Cuntenutu
- Chì Rabbit Eats: Primu Alimentariu
- Conigli neonatu: cumu fà u latte è amministrallu
- Cucciolu di cunigliulu: manghjendu cù fenu
- Chì manghja u cunigliulu: manghjà o pellet
- Cucciolo di cuniglio: iniziazione cù alimenti solidi
- Cucciolu di cunigliulu salvaticu: cumu manghjà
- Cumu alimentà un cunigliu cucciolo senza mamma
- Cumu Alimentà un Cucciolo di Coniglio
i cunigliuli sò animali chì guadagnanu di più in più pupularità cum'è animali domestici.Dunque, sè avete appena aduttatu un cunigliulu natu o se avete salvatu un cunigliu da curà, duvete sapè chì in ogni tappa di a so vita i cuniglii necessitanu una seria di cure specifiche, frà i quali u tippu d'alimentazione si distingue. .
L'alimentazione curretta di un cunigliulellu deve esse basata annantu à qualcosa di più cà una selezzione casuale di alimenti verdi o alimenti cummerciali, chì a salute di u cunigliulu dipende da a dieta. Vulete crià u vostru cunigliulu currettamente da u principiu, settimana à settimana? Allora continuate à leghje questu articulu PeritoAnimal nantu à cibu di cunigliulu è avè tutte l'infurmazioni nantu à cumu fà a vita di u vostru animale ancu megliu!
Chì Rabbit Eats: Primu Alimentariu
U solu cibu di cunigliulu durante i so primi ghjorni di vita hè u latte maternu. Saria più cunsigliatu per ellu di cunsumà latte da u mumentu di a nascita finu à a so settima settimana di vita, ma sapemu chì questu ùn hè micca sempre pussibule. Dunque, se duvete curà l'alimentazione di un cunigliulu novu, duvete aduprà un formula preparata cù u latte caprunu, datu per mezu di una piccula buttiglia in u dopu meziornu, cum'è a mamma.
Ùn pruvate mai à amministrà cibi chì ùn sò micca adatti per a so età, chì questu puderebbe fà u cunigliulu soffre di diarrea, qualcosa chì in questu stadiu iniziale puderia causà a morte per disidratazione in pochi ghjorni.
Conigli neonatu: cumu fà u latte è amministrallu
U latte casanu per un cunigliulu natu hà bisognu di furnisce i stessi nutrienti cum'è u latte maternu originale, senza causà disconfort, gas o diarrea. Dunque, hè cunsigliatu di preparà una formula speciale di latte per i cunigliuli cù u latte caprunu, un ghjallu d'ova è una cucchiaiata di sciroppu di granu. Se ùn pudete truvà micca, a formula prescritta per i misgi novi hè ancu adattata per i cunigli. MA mai dà latte di vacca.
Prima di cumincià à nutrisce u cunigliulu novu, scaldate un pocu u latte è mettitelu in un gocciolatore o in una piccula buttiglia, pruvendu à vede chì a temperatura ùn hè micca troppu calda. Seguitate i passi sottu per dà coide per cucciolo di coniglietto:
- Tenite u cunigliulu in i vostri bracci cù e zampe calate, mai nantu à u spinu, è pruvate à alzà un pocu a testa, sempre in un modu chì sia comodu è pacificu. L'intenzione hè di simulà u postura naturale chì u cunigliolu adoptaria quandu beia u latte maternu.
- Inserisci a punta di a buttiglia da un latu di a bocca, mai in fronte. Una volta introduttu, pudete girallu un pocu in avanti.
- Stringhje delicatamente per chì un pocu di latte esca. Dopu avè sentutu u gustu, u cunigliulu hà da cumincià à suchjà da mè stessu.
- Quandu u to ventre hè tondu, significa chì hè pienu.
Cumu pudete vede, hè abbastanza faciule. Benchì e mamme nutrischinu i so cunigliuli gattini una o duie volte à u ghjornu, perchè ùn avete micca un veru latte maternale, avete bisognu di nutrisci più spessu, dunque hè necessariu monitorà u so cumpurtamentu per avvistà quandu hà fame.
A quantità deve esse aumentata gradualmente, cuminciendu cù solu 3 millilitri per alimentu durante a prima settimana di vita, duie volte à ghjornu, finu à ghjunghje à 15 millilitri per alimentu durante e settimane 6 o 7.
Benintesa, questi valori sò solu indicativi, cume ogni cunigliu hà sfarenti bisogni nutrizionali basatu nantu à a so dimensione, dunque vi raccomandemu di esaminà di novu u cunigliulu appena natu è di stabilisce a quantità esatta chì u corpu deve esse saziatu.
Se avete appena aduttatu un cunigliulu natu, fighjate st'altru articulu induve vi avemu datu assai nomi pruposti per i cunigli.
Cucciolu di cunigliulu: manghjendu cù fenu
Se state amparendu à allevà un cunigliulu, siate cuscenti chì manghjà u fenu hà parechji vantaghji, sia per i denti di u cunigliolu è u sistema digestivu, sia per aiutà lu à eliminà e periculose palle di pelliccia. In natura, i cunigliuli ciucciaranu erba o erba vicinu à u so nidu, ma in casa hè megliu aduprà fenu.
A cosa più impurtante hè di furnisce voi cù u fenu, sia luzerna o erba, ancu se in questu stadiu iniziale a luzerna hè più raccomandata, postu chì cuntene una quantità più grande di nutrienti è calciu. Tuttavia, a lucerna hè contraindicata per i cunigli di più di sei mesi.
Se vi dumandate quandu cumincià à spaventà u vostru cunigliulu cucciolo, duvete sapè chì da a terza settimana di vita pudete cumincià à intruducelu, puru dendu latte. Cum'è cù tutti i cuccioli di u regnu animali, hè più cunsigliatu di realizà un cambiamentu prugressivu in l'alimentu, ritirendu pianu pianu u latte è introducendu di più in più fenu in a dieta di u cunigliulu.
Sapemu ancu: Vaccini di cunigliulu
Chì manghja u cunigliulu: manghjà o pellet
Hè cunsigliatu di amministrà pasce è pellets moderatamente per una bona alimentazione di u cunigliulu, assicurendu sempre chì sò di bona qualità. Ùn lasciatevi micca purtà da a publicità di i prudutti, fighjate bè l'ingredienti, alcune marche ùn sò sicuramente micca adatte per l'alimentazione di cuccioli di cunigliulu. Parechji dicenu chì hè megliu per u vostru cunigliulu, ma se fighjate à l'etichette, pudete vede una grande quantità di grassi, zucaroli, è ancu proteine. Scartate tuttu ciò chì cuntene noci, semi o simili.
L'alimentazione è i pellet di qualità consistenu di fibra pura, chì sò assai più adatti per a salute di u vostru cunigliulu novu, dendu li i nutrienti adatti è prevenendu i prublemi di dipendenza da obesità, influenza, fegatu grassu è zuccheru. Cusì, da a quinta settimana di vita, pudete cumincià à incorporà questu alimentu in a dieta di u vostru cunigliulu.
Cucciolo di cuniglio: iniziazione cù alimenti solidi
U stomacu di sti picculi mammiferi hè assai sensibile, dunque si consiglia di pruvà u diverse ligumi pocu à pocu, senza offre una larga varietà di improvvisità. Inutili, questu causerà diarrea è prublemi di stomacu in u cunigliulu cucciolo.
À ligumi i più cunsiglievuli per l'alimentazione di cuniglia sò:
- Lattuga;
- Carota (in piccule quantità);
- Cavolfiore;
- Chard;
- Spinaci (in piccule quantità);
- Ravanellu;
- Sediu;
- Tomate;
- Cucumber;
- Carciofu;
- Cavulu;
- Foglie di mustarda;
- Fiocchi d'avena;
- Coriandre.
Pruvate à dà à u vostru cucciolu di cunigliulu picculi pezzi di unu di sti ingredienti ogni ghjornu è fighjate e reazioni. Pudete ancu aghjunghje picculi pezzi di frutti cum'è:
- Apple;
- Peach;
- Damascu;
- Mango;
- Ananas;
- Fragola;
- Pera;
- Papaia.
Avà chì sapete ciò chì alimentu adattatu per un cunigliulu, vi spiegheremu cumu gestì li secondu à ogni casu.
Incuntrà: E malatie più cumune in cunigliuli
Cucciolu di cunigliulu salvaticu: cumu manghjà
Se avete salvatu un cunigliulu o una lettiera di cunigli è ùn sapete micca cumu manghjalli, quì vi mostreremu cumu. L'adopru di unu di sti animali domestici cum'è cumpagnu domesticu ùn hè micca listessa cosa chì salvà unu per aiutà u ritornu à u salvaticu, allora se vulete curà un cunigliulu finu à chì si pò difende da per ellu, fate u seguitu.
- Amministra u latte formulatu durante a prima settimana, secondu a prucedura dighjà spiegata;
- Manighjà u cunigliulu appena natu u menu pussibule, affinchì ùn si abbituessi à voi è ùn dipenda micca da a vostra cura;
- In a seconda settimana, cuminciate à offre lu erba fresca è lascia manghjà solu, alternendulu cù u latte formulatu. Pone un picculu cuntainer cù acqua bassa accantu per impedisce ch'ellu s'anneghi;
- À u principiu di a terza settimana, aghjunghje picculi pezzi di ligumi à a dieta è nutate chì ùn dannu micca u cunigliulu. Assicuratevi chì hà sempre acqua;
- Quandu si nota chì si pò nutrisce tranquillamente è marchjà bè, mette a gabbia ch'ellu stava aduprendu in u giardinu in modu chì, in questu modu, abituatevi à esse fora;
- Sott'à a vostra supervisione, lascia corre corre intornu à u giardinu da solu;
- Quandu pudete riesce per voi stessu, sceglite un bonu postu per liberallu. Assicuratevi chì ci sò altri cunigli in a zona.
Cumu alimentà un cunigliu cucciolo senza mamma
Ci hè parechje ragioni per chì un cunigliulu pò esse lasciatu senza a so mamma, hè morta o hè stata respinta. Sì unu cunigliulu natu hà persu a mamma è l'avete aduttatu, seguitate stu calendariu per alimentà u cunigliulu:
- Settimane 1 è 2: solu latte di formula, à meziornu è tardi dopu meziornu;
- Settimane 3 è 4: formula di latte à tempu. Aghjunghjite grandi quantità di fenu di luzerna per ellu da manghjà quandu vole;
- Settimane 5 à 7: formula di latte à tempu, riducendu ml per manghjà. Fienu di luzerna è manghjà di qualità in piccule quantità;
- Settimana 8: svezzamentu, dopu sta settimana u latte ùn deve più esse amministratu. Solu u fenu di luzerna, alimentate è cuminciate alimenti solidi crudi cum'è frutti è ligumi per i cunigli.
Arricurdatevi di aumentà i millilitri di latte durante e prime settimane, cum'è spiegatu sopra, è riduce dinò a so quantità finu à chì sia completamente sospensu à u mumentu di u svezzamentu, cù altri tippi di alimenti per cunigliuli aghjunti.
Cumu Alimentà un Cucciolo di Coniglio
Da l'ottava settimana à sette mesi, a crescita finale di u cunigliulu accade, passendu da un cunigliulu ghjovanu à un cunigliulu ghjovanu o adolescente. finu à trè mesi, a maiò parte di l'alimentariu serà custituita da manghjusca, fenu d'alfalfa, pellet occasionale è piccule porzioni di frutti è ligumi.
À partesi da u quartu mese, e porzioni di manghjà crudu aumenteranu, rimpiazzendu gradualmente a razione. Ghjuntu u settimu mese, l'alimentazione di u cunigliulu serà digià cum'è quella d'un adultu. Se li offre una dieta variata di ligumi è frutti, mangimi trasfurmati o supplementi vitamini ùn sò micca necessarii. Tuttavia, se pensate chì a dieta abbia bisognu di l'incorporazione di questu alimentu, cercate cunsiglii da un veterinariu. Inoltre, quellu stessu mese duvete cumincià à rimpiazzà u fenu di luzerna cù fenu di erba, chì hè assai più sanu per l'adulti.
ùn scurdassi mai di offre acqua dolce à tutti sti passi., Ch'ella sia un cunigliulu cucciolu o un cunigliulu adultu, oltre à osservà tutte e reazzione di u vostru cunigliulu à l'alimentu.
Se vulete leghje più articuli simili à Alimentazione di cunigliulu, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezzione Infermiera.