Cuntenutu
- Un cane pò manghjà açaí? Hè benefiziu o dannosu?
- I cani ponu avè un ghjacciu açaí?
- Alimentazione pruibita per i cani: açaí
- I cani ùn ponu manghjà açaí - effetti avversi
- U mo cane hà manghjatu acai, avà chì?
Açaí hè un riprisentante alimentariu di a cultura brasiliana chì hà guadagnatu assai pupularità in u mondu sia per u so sapore è a so struttura unica, sia per i so benefici per a salute umana. Hè una fonte di fibre, vitamine, minerali è antioxidanti naturali chì aiutanu à luttà contr'à l'invichimentu cellulare, à rinfurzà u sistema immunitariu è à assicurà u funziunamentu currettu di u corpu.
In cunsiderazione di tutte queste pruprietà benefiche, hè cumunu per parechji prupietarii di dumandassi se u so cane pò manghjà açaí o se questu hè unu di l'alimenti proibiti per i cani. Hè impurtante di clarificà què i cani ùn devenu manghjà açaí, cumu ponu soffre d'effetti avversi cum'è prublemi gastrointestinali.
In tuttu questu articulu da Espertu Animale, vi spieghemu perchè ùn duvete micca offre açaí à u vostru cane è cosa fà in casu chì u vostru pelu manghji açaí.
Un cane pò manghjà açaí? Hè benefiziu o dannosu?
Se vi dumandate se u vostru cane pò manghjà açaí, duvete capisce chì a risposta hè: Micca! Cumu l'avemu dettu prima, i cani ùn ponu manghjà açaí è hè un mitu chì questu alimentu sia benefiziu per a salute di i cani. Ma, vi puderete dumandà perchè l'acai ùn hè micca un bonu alimentu per i cani, allora vi daremu quella spiegazione in modo da pudè sempre furnisce l'alimentu u più nutritivu per u vostru megliu amicu.
I cani ponu avè un ghjacciu açaí?
Innò, perchè u ghjacciu açaí hè fattu da a polpa di u fruttu è provoca i stessi effetti avversi nantu à u corpu di i cani. Tuttavia, u vostru cane pò manghjà ghjacciu à base d'acqua chì hè preparatu cù frutti chì sò benefichi per a so salute, cum'è mele, fragole, pere, banane o mirtilli. Quì in PeritoAnimal, vi insegnemu cumu fà un ghjacciu casanu per cani sani, nutritivi è gustosi.
Alimentazione pruibita per i cani: açaí
O açaí hà teobromina, una sustanza chimica chì hè presente naturalmente in certi frutti è frutti (cum'è açaí, caffè è semi di cacao), è chì pò ancu esse aghjuntu in a fabricazione industriale di alcuni alimenti, cum'è u cicculata è i so derivati.
In u corpu umanu, a teobromina hè unu di quelli rispunsevuli di pruduce quella sensazione di felicità, piacè o eccitazione chì sentimu quandu cunsumemu alcuni alimenti è beie. Hè, hè un sustanza chì agisce cum'è stimulante sistema nervosu, ancu impattu in funzioni cardiache, pulmonari è motorie.
Dunque, un cunsumu moderatu di alimenti cù teobromina, cum'è a cicculata è l'açaí, offrenu un effettu antidepressivu è energizante per parechje persone. Tuttavia, i cani ùn anu micca l'enzimi necessarii per metabolizà sta sostanza. i cani ùn sò micca capaci di digerisce currettamente açaí è u cunsumu di questu fruttu pò causà gravi prublemi gastrointestinali è ancu intossicà u vostru animale domesticu.
Inoltre, duvete ancu cunsiderà chì l'acai hè riccu in zuccheru, olii è carboidrati, avendu un altu valore energeticu. Dunque, un cunsumu eccessivu pò ancu causà un rapidu guadagnu di pesu è livelli aumentati di glucosiu è di colesterolu in u sangue.
I cani ùn ponu manghjà açaí - effetti avversi
Se un cane ingestisce una piccula quantità di açaí, averà probabilmente prublemi gastrointestinali, cum'è gasu, vomitu è diarrea. Hè ancu pussibule chì l'effettu stimulante di acai berry provoca alcuni cambiamenti di comportamentu in u vostru migliore amicu, cume iperattività, nervosità o ansietà.
À dosi più alte, u cane pò presentà sintomi d'intossicazione. Questi sintomi sò generalmente apparsu in 24 o 48 ore dopu u cunsumu, chì hè u tempu chì u corpu di un cane impiega per eliminà a teobromina da u so corpu. Tuttavia, se u vostru cane hà manghjatu assai açaí, pò ancu presentà alcuni sintomi più allarmanti, cume:
- Seizures;
- Tremori;
- Inattività o letargia;
- Tachicardia è cambiamenti di ritmu cardiacu;
- Difficultà à respirà è, in casi più gravi, fallimentu respiratoriu.
U mo cane hà manghjatu acai, avà chì?
Se notate o sospettate chì u vostru cane hà manghjatu açaí, u megliu da fà hè purtà lu subitu à u veterinariu. In a clinica veterinaria o in l'uspidale, u prufessiunale pò investigà l'effetti avversi pussibuli associati à u cunsumu di açaí è prescrive u trattamentu più adeguatu per impedisce ch'ellu provoca danni à u corpu.
U trattamentu dipenderà sempre di u statu di salute è di u corpu di ogni cane, è ancu di a quantità di açaí ingeriti. S'ellu era una piccula dosi, hè pussibule chì u vostru cane fermi solu sottu osservazione per assicurà ch'ellu serà bè è ùn soffre micca cumplicazioni. Tuttavia, se u vostru cane hà manghjatu assai açaí, u veterinariu valuterà a necessità è a fattibilità di fà un lavatu stomacu è / o amministrà medicazione per cuntrullà i danni causati da un eccessu di teobromina in u corpu di l'animali.
Sapendu chì i cani ùn ponu manghjà açaí, hè di primura mantene a vostra casa ben organizata per impedisce à u vostru cane di entre in cuntattu cù stu fruttu, a polpa o qualsiasi alimentu derivatu da ellu. E postu chì i cuccioli sò assai curiosi, ricordate di ùn lascià mai manghjà, pruduttu o sustanza potenzialmente tossica à a portata di u vostru megliu amicu.
Verificate quale sò i alimenti per cani tossichi è pruibiti nantu à u nostru video YouTube: