Cuntenutu
- Perchè un cambiamentu affetta i cani?
- prima di u muvimentu
- Durante a mossa
- Cumu adattà u cane à a nova casa
L'animali domestici, cum'è i cani è i misgi, sò spessu assai sensibile à u cambiamentu chì si verificanu in u vostru ambiente, vi stressanu è ancu vi rendenu malatu di cose cum'è l'arrivu di un criaturu o di un altru animali o un cambiamentu.
Hè per quessa chì vulemu parlà cun voi cumu a casa mudificata affetta i cani, per avè l'utensili necessarii per aiutà u vostru cucciolu à superà stu cambiamentu è cusì chì u prucessu ùn sia micca traumaticu per ellu.
In listessu modu, in PeritoAnimal vi cunsigliemu di ùn abbandunà u vostru animale domesticu in casu di cambiamentu di casa, quantunque sia luntanu. Pudete sempre truvà un locu chì sia adattu à tramindui, l'adattazione serà più simplice per tramindui per passà inseme, cù l'affettu ch'elli anu sempre l'unu per l'altru.
Perchè un cambiamentu affetta i cani?
I cani ùn sò micca animali di abitudini, altru ch'è quellu sò territuriali, cusì a casa mudificata significa per elli di lascià ciò ch'elli anu digià marcatu cum'è u so territoriu, per passà à un cumpletamente novu.
Hè perfettamente normale chì stu novu territoriu vi cause stress è nervosità, perchè serà pienu d'odori è di soni chì vi sò completamente scunnisciuti, è davanti à i quali ùn averete nunda chì vi dessi un sensu di sicurezza. Questa sensazione pò aumentà se ci sò altri cuccioli in vicinanza, cume si senterà cum'è sì in u so territoriu. Pudete ancu pruvà à risponde à a presenza di sti cani cù abbaghji o visite custanti à e finestre per vede ciò chì si passa fora.
Tuttavia, adattà u vostru cucciolu à a nova casa pò esse abbastanza semplice, se seguitate uni pochi di passi prima è durante u muvimentu, è li rinfurzate una volta chì si sò stallati in a nova casa.
Arricurdatevi què un cambiamentu hè un grande passu micca solu per voi, ma ancu per u vostru cane., è inseme serà più sèmplice per superà e novi sfide chì facenu.
prima di u muvimentu
Prima di cambià di casa, hè cunsigliatu di preparà u vostru cane per stu grande passu chì farete inseme. Per minimizà u stress è u nervosu è aiutà à adattà più facilmente, vi raccomandemu chì:
- Preparate in anticipu u mezi di trasportu in quale l'animali anderà in a nova casa. Deve esse cunfortu, ventilatu è accumpagnà voi o qualchissia chì u cane fidi. Se ùn site micca abituatu à viaghjà in una scatula di trasportu, praticate ghjorni avanti per sentitevi sicuru in questu. Arricurdatevi chì ci sò ancu cinture di sicurezza per i cani. Particularmente adattatu per i cani grossi o à quelli chì ùn li piace micca stà in casa.
- cumprà unu targhetta cù u novu indirizzu è dà à u cane un cuntrollu generale di salute.
- Sè pussibule, pigliate per una spassighjata intornu à a nova casa pochi ghjorni prima di u muvimentu permanente. Puderete familiarizàvi un pocu cù u novu spaziu è l'odori caratteristici è i soni di u locu.
- Ùn lavate micca o cambiate a vostra casa, u lettu o u cuscinu, postu chì l'odori vechji vi faranu sente più sicuru quandu site solu in u novu ambiente.
- Ancu sì site occupatu in i ghjorni prima di trasfurmassi, pruvate mantene i vostri prugrammi di surtite è passeggiate, postu chì un cambiamentu bruscu pruvucarà ansietà in u cane.
- Pruvate à stà tranquillu nantu à u cambiamentu, chì a vostra nervosità pò influenzà l'umore di l'animali, fendu crede chì qualcosa di male accadrà.
- Se a mossa hè luntana da a vechja casa, probabilmente comporta un cambiamentu di veterinariu. Se un amicu pò cunsiglià un veterinariu, eccezziunale. Adunite tutte e storie mediche di u vostru animale domesticu, vaccinazioni, malatie chì avete avutu, ecc.
Durante a mossa
U grande ghjornu hè ghjuntu, è serà un ghjornu impegnatu micca solu per voi, ma ancu per u vostru cucciolu. Hè per quessa chì ricumandemu:
- mantene l'animali luntanu da tuttu u caosu chì implica cambiamentu. Quellu ghjornu, u pudete purtà in casa di certi animali chì l'animali si sente cun ellu, cusì ùn si mette micca nervosu cù e vitture in muvimentu o cù a presenza di stranieri in casa soia chì piglianu e so cose.
- Assicuratevi di piglià a vostra casa cù i vostri amichi. ghjocu preferitu o un pezzu di vestitu chì avete purtatu, perchè ùn vi sentite micca abbandunati.
- Dapoi chì avete cambiatu tutte e vostre cose è prima di andà per piglià u vostru cane, piatta premii è trattà per ellu in sfarenti lochi di a casa, per divertisce si circhenduli è esplorendu a casa. Questa hè una di l'attività più raccomandate per rilassà un cane.
- Quandu ghjunghjite à a nova casa ùn lasciarlu micca solu, per esempiu per andà à cumprà qualcosa, chì questu vi farà solu più nervosu è ùn sapete micca cumu agisce in questu ambiente novu.
- Pò accade chì u cane cumencia à marcà a nova casa cù urina. Pruvate à evitallu senza rimpruverallu, hè cumpletamente nurmale in i cani.
Cumu adattà u cane à a nova casa
Una volta chì voi è u vostru cane sò stati installati, cuminciate u prucessu di adattazione. Ancu se aghju cumpiitu tuttu ciò sopra menzionatu, ci sò ancu alcune cose da fà:
- Quandu si ghjunghje in casa, lascia chì u cane sbuffi tutte e scatule è tutti i spazii, cumpresu u giardinu, s'ellu ci hè.
- Se a vostra nova casa hà un ortu è u vostru cane hà una tendenza à fughje, o se vi muvite da a cità à u paese, pensate seriamente à installà una rete alta è robusta per tenelu fora di a strada. Duvete ancu rinfurzà a parte inferiore, chì parechji cuccioli tendenu à scavà quandu ùn ponu micca saltà.
- Dapoi u principiu, stabilisce e regule nantu à i lochi chì pudete o ùn pudete micca esse. Duvete sempre seguità a stessa logica per ùn cunfonde u vostru cucciolu.
- Pone u vostru lettu o coperta in un locu cunfortu è pulitu in casa, di preferenza cù poche persone chì passanu, ma senza chì l'animali si senti isolatu da a famiglia. Fate cusì cù l'acqua è l'alimentariu, piazzenduli in lochi chì sò facilmente accessibili per u cane.
- Pocu à pocu, marchjà cun ellu da u novu quartieru. À u principiu, duvete tene u più pussibule u listessu calendariu di u giru, per abituassi pianu pianu à i cambiamenti chì duvete fà in sta rutina. S'ellu ùn hè micca pussibule di tene u listessu calendariu per e spassighjate, per ragioni di travagliu, per esempiu, duverebbe cambialu pocu à pocu prima di spustassi, senza chì questu affetti u meccanisimu di evacuazione di l'animali.
- Durante e spassighjate, lasciate chì u cane si fermi in tutti i scorni è i scorni chì vulete. Hà bisognu à sente l'odori di sti novi lochi, è hà da pudè urinà più di l'abitudine per marcà u so territoriu.
- Se vulete avvicinassi à altri cuccioli chì puderebbenu esse i vostri novi amichi canini, lasciate fà, ma sempre sottu a vostra supervisione per evità momenti spiacevuli.
- Scuntrà u parchi è lochi sicuri duve elli ponu marchjà inseme è ghjucà cù altri cani.
- À scherzi l'aiuteranu à esse distratti è à capisce chì a nova casa hè bona per ellu.
- Hè raccomandatu chì a prima visita di u novu veterinariu si faci prima chì l'animale abbia alcuna malattia, solu per familiarizà si cù l'uffiziu è cù a nova persona chì ne assisterà.
U stress hè nurmale per uni pochi di ghjorni, ma s'ellu ferma è si trasforma in un cumpurtamentu problematicu, abbaghjendu o mordendu per esempiu, o se si manifesta fisicamente, per mezu di vomitu è diarrea, allora duvete cunsultà u vostru veterinariu.