U cane pò rilevà u coronavirus?

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 16 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 16 Nuvembre 2024
Anonim
Car interiors are ’dirtier than the average toilet’, study finds
Video: Car interiors are ’dirtier than the average toilet’, study finds

Cuntenutu

U sensu di l'olfattu di i cani hè impressiunante. Moltu più sviluppatu di l'omi, hè per quessa chì i pelosi ponu seguità tracce, localizà e persone sparite o rilevà a presenza di vari tippi di droghe. Inoltre, sò ancu capaci di iidentificà diverse malatie chì toccanu l'esseri umani.

In vista di a pandemia attuale di u novu coronavirus, i cani puderanu aiutà à diagnosticà Covid-19? In questu articulu di PeritoAnimal, spiegheremu un pocu nantu à e capacità canine, induve sò i studii nantu à questu sughjettu è, finalmente, scopre se un u cane pò detectà coronavirus.

l'odore di i cani

A sensibilità olfattiva di i cani hè assai superiore à quella di l'umani, cum'ella hè stata dimustrata in parechji studii chì mostranu risultati sorprendenti nantu à sta grande capacità canina. Questu hè u vostru sensu più acutu. Un sperimentu assai rimarchevuli annantu à questu hè statu quellu realizatu per sapè se un cane puderà distingue uni o gemelli fraterni. L'univitellini eranu i soli chì i cani ùn pudianu distingue cum'è persone diverse, chì avianu u listessu odore.


Grazie à sta capacità incredibile, ponu aiutà cun compiti assai diversi, cume u seguimentu di a caccia di e prede, a rilevazione di droghe, a messa in evidenza di l'esistenza di bombe o u salvamentu di vittime in disastri. Ancu se forse un'attività più scunnisciuta, i cani addestrati à stu scopu ponu rilevallu in una fase iniziale di certe malatie è ancu alcuni di elli in un statu avanzatu.

Ancu s'ellu ci sò razze adattate per questu, cum'è i cani di caccia, u marcatu sviluppu di stu sensu hè una caratteristica spartuta da tutti i cani. Questu hè chì u vostru nasu hà più di 200 milioni di cellule di recettori di l'odori. L'omu hà circa cinque milioni, allora avete una idea. Inoltre, u centru olfattivu di u cervellu di u cane hè assai sviluppatu è a cavità nasale hè altamente esaltata. Una grande parte di u vostru cervellu hè dedicata à interpretazione di l'odore. Hè megliu cà qualsiasi sensore chì l'omu hà mai creatu. Dunque, ùn hè micca surprisante chì, in questu momentu di a pandemia, studii sò stati iniziati per determinà se i cani ponu rilevà i coronavirus.


Cumu i Cani Detettanu a Malatia

I cani anu un sensu cusì forte di l'olfattu chì ponu ancu rilevà malatie in e persone. Benintesa, per questu, a furmazione precedente, in più di i prugressi attuali in medicina. A capacità di l'odore di i cani hè stata dimostrata efficace in a rilevazione di patologie cum'è prostata, intestinu, ovariu, colonettale, pulmonare o di u senu, è diabete, malaria, malattia di Parkinson è epilessia.

I cani ponu sente l'odore cumposti organichi volatili specifici o VOC chì sò produtti in certe malatie. In altre parolle, ogni malatia hà a so propria "impronta" caratteristica chì u cane hè capace d'identificà. È pò fà lu in i primi stadii di a malatia, ancu prima di l'esami medichi diagnostichi, è cù guasi 100% efficacità. In u casu di u glucosiu, i cani sò capaci di alertà finu à 20 minuti prima chì u so livellu di sangue cresce o cala.


U rilevazione precoce hè di primura per migliurà u pronostica di a malatia cum'è u cancheru. In listessu modu, anticipà una pussibule crescita di glucosiu in casu di diabetichi o di crisi epilettiche hè un benefiziu assai impurtante chì pò furnisce un enormu miglioramentu di a qualità di vita di e persone affette, chì ponu esse aiutati da i nostri amici peluti. Inoltre, sta capacità canina aiuta i scienziati à identificà i biomarcatori chì ponu esse sviluppati in più per facilità i diagnostichi.

Fondamentalmente, i cani sò insegnati à circà a cumpunente chimica caratteristica di a malatia chì vulete rilevà. Per questu, campioni di feci, urina, sangue, saliva o tessuti sò offerti, affinchì st'animali amparino à ricunnosce l'odori chì dopu devenu identificà direttamente in a persona malata. S'ellu ricunnosce un certu odore, si puserà o si mette davanti à u campione per segnalà chì sente l'odore specificu. Quandu travaglianu cù e persone, i cani ponu alertalli. toccalli cù a zampa. A furmazione per stu tippu di travagliu dura parechji mesi è, benintesa, hè fatta da prufessiunali. Da tutte queste cunniscenze nantu à e capacità canine cun evidenze scientifiche, ùn hè micca surprisante chì in a situazione attuale i scienziati si sò dumandati se i cani ponu rilevà u coronavirus è anu iniziatu una serie di ricerche nantu à questu sughjettu.

U cane pò rilevà u coronavirus?

Ié, un cane pò rilevà u coronavirus. E sicondu a ricerca realizata da l'Università di Helsinki, Finlandia[1], I cani sò capaci di identificà u virus in l'omu finu à cinque ghjorni prima di l'iniziu di qualsiasi sintomi è cù una grande efficacità.

Hè ancu in Finlandia chì u guvernu hà iniziatu un prugettu pilotu[2] cù cani sniffer in l'aeroportu di Helsinki-Vanda per annusà i passeggeri è identificà Covid-19. Parechji altri paesi sò ancu addestrati cani per rilevà u coronavirus, cume a Germania, i Stati Uniti, u Cile, l'Emirati Arabi Uniti, l'Argentina, u Libanu, u Messicu è a Colombia.

L'ubbiettivu di queste iniziative hè di aduprà cani sniffer in i lochi d'entrata in paesi, cume aeroporti, terminali di autobus o stazioni di treni, per facilità u muvimentu di e persone senza a necessità di impone restrizioni o confinimentu.

Cumu i cani identificanu u coronavirus

Cumu l'avemu dettu prima, a capacità di i cani à identificà e variazioni di cumposti organichi volatili in l'omu hè a chjave per a rilevazione di u coronavirus. Questu ùn vole micca dì chì u virus hà alcunu odore, ma chì i cani ponu sente l'odore riazzioni metabulichi è urganichi di una persona quandu sò infettati da u virus. Sti riazzioni producenu cumposti organichi volatili chì, à u so tornu, sò cuncentrati in sudore. Leghjite questu altru articulu PeritoAnimal per sapè se i cani sentenu paura.

Ci sò diversi metudi per addestrà un cane per rilevà u coronavirus. A prima cosa hè di amparà ricunnosce u virus. Per fà questu, ponu riceve urina, saliva o campioni di sudore da e persone infette, cun un oggettu chì sò abituati o cibu. Dopu, questu oggettu o cibu hè eliminatu è altri campioni chì ùn cuntenenu micca u virus sò posti. Se u cane ricunnosce u campione pusitivu, hè ricumpensatu. Stu prucessu si ripete una seria di volte, finu à chì u cucciolu s'abitui à l'identificazione.

Hè bè di fà capisce chì ùn ci hè risicu di cuntaminazione per quelli pelosi, cume i campioni contaminati sò prutetti da un materiale per impedisce u cuntattu cù l'animali.

Avà chì sapete chì un cane pò rilevà u coronavirus, vi puderia interessà di sapè di Covid-19 in i misgi. Fighjate u video:

Se vulete leghje più articuli simili à U cane pò rilevà u coronavirus?, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.