Cuntenutu
- Cancer di l'Ose in Cani
- Sintomi di Cancer di l'Ose in Cani
- Diagnosticu di u cancheru di l'ossu in i cani
- Trattamentu di u Cancer di l'Ose in Cani
- Trattamentu palliativu è cumplementariu
Sapemu avà chì l'animali domestici per eccellenza, i cani è i misgi, sò suscettibili à numerose malatie chì pudemu ancu osservà in l'omu. Fortunatamente, sta cunniscenza crescente hè ancu duvuta à una medicina veterinaria chì si hè sviluppata, evoluta è hà avà vari mezi di diagnosi è di trattamentu.
Studii realizati nantu à l'incidenza di tumori in cani cunsideranu apprussimatamente chì 1 di 4 cani svilupperà qualchì tippu di cancheru durante a so vita, dunque simu di fronte à una patologia chì deve esse cunnisciuta per pudè trattalla cun u più grande appena pussibule.
In questu articulu di Animal Expert parlemu Sintomi è Trattamentu di u Cancer di l'Ose in Cani.
Cancer di l'Ose in Cani
U cancheru di l'osse in cani cunnisciutu ancu osteosarcoma, hè un tipu di tumore malignu chì, malgradu pudè influenzà qualsiasi parte di u tessulu ossu, hè principalmente rilevatu in e seguenti strutture:
- Rughjone regione distale
- Regione prossimale di l'umaru
- Regione distale di u femur
Osteosarcoma affetta principalmente i cani di razza maiò è giganti Rottweiller, São Bernardo, Pastore Tedescu è Greyhound sò specialmente suscettibili à sta patologia.
Cum'è qualsiasi altru tipu di cancheru in i cani, l'osteosarcoma hè caratterizatu da una riproduzione anormale di cellule. In fattu, una di e caratteristiche principali di u cancheru di l'ossu hè a rapida migrazione o metastasi di e cellule tumorali attraversu u sangue.
U cancheru ossu di solitu causa metastasi in u tissutu pulmonariu, invece, hè stranu chì e cellule di u cancheru si trovanu in u tessutu ossu per via di metastasi da un cancheru precedente.
Sintomi di Cancer di l'Ose in Cani
I sintomi più prevalenti in l'osteosarcoma caninu sò u dulore è a perdita di mobilità. In seguitu, l'esplorazione fisica rivelerà una sintomatologia più larga, ma principalmente focalizzata nantu à u livellu osteoarticular:
- Inflammazione
- Ache
- Limp
- U nasu purga
- segni neurologichi
- Exophthalmos (globi oculari chì spuntanu troppu luntanu)
Micca tutti i sintomi devenu esse presenti, postu chì quelli più specifici, cum'è quelli neurologichi, si presentanu solu secondu l'area scheletrica affettata.
In parechje occasioni u suspettu di frattura ritarda u diagnosticu osteosarcoma ritardà l'implementazione di un trattamentu currettu.
Diagnosticu di u cancheru di l'ossu in i cani
U diagnosticu di l'osteosarcoma caninu hè realizatu principalmente per mezu di dui esami.
U primu hè un imaging diagnosticu. U cane hè sottumessu à una radiografia di a regione sintomatica, in casi di cancheru di l'ossu, hè destinatu à osservà sì u tessutu osseu affettatu mostra regioni cù malnutrizione ossea è altri cun proliferazione, seguendu un mudellu specificu tipicu di stu tumore malignu.
Se a radiografia vi face suspettà un osteosarcoma, u diagnosticu deve esse finalmente cunfirmatu da a citologia o studiu cellulare. Per questu, una biopsia o l'estrazione di tissutu deve esse realizata prima, a tecnica più bona per uttene stu campione hè l'aspirazione fina di l'agulla, chì hè indolore è ùn richiede micca sedazione.
Dopu, u campionu serà studiatu à u microscopiu per determinà a natura di e cellule è determinà s'elle sò cancerose è tipiche di l'osteosarcoma.
Trattamentu di u Cancer di l'Ose in Cani
Attualmente u trattamentu di prima linea hè amputazione di u membru affettu cù a chimioterapia adiuvante, tuttavia, u trattamentu di l'osteosarcoma caninu ùn deve micca esse cunfusu cù a ripresa di sta malattia.
Sì solu l'amputazione di u membru affettu hè effettuata, a sopravvivenza hè di 3 à 4 mesi, invece, se l'amputazione hè fatta cun u trattamentu di chimioterapia, a sopravvivenza cresce à 12-18 mesi, ma in nisun casu a speranza di a vita hè simile à quella di un cane sanu.
Alcune cliniche veterinarie cumincianu à scartà l'amputazione è a rimpiazzanu cù a tecnica di innestazione, induve u tessulu ossu affettatu hè eliminatu ma l'ossu hè rimpiazzatu da u tessutu ossu da un cadaveru, tuttavia, a cumplementazione cù a chimioterapia hè ancu necessaria è l'aspettativa di vita dopu l'intervenzione hè simile à i valori chì avemu descrittu sopra.
Evidentemente, a pronostica dipenderà da ogni casu, tenendu contu di l'età di u cane, di a rapidità di u diagnosticu è di l'esistenza pussibile di metastasi.
Trattamentu palliativu è cumplementariu
In ogni casu, u tippu di trattamentu deve esse valutatu, sta valutazione deve esse fatta da u veterinariu ma tenendu sempre in contu i desideri di i pruprietari.
A volte, in i cani anziani chì a qualità di vita ùn serà micca migliurata dopu l'intervenzione, a megliu opzione hè di optà per un trattamentu palliativu, vale à dì un trattamentu chì ùn hà micca u cancheru cum'è oggettu di eradicazione ma sullivazione di i sintomi.
In ogni casu, di fronte à una patulugia caratterizata da un grande dulore, u so trattamentu deve esse urgente. Vede ancu u nostru articulu nantu à e terapie alternative per i cani cun cancheru.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.