Cuntenutu
- Cardiomiopatia ipertrofica felina: chì hè?
- Cardiomiopatia ipertrofica felina: complicazioni (tromboembolismu)
- Cardiomiopatia ipertrofica felina: sintomi
- Cardiomiopatia ipertrofica felina: diagnosi
- Cardiomiopatia ipertrofica felina: trattamentu
- Cardiomiopatia dilata felina: chì hè?
- Cardiomiopatia Ipertrofica Felina: Altri Cunsiglii
I misgi sò l'animali perfetti: affettuosu, scherzosu è divertente. Anu illuminatu a vita d'ogni ghjornu di a casa è i guardiani, generalmente, piglianu una grande cura di i misgi. Ma cunniscite tutte e malatie chì u vostru misgiu pò avè? In questu articulu PeritoAnimal, parleremu cardiomiopatia ipertrofica felina, una malatia di u sistema circulatoriu chì affetta gravemente e fighe.
Quì sottu, vi spiegheremu i sintomi è u trattamentu di sta malattia, cusì sapete chì aspittà à a vostra visita veterinaria o quale serà u prossimu passu di trattamentu. Continuate à leghje!
Cardiomiopatia ipertrofica felina: chì hè?
A cardiomiopatia ipertrofica felina hè a malatie cardiache più frequenti in i misgi è, si crede chì hà un mudellu ereditariu. Sta malattia provoca un ispessimentu di a massa miocardica in u ventriculu sinistro. Di conseguenza, u volume di a camera di u core è u volume di sangue chì pompanu u core hè riduttu.
Causa carenze in u sistema circulatoriu, impediscendu di pumpà currettamente u core. Pò influenzà i misgi di ogni età, ancu s'ellu hè più cumunu in i misgi anziani. I persiani sò più propensi à soffre di sta malattia. È secondu e statistiche, i masci soffrenu di più chè e femine.
Cardiomiopatia ipertrofica felina: complicazioni (tromboembolismu)
U tromboembolismu hè una complicazione frequente in i misgi cù prublemi di miocardu. Hè pruduttu da a furmazione di un coagulu chì pò avè effetti diversi, secondu induve hè allughjatu. Hè una cunsequenza di una cattiva circulazione, chì face stagnà u sangue è furmà coaguli.
Hè una complicazione impurtante chì pò causà paralisi o flaccidità di i membri, è hè assai dulurosu per u paziente. Un gattu cù cardiomiopatia ipertrofica pò sperimentà unu o parechji episodi di tromboembolismu durante a so vita. Questi episodii ponu causà a morte di l'animali, postu chì u so sistema cardiovascolare hè sott'à assai stress.
Cardiomiopatia ipertrofica felina: sintomi
A cardiomiopatia ipertrofica felina pò avè sintomi diversi secondu u prugressu di a malatia è u statu di salute. I sintomi chì ponu presentà sò i seguenti:
- Asintomaticu;
- Apatia;
- Inattività
- Mancanza d'appitittu;
- Depressione;
- Difficultà di respirazione;
- Bocca aperta.
Quandu a cundizione si complica è appare u tromboembolismu, i sintomi sò:
- Paralisi rigida;
- Paralisi di e zampe di daretu di u ghjattu;
- Morte subita.
U ritrattu u più cumunu in i misgi cù sta malatia hè u respira dispneica cù vomitu. In i primi stadii di a malattia, si noterà solu chì u ghjattu hè più scemu di u solitu, evitendu u ghjocu o muvendusi, è avendu difficultà à respirà nurmalmente.
Cardiomiopatia ipertrofica felina: diagnosi
Cumu l'avemu vistu, u ghjattu pò mustrà diversi sintomi, secondu e diverse tappe di a malatia. Se a malattia hè rilevata prima di sviluppà complicazioni per via di tromboembolismu, u pronosticu hè favorevule.
Hè assai impurtante chì a malatia sia diagnosticata prima di sottumette u ghjattu à altre chirurgie minori, cum'è a sterilizazione. L'ignuranza annantu à sta malatia pò causà grandi prublemi.
Un esame di rutina di un gattu asintomaticu ùn pò micca rilevà a malattia, dunque hè impurtante chì eseguite testi più approfonditi di tantu in tantu. U ecocardiografia hè l'unica prova diagnostica per sta malatia.Un elettrocardiogramma ùn rileva micca sta cundizione cardiaca, ancu se pò arricchisce qualchì volta aritmie cunnesse à e malatie. I radiografi di pettu rilevanu solu i casi i più avanzati.
In ogni casu, hè a patologia cardiaca più cumuna in i misgi, è à qualsiasi segnu, u vostru veterinariu hà da fà i testi di diagnostichi necessarii.
Cardiomiopatia ipertrofica felina: trattamentu
U trattamentu per a cardiomiopatia ipertrofica felina varieghja secondu u statu clinicu di l'animali, l'età, è altri fattori. E cardiomiopatie ùn ponu esse guarite, allora tuttu ciò chì pudemu fà hè aiutà u vostru misgiu à campà cù a malatia. U veterinariu vi cunsiglierà nantu à a combinazione di medicazione adatta per u vostru gattu. I farmaci più aduprati in cardiomiopatie sò:
- Diuretici: per riduce u fluidu da u pulmone è u spaziu pleurale. In i casi severi, l'estrazione di fluidu hè fatta cù un cateteru.
- ACEi (Inibitori di l'enzimi di trasformazione di l'angiotensina): Provoca a vasodilatazione. Riduce u pesu nantu à u core.
- beta blockers: riduce a frequenza cardiaca à le volte cù un ritmu assai veloce.
- Imblocatori di Canali di Calziu: rilassate u musculu di u core.
- Acidu acetilsalicilicu: datu in dosi assai bassi, cuntrullati per riduce u risicu di tromboembolismu.
In relazione à a dieta, ùn a modificate micca troppu. Deve esse bassu in sale per prevene a ritenzione di sodiu, chì pò à sua volta causà a ritenzione di fluidi.
Cardiomiopatia dilata felina: chì hè?
Hè a seconda cardiomiopatia più cumuna in i misgi. Hè causatu da a dilatazione di u ventriculu sinistro o di i dui ventriculi, è da a mancanza di forza in cuntrazione. In altre parolle, u core ùn pò micca espansione nurmalmente. A cardiomiopatia dilata pò esse causatu da una carenza di taurina in a dieta o per altri motivi micca ancu specificati.
I sintomi sò simili à quelli descritti sopra, cume:
- Anorexia;
- Debbulezza;
- Prublemi di respirazione.
U pronosticu di a malatia hè seriu. S'ellu hè causatu da insufficienza taurina, u ghjattu pò ripiglià dopu un trattamentu currettu. Ma se a malatia hè causata da altri fattori, l'aspettativa di vita di u vostru ghjattu serà di circa 15 ghjorni.
Per questa ragione, hè assai impurtante chì teniate cura di a dieta di a vostra figa. L'alimenti per animali domestici cummerciali cuntenenu di solitu a quantità necessaria di taurina per u vostru misgiu. Ùn li duverebbe mai dà cibu per cani perchè ùn cuntene taurina è pò purtà à sta malatia.
Cardiomiopatia Ipertrofica Felina: Altri Cunsiglii
Se u vostru misgiu hè statu diagnosticatu cardiomiopatia ipertrofica felina o cardiomiopatia dilata, Hè assai impurtante chì cullabure quant'è pussibule cù u veterinariu. Ellu o ella vi cunsigliarà nantu à u trattamentu più adattatu per ogni casu è a cura chì duvete cercà. Duvete furnisce un ambiente senza stress o spaventi, curà a dieta di u ghjattu è esse cuscenti di l'episodi pussibuli di tromboembolismu. Ancu se a prevenzione di sti episodii hè continuata, ci hè sempre un risicu chì accadenu.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.