Cuntenutu
- Chì ghjè un vaccinu?
- Quandu devu dà à u cane u primu vaccinu
- Chì ghjè u calendariu di vaccinazione per i cani
- Più infurmazione duvete sapè nantu à i vaccini per cani
Cum'è patroni di cani rispunsevuli duvemu rispettà u calendariu di e so vaccinazioni, chì cusì pudemu evità un gran numeru di malatie gravi. Ùn simu spessu sicuri chì un vaccinu sia veramente necessariu o micca. Ma tuttu finisce per esse riduttu à ciò chì i vaccini sò obbligatori in a regione induve campemu.
Se vive in Brasile o in Portugallu è avete dubbi nantu à a vaccinazione di u vostru cane, continuate à leghje st'articulu da PeritoAnimal induve spiegheremu u calendariu di vaccinazione di i cani.
Chì ghjè un vaccinu?
U vaccinu chì u nostru veterinariu administra à u nostru cane hè custituitu inoculazione sottucutanea di una sustanza specifica chì cuntene, secondu a malattia da prevene, un microorganisimu attenuatu, una frazione di virus, ecc. Quandu si tratta di un picculu cuntattu cù a malattia, u corpu crea una reazione di difesa chì genera anticorpi chì servenu da difese specifiche contr'à sta malattia in casu chì si presenti. Cusì, u corpu serà in gradu di rilevallu prestu è averà i so mezi per pudè luttà senza affettà u nostru cucciolu. Ghjè cù a vaccinazione curretta chì u nostru animale domesticu acquista immunità à una malattia senza avè da soffre di ella è superallu.
I vaccini sò veramente efficaci solu sì a salute di u cane hè bona, hè parassita è u so sistema immunitariu hè maturu. U tippu di vaccini chì devenu esse amministrati varieghja secondu a zona geografica in a quale simu situati. Dunque, hè di primura chì ci informemu chì sò necessarii è quandu devenu esse amministrati per preservà a salute di u nostru cane, postu chì alcune di queste malatie sò fatali. Inoltre, ci sò malatie cum'è a rabbia chì sò zoonese, vale à dì chì passanu da l'animali à l'omu è viceversa, dunque queste sò di solitu ubligatorie in guasi tutti i lochi.
Cum'è a pudete vede, a vaccinazione hè qualcosa di assai impurtante sia per a salute di u nostru cumpagnu sia per a nostra, in più di l'obbligazione di a legge esistente, hè per quessa chì in PeritoAnimal vi cunsigliemu chì date sempre à u vostru cucciolu vaccinazioni annuali, chì u trattamentu hè assai più caru ch'è a prevenzione di qualsiasi malatie.
Quandu devu dà à u cane u primu vaccinu
Cum'è l'accennatu prima, unu di i requisiti per chì un vaccinu entre in vigore hè chì u sistema di difesa di u cucciolu hè maturu. Dunque, hè assai impurtante di sapè quandu pudemu applicà u primu vaccinu à un cucciolu, è questu serà quandu si pensa chì avete dighjà un sistema immunitariu abbastanza maturu è capaci di riceve vaccini. Dicemu "abbastanza maturu" perchè, in fatti, u sistema immunitariu di i cuccioli ùn ghjunghje à a so pienezza chè à quattru mesi, ma a verità hè chì prima, u sistema hè dighjà abbastanza preparatu per pudè riceve i primi vaccini.
In u casu di un cucciolo, u so primu vaccinu deve esse applicatu solu una volta svezzatu., postu chì mentre allattate vi sò prutetti da parechji prublemi pussibuli cù tutti i nutrienti chì u latte maternu hà è u vostru sistema immunitariu si custruisce. Duvemu cunsultà cù u nostru veterinariu di fiducia per u mumentu ideale per cumincià à vaccinà u nostru cane. Generalmente, l'età ottimale per u svezzamentu hè intornu à dui mesi di vita, è a prima vaccina hè generalmente amministrata trà un mese è mezu di vita è dui mesi, cume spessu si svezzanu prematuramente.
Inoltre, hè di primura chì u nostru cane ùn toccate micca u pavimentu di a strada finu à avè u vostru primu vaccinu è chì questu entrerà in vigore, ùn venite micca in cuntattu cù altri cuccioli fora di i vostri fratelli, sorelle è genitori. Hè perchè u so sistema di difesa hè sempre in custruzzione è cusì hè più faciule per elli di cuntrae malatie chì sò sicure chì seranu fatali.
Dunque, u cane ùn puderà sorte è avè cuntattu cù altri cani è oggetti in strada finu à chì u so primu vaccinu è l'altri primi vaccini entrinu in vigore. Questu serà à trè mesi è una settimana di età. Trè mesi hè quandu u vostru ultimu vaccinu di i primi vaccini hè applicatu è a settimana in più hè u tempu chì avete bisognu per assicurà a so efficacia.
Chì ghjè u calendariu di vaccinazione per i cani
Ch'ella sia a prima vaccinazione o s'ellu hè digià a vaccinazione annuale per u restu di a vita di u nostru cucciolu, hè cunsigliatu chì i vaccini sò amministrati in a mattina.
Dunque, s'ellu ci hè una reazione, cum'è a ghjente face qualchì volta, avemu tuttu u ghjornu per pudè osservà è trattà sta reazione. Fortunatamente, sia in e persone sia in i cani tendenu à esse pocu frequenti è di bassa intensità.
Cusì hè questu Calendariu di Vaccinazione Basica di Cane:
- À 6 settimane: Prima vaccinazione.
- À 8 settimane: Polivalente.
- A 12 settimane: Dosi di rinfurzamentu polivalente.
- À 16 settimane: Rabbia.
- Ogni annu: Dosi di rinfurzà Multipurpose è Rabies
Più infurmazione duvete sapè nantu à i vaccini per cani
Hè impurtante di sapè chì i vaccini più cumuni sò trivalenti, tetravalenti è ancu pulivalente. A differenza hè chì u primu raggruppa e trè malatie più basiche, u secondu raggruppa queste malattie è ne aghjunghje un'altra, è u terzu raggruppa tutte e precedenti è ancu un'altra malattia.
U vaccinu trivalente di solitu cuntene vaccini contr'à u distemperu caninu, l'epatite infettiva canina è a leptospirosi. U vaccinu tetravalente cuntene u listessu chè quellu trivalente è u vaccinu contr'à u parvovirus caninu hè aghjuntu. U vaccinu polivalente più basicu, in più di piglià tuttu ciò chì i precedenti cuntenenu, hà ancu u vaccinu contr'à a tosse di cane è contr'à u coronavirus caninu. Oghje ghjornu, vaccini cum'è l'herpesvirus caninu, babesiosi o piroplasmosi è contru bordetella bronchiseptica è multocida pasteurella chì sò cumpunenti bacteriali opportunisti in a tosse canina.
A seconda di u centru veterinariu, l'area geografica in a quale campemu è a salute generale di u nostru cane, duverete sceglie un tipu di vaccinazione o un altru. Hè cunsigliatu chì u veterinariu decide se amministrà trivalenti, tetravalenti o multivalenti, basatu soprattuttu nantu à l'area in cui campemu è u tippu di vita chì campemu, per esempiu se viaghjemu assai è portemu u nostru cane cun noi. U veterinariu hè a sola persona chì pò decide u calendariu di vaccinazione è u tippu chì cunvene megliu à a salute di ogni cucciolu, rispettendu sempre quelli chì sò l'amministrazione obbligatoria.
U vaccinu contra a rabbia in Brasile è in Portugallu hè ubligatoriu. Stu vaccinu in San Paulu hè distribuitu gratuitamente da a Merria, dunque, se site in questa regione, duvete circà posti permanenti chì vaccinanu tuttu l'annu.
In PeritoAnimal vuleriamu ramintà vi di l'importanza di avè animali domestici in modu responsabile. Arricurdatevi chì avè e vostre vaccinazioni à ghjornu hè legalmente ubligatoriu, in più di esse una pratica etica è murale, postu chì si tratta solu di prutege i nostri cuccioli, a nostra salute è a nostra famiglia.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.