Cuntenutu
- U calore in e puttane, cumu hè?
- Durata di u calore di u cane è quantità normale
- Principiu di u calore in e puttane
I caregivers di i cani, quandu ùn sò micca sterilizzati, anu da affruntà periodi di calore, chì generalmente si verificanu duie volte à l'annu, è ponu ancu generà parechji dubbi. Unu di elli, è forse quellu chì si sprime u più spessu, hà da fà cù u sangu. "cane chì sanguina assai in calore", hè di solitu a quistione a più cumuna, postu chì ùn ci hè micca una quantità esatta chì pò esse stabilita cum'è nurmale. Per quessa, in questu articulu di Animal Expert, chjarificeremu i dubbi annantu à questu tema chì preoccupa tantu.
U calore in e puttane, cumu hè?
Per chì pudete determinà se u vostru cane sanguina assai in calore, duvete prima sapè cumu si svolge u so ciclu riproduttivu, chì pò esse divisu in quattru fasi, chì sò e seguenti:
- proestrus: Durante questu periodu, chì pò ghjunghje à trè settimane, hè quandu sì u sanguinamentu si verifica. Chì pò prisentà sfarenti sfumature, da un culore di sangue frescu à un culore più rusulinu, giallasciu o brunasticu. A puttana elimina goccioline o picculi ghjetti. Una quantità abbundante di sangue frescu seria una ragione per una cunsultazione veterinaria, è ancu un cattivu odore o qualsiasi sintomi cum'è febbre o dolore. Durante questu periodu una infiammazione di a vulva hè ancu visibile è hè cumunu per a nostra cagna di urinare più spessu. À a fine di sta fasa, dighjà in leia cù a prossima, a cane femina, chì attraia i masci per via di a produzzione di feromoni, diventa ricettivu. Per dimustrà questu, sposterà u sciroppu da un latu, lascendu i so genitali esposti. Stu sintimu indica chì a prossima fase hè iniziata.
- Estru o calore ricettivu: cumu avemu dettu, hè in questu stadiu chì a femina accetta u maschile, è, dunque, hè in u so periodu di fertilità, in u quale, essendu cun un cane maschile senza sterilizazione, puderia diventà incinta. Questa fasa pò durà finu à trè settimane è avemu nutatu chì finisce perchè a femina smette di accettà u maschile. U periodu di estru hè cunsideratu cumpresu proestrus è estru è dura circa trè settimane, in media. In l'estru ùn deve più esse sanguinamentu è, se questu hè verificatu, hè un mutivu di cunsultazione veterinaria, chì pò esse una infezzione o una irregolarità in calore.
- Diestrus: cum'è avemu dettu, a puttana, in questu stadiu, rifiuterà l'accoppiamento è u maschile perderà ancu interessu. Se a puttana era incinta, stu periodu duraria uni pochi di mesi, currispondendu à a gravidanza, è finisceria à u mumentu di a consegna. Se ùn ci hè micca gravidanza, stu periodu serà seguitu da anestru. Ùn deve micca pruduce alcun sanguinamentu.
- anestru: currisponde cù u periodu di inattività sessuale è durerà finu à chì un novu ciculu di estru inizià.
Durata di u calore di u cane è quantità normale
Solu in u periodu cunnisciutu cum'è proestrus a nostra cagna hà da sanguinà. Hè impussibile di dì chì quantità hè "nurmale", precisamente perchè ùn ci hè micca una quantità fissa, mancu un numeru di ghjorni di sangu chì hè cumunu per tutte e puttane. In fatti, ùn ci serà micca un calore uguale in a listessa cagna. Genericamente, solu per u scopu di guida, pudemu mette in evidenza i seguenti:
- durata nurmale di u sangu in calore di cagna: più di trè settimane seria ragione di cunsultazione veterinaria. Finu à quellu tempu, i sanguinamenti ponu esse normali, ma duvemu sempre fighjà se u flussu diminuisce è cambia di culore, da un rossu prufondu à un marrone rosatu. Benintesa, ste secrezioni ùn devenu micca puzzulà male. Se anu un cattivu odore, ponu indicà infezzione è serà necessaria una attenzione veterinaria.
- quantità nurmale di sangue in calore: ancu hè assai variabile. In certe puttane hè guasi imperceptibile, perchè a quantità hè chjuca è, in più, si leccanu. Normalmente vedrete gocce di sangue chì esce da a vulva. Calchì volta sò picculi ghjetti chì ponu macchià una zona adiacente è ancu e zampe, mentre falanu, ma duvete tene contu chì quandu a puttana passa u tempu à chjinassi, quand'ella si alza, una quantità più grande caderà, chì hè u quellu chì si accumulava in quelle ore. Puderemu ancu vede piccule pozzanghere nantu à u so lettu, o induv'ella hè stesa, dunque duvemu prutege i letti è i canapè se a lascemu cullà nantu à sti mobuli. Inoltre, hè cunsigliatu di copre u vostru lettu cù vechji panni, linzoli o asciugamani chì ponu esse ghjittati dopu à u calore se e macchie di sangue ùn si staccanu quandu si lava.
Cumu pudete vede, sì u vostru cane sanguina assai o un pocu in calore hè relativu. Hè Hè normale chì ci sianu sfarenti sanguinamenti, dunque, u più impurtante hè chì ùn si noti alcun segnu d'avvertimentu, cum'è febbre, dolore, pus o apatia.
Principiu di u calore in e puttane
Infine, duvete sapè chì e puttane ghjunghjenu generalmente in calore trà 6 è 8 mesi, ancu s'ellu deve esse nanzu in e puttane di razza chjuca è assai più tardi in a razza maiò. Durante i primi dui anni ùn hè micca stranu chì e puttane presentanu irregolarità in u so ciclu riproduttivu. Dunque, ancu se a regula hè d'andà in calore apprussimatamente ogni 6 mesi, à le volte pò accade prima o poi. Questu spiega un sanguinamentu fora di u margine di tempu previstu è, ancu se questi sò cambiamenti chì sidi solitu risolvenu da soli in i cicli successivi, pudete cunfermà visitendu u vostru veterinariu. Hè ancu impurtante di sapè chì e cagne anu calori più spaziati annantu à l'anni. Dunque, se pensate chì u vostru cane sanguineghja assai in calore o hà calore in fila, ma hè dighjà un età avanzata (cum'è circa 10 anni), forse u sanguinamentu hè a cunsequenza di un tumore è, certamente, l'attenzione veterinaria esse necessariu.
In ogni casu, hè cunsigliatu a sterilizazione prima di u primu calore, o pocu dopu, postu chì, in più di prevene i sanguinamenti, a rimozione di l'utru è di l'ovari riduce a probabilità di l'apparizione di patologie cum'è u cancheru di u senu o a piometra canina. Hè impurtante di sapè chì l'usu di droghe per cuntrullà u calore hà assai effetti collaterali, ghjè per quessa, cum'è metudu anti-contraccettivu è per a salute, a sterilizazione hè sempre cunsigliata prima di a droga.
Se u vostru cane hè entrutu in calore ma hè sterilizatu, duvete vede un veterinariu perchè pò avè un prublema.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.