Cuntenutu
- Sintomi è Tipi di Cheratite in Cani
- Keratoconjunctivitis sicca in cani
- Ulceru corneale in i cani
- Cheratite infettiva in i cani
- Cheratite interstiziale in cani
- Cheratite vascular è pigmentaria in i cani
A cheratite in i cani hè una malattia oculare chì pò avè cause diverse, cume vedemu in questu articulu di PeritoAnimal. Vi spiegheremu ancu chì sò i vostri sintomi in modo da pudè identificali è cercà immediatamente assistenza veterinaria.
L'ochji sò organi assai sensibili, suscettibili à soffre di malatie chì averanu bisognu di trattamentu, perchè sì ùn sò micca medicati o se u trattamentu inizia tardi, a situazione pò peghju finu à chì provoca cecità. Hè per quessa chì hè impurtante chì cunnosci i tippi, e cause è u trattamentu di cheratite, cun accentu nantu à u ulcera corneale in i cani per continuà à piglià una bona cura è assicurà a salute di u vostru megliu amicu pelutu.
Sintomi è Tipi di Cheratite in Cani
Queratite si compone di inflammazioni corneali, chì hè a parte frontale, trasparente è protettiva di l'ochju. E lacrime, secretate da e glàndule lacrimali, chì sò duie in ogni ochju, inumidiscenu a córnea, evitendu chì si secchi è aiutendu cusì à prutege l'ochji.
Quandu ci hè un prublema cù a córnea, hè cumunu per u cane manifestà u dulore, toccendu cù e zampe, strappendu eccessivamente, presentendu fotofobia, membrana nictizante visibile è perdita di trasparenza, ancu se ci ponu esse variazioni sicondu u tippu di cheratite.
A cheratite più cumuna in i cani hè a cheratite ulcerativa, cunnisciuta ancu cum'è ulceri corneali. Hè una di e cause più cumune di malatie oculare chì provoca u perdita di visione in i cani è, dunque, richiedenu più attenzione da i tutori.
I sintomi più cumuni di cheratite in i cani sò:
- ochji pruriginosi custanti
- secrezione oculare
- Un ochju hè chjosu più cà l'altru
- Inflammazione
- ochju rossu
- sensibilità à a luce
Hè impurtante di sapè chì tutti i tippi di cheratite devenu esse trattati perchè ponu causà cecità parziale o cumpleta. In questu altru articulu pudete verificà a cura di i cani cechi. E poi guarderemu nantu à i tippi più cumuni di cheratite in i cani.
Keratoconjunctivitis sicca in cani
Cunnisciutu ancu cum'è ochju seccu, Queratoconjunctivitis sicca in i cani si verifica quandu e ghiandole lacrimali sò influenzate, producendu una quantità insufficiente di lacrime è causendu l'ochji è, dunque, a cornea, diventanu secchi, presentendu dinò secrezione spessa, mucosa o mucopurulente, chì pò esse cunfunditu cù cunghjuntivitis. A differenza hè chì in u casu di l'ochju seccu hè pussibile rimarcà a córnea opaca chì, cù u tempu, pò ulcerà è ancu purtà à a cecità.
Ci sò parechje cause per l'ochju seccu in i cani, cume e malatie mediate da l'immunità, ma parechji casi sò idiopatichi, cioè, a so origine hè scunnisciuta. Inoltre, l'ochju seccu pò apparisce à causa di malatie cum'è Addison o u distemperu caninu. Alcune razze sò più propensi à soffre di sta situazione, cume:
- bulldog
- cocker spaniel
- Cane pastore
- Husky Siberiano
Per diagnosticà stu disordine, u veterinariu farà u Test di Schirmer per misurà u vulume di lacrime. U trattamentu hè per tuttu a vita è pò cumprende l'usu di gocce d'occhi, ciclosporina è antibiotici. In certi casi, corticosteroidi è ancu chirurgia ponu esse raccomandati. In questu altru articulu capisce megliu a cataratta in i cani - trattamentu è chirurgia.
Ulceru corneale in i cani
A cheratite ulcerativa o ulceru corneale si verifica quandu ci hè una lesione in a cornea, a parte trasparente di l'ochju, è hè una inflammazione assai dolorosa chì pò cumparisce cum'è una complicazione di cheratoconjunctivitis. A córnea hè sfocata, bianca o opaca.
U trattamentu per sta cheratite usa medicazione per riduce u dolore è l'antibiotici, in più di gocce d'occhi è, di solitu, hè necessariu per u cane di aduprà u Collana elisabettana per chì u cane ùn si grattessi l'ochji, causendu cusì più danni à l'ochji.
In i casi più severi, a chirurgia hè raccomandata, allora se sperimentate unu di i sintomi citati sopra, cercate l'attenzione immediata da un veterinariu. Questu hè u megliu modu per prevenzione.
Cheratite infettiva in i cani
Quandu a cheratite ulcerativa o secca hè complicata da infezioni batteriche, avemu un quadru di cheratite infettiva in i cani. In più di u dolore tipicu, u purtata purulente chì hè pruduttu è ancu infjammazione di e palpebre. A differenza da cunghjuntivite, chì produce ancu secrezione purulenta, hè a dulore à l'ochji caratteristica di cheratite.
Stu tipu di cheratite in i cani, cum'è i precedenti, richiede trattamentu veterinariu cù antibiotici, è una cultura hè raccomandata per determinà quale hè u più adattu. Calchì volta l'infezzione si face per a presenza di funghi, chì porta à cheratite fungica, assai menu frequenti. Di solitu appare dopu trattamenti antibiotici à longu andà. Hè ancu necessariu cultivà è trattà cù antifungali.
Cheratite interstiziale in cani
Cunnisciutu cum'è ochju turchinu, postu chì a córnea cumencia à prisentà una tinta bluastra, hè causata da u virus di l'epatite infettiva è produce segni una decina di ghjorni dopu u cuntattu cù u virus. Dunque, s'addunate chì u vostru cane hà un ochju biancastru o turchinu, questu puderia esse u prublema.
Ancu se i cani ponu recuperà, in certi cani ochju bianchicciu ferma cum'è seguita.
Cheratite vascular è pigmentaria in i cani
Ancu se a vascularizazione è a pigmentazione sò prucessi diversi, di solitu si verificanu inseme. U cheratite vascular appare quandu i vini sanguini è u tessutu connettivu crescenu in l'ochju, chì hè cunnisciutu cum'è neovascularizazione è face chì a córnea perde a so trasparenza. À cheratite pigmentaria in i cani, u pigmentu melanina hè depositu in a córnea.
Entrambe a cheratite pò nascere in cunsequenza di l'irritazione cuntinua di a córnea, cum'è quella chì si verifica in entropione (palpebre rivolta versu l'internu di l'ochju) o lagophthalmos (incapacità di chjude l'ochji cumpletamente). Se queste circustanze sò eliminate, a cheratite serà ancu guarita.
Ci hè da nutà chì un tippu specificu è indolore di cheratite pigmentaria hè u pannus corneale, chì si verifica in razze cum'è u Pastore Tedescu, Pastore Belga, Border Collie o Husky. Benchè a cheratite in i cani sia curabile, a cheratite vascolare è pigmentaria, chì ùn hè micca legata à l'irritazione cornea, hè prugressiva è incurabile, è dunque u trattamentu hè focalizatu nantu à u cuntrollu di a so progressione. Per questu, corticosteroidi è ciclosporina ponu esse aduprati. Benintesa, u trattamentu dura una vita.
Avà chì cunniscite i tippi, i sintomi è cumu trattà i diversi tipi di cheratite in i cani, pudete esse interessatu à st'altru articulu nantu à cumu si vedenu i cani.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.
Se vulete leghje più articuli simili à Cheratite in Cani - Tipi, Cause è Trattamentu, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezzione Prublemi ochji.