un gattinu chì hà avutu una mamma riceverà u calostru in e so prime ore di vita, chì serve micca solu per dà nutrienti à u gattinu ma dinò per dà li difese immune passive tramandendu immunoglobuline. Dunque, per e prime ore di vita, un sustitutu deve esse truvatu chì cumple e stesse funzioni cum'è u calostru. U calostru hè fisiologicamente pruduttu da u ghjattu durante e prime 24 à 72 ore d'allattamentu, dopu à questu tempu cummencia à pruduce latte.
tarifa di distribuzione
U numeru di pranzi quotidiani raccomandati per un ghjattu appena natu hè difficiule da calculà. Effettivamente, i misgi novi nascenu tendenu à assorbe u latte in piccule quantità ma in parechje assunzioni: finu à 20 per ghjornu. U tassu di distribuzione di l'alimentu di rimpiazzamentu deve esse regulare, senza superà 6 ore trà duie dosi.
Ma lasciate abbastanza tempu per u stomacu per sviutà: 3-4 ore è u più pussibule rispettà u ritimu di u ghjattu appena natu. In fatti, sveglialu troppu spessu pò esse stressante. vi cunsigliemu alcuni 4 à 8 bevande à ghjornu, siparatu da 3-6 ore.
Generalmente, ancu se e cundizioni sò favurevuli è u latte sustitutu hè bonu, i gattini alimentati cù infermiera artificiale anu spessu un ritardu di crescita. Stu ritardu ùn deve supera u 10% è deve esse compensatu durante u svezzamentu.
A capacità di u stomacu di un neonatu hè di circa 50 ml / kg, di solitu un gattinu assorbe solu circa 10-20 ml per assunzione di latte, dunque a concentrazione di latte hè di primura per copre i bisogni di i gattini.
Se a densità energetica di u latte hè troppu bassa, duvemu aumentà u numeru di assunzioni. In questu casu, per copre i bisogni nutrizionali, creemu un eccessu di fluidu chì pò influenzà u bilanciu acquaticu è dannà i reni. D’altronde, se u sustitutu di u latte hè troppu energicu o sè dà troppu à u ghjattinu, pò avè diarrea osmotica o altri disordini digestivi.
U latte
A cumpusizione naturale di u latte di u misgiu cambia in 72 ore dopu a nascita è cumencia à pruduce u latte stessu invece di u calostru. U latte serà u solu guadagnu alimentariu di u ghjattu appena natu finu à u svezzu. Pudete aduprà, per esempiu, u latte maternu.
O latte maternu deve esse preparatu appena prima di esse datu à i gattini è deve esse datu per mezu di siringhe sterili o di buttiglie, hè ancu megliu chì ogni gattinu abbia a so propria buttiglia. Hè cunsigliatu di ùn preparà micca u latte in anticipu, ma se ci vole, tenelu in frigorifero à una temperatura massima di 4 ° C, è mai più di 48 ore. U latte deve esse datu à a temperatura 37-38 ° C, hè megliu à scaldalla à bagnu-maria perchè u riscaldamentu à u microonde pò furmà bolle assai calde di liquidu è altre assai fredde.
Quandu i misgi accettanu di esse alimentati in buttiglia, questa hè a situazione ideale: cusì, u ghjattu appena natu ferma l'allattamentu quandu hà avutu abbastanza latte. Ma u ghjattu appena natu deve avè un riflessu di succhia per esse alimentatu in buttiglia, altrimente pò avè prublemi di inghiottitura.
E siringhe sò più adatte per i gattini di menu di 4 settimane perchè spessu i tettoni in buttiglia sò troppu grandi per elli o anu una cadenza fluida troppu alta.
I Gattini trà 1 è 3 settimane anu bisognu di duie grande scoops per 110 grammi di pesu vivu ogni 2-3 ore.
Per alimentà u gattinu, metti lu in a listessa pusizione ch'ella averia se fussi capace di allattà da a so mamma: testa alzata è panza nantu à un asciugamanu, lascialu allattà finu à chì ùn hà micca fame, ma attenti à ùn dalli troppu . Duvete esse tranquillu quandu u manghjate per ch'ellu si sente sicuru è rilassatu, è lasciate piglià u vostru tempu per nutrì per evità prublemi di digestione o manghjà troppu cibu.
Una volta finita l'infermiera, tenite u gattinu chjinatu nantu à u so spinu è carezze delicatamente u so ventre, se fussi cù a so mamma, leccerebbe u so ventre o a regione genitale per stimulà i so intestini per furmà un muvimentu intestinale solidu o gassosu. Stu passu hè assai impurtante.
Poi mette u gattinu in u vostru lettu in modu chì si ricciuli è riposi. Continuate à alimentallu cusì finu chì hè ora di cumincià à svezzà è di introduce gradualmente un altru tipu di alimentu.
Di solitu deve principià cù aghjunghje l'alimentu à 4 settimane, ma certi misgi si nutriscenu solu di latte finu à 8 settimane, allora duvete cunsultà un veterinariu per determinà u mumentu ideale per svezzà è cunnosce i bisogni di u to gattinu novu.